Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17981 til 18000 af 20689
-
bølgelængden af varmetråling
Forumindlæghej alle jeg har en fysik opg. hvori en af opgaverne lyder: "Jern begynder at gløde svagt allerede ved en temperatur på 600 °C. Beregn bølgelængden af den varmestråling, som jernet udsender mest af ved denne temperatur" jeg har ikke rigtig fået noget info som jeg syntes hjæl... -
Stiv objekts ligevægt og masse fjeder system
ForumindlægJeg skal op i fysik (mundtligt) og har et par emner, som jeg ikke kan forstå.Jeg har kigget i bogen samt mine noter, men dette er ikke forklaret. Jeg skal snakke om ligningen for energi i en masse fjeder systemKan I forklare mig hvad det går ud på? Masse fjeder system; er det en masse forbunde... -
Newtons 2. lov på stiv objekt, fast akse?
ForumindlægHejsa alle! Jeg skal op til mundt. fysik, og kan måske trække følgende spørgsmål hvor jeg skal uddybe Newtons 2. lov om stiv objekt/legeme på en fast akse. Desværre står der ingenting i min bog om udledning af Newtons 2. lov. De har kun formlerne oplyst. På pensumlisten er de sider som jeg læser ... -
Syltet drueagurk der lyser - men hvordan??
Forumindlæghejsa jeg skal op i fysik i morgen og der har jeg vil jeg gerne vise, en syltet drueagurk, som lyser... Jeg kan bare ikke huske hvorfor det er at den lyser? forsøgsopstilling: man har en ledning , der sættes i en stikkontakt med 230 V og i den anden ende af ledningen er der to "krokodille mu... -
HJÆLP !!Kemisk analyse
ForumindlægHej allesammen ;D Jeg skal snart til fysik/kemi eksamen. En af de ting jeg kan komme op i, er jordens salte. Hvis jeg kommer op i det ,vil jeg som forsøg lave kemisk analyse. Jeg ved at kemisk analyse går ud på at påvise de forskellige ioner, men hvad kan jeg ellers fortælle til læreren og c... -
Halveringstid af radioaktivt stof
ForumindlægHJÆLP HJÆLP HJÆLP!!!! Jeg skal have hjælp med at opstille en lingning til denne opgave, jeg er rigtig dårlig til fysik og skal til eksamen imorgen i det. er der nogen som vil hjælpe mig? Her er opgaveformuleringen: På et tidspunkt deponeres 20 gram af et radioaktivt stof med halveringstiden 3 år... -
Energi beregninger.
ForumindlægHejsa . En verden af fysik C , opgave 2,16. Ved et forsøg forbrændes 2,80 kg af et brændsel, og det registreres, at der frigives en energimængde på 44,2 MJ. Jeg skal så beregne brændsels værdien for 1 kg . Så jeg derved kan slå det op i et skema og finde ud af hvilket materiale der er tale ... -
forvirring omkring resultater
ForumindlægHej alle:) Jeg har lavet et forsøg i fysik omkring opvarmning af vand med tre apparater samt deres nyttevirkning. Ud fra mine resultater fra mit forsøg har en induktionsplade den største nyttevirkning, kogepladen har den næststørste nyttevirkning mens elkedlen har den mindste nyttevirkning. Jeg ... -
Enrgi og bevægelse(energiformer m fokus på bevægelse)
ForumindlægEr der en der ud kan hjælpe mig med dette emne? skal op til fysik eksamen imorgen og sidder fast med emnet kan ikke komme videre ha læst og læst og gået i baglås :( eller nogen som der har haft det samme emne i eksamen og kan give mig nogle gode tips og råd ??? ved at det er noget med mekanisk ... -
Berettiget til at bo på kollegie?
ForumindlægHej alle Efter sommerferien skal jeg supplere matematik (fra B til A), fysik (fra C til B) og kemi (fra C til B) for senere at kunne søge ind på medicin. Jeg vil gerne tage to af fagene det første halve år og så kun have ét fag det andet halve år. Man skal have 16 timers undervisning om ugen for ... -
Skal på HTX
ForumindlægHej folkens Jeg skal på HTX næste år, og jeg er lige gået ud af folkeskolens 9. klasse. Jeg ville bare lige høre hvor meget sværere det bliver at opnå gode karakterer nå jeg kommer i 1. g, da jeg synes det virkede meget let, eksempelvis nogle fra min klasse fik 7 i fysik uden overhovedet at have ... -
Astronomi. afstand til månen og dens radius
ForumindlægGod aften Studieportals medlemmer Jeg har desværre udfordringer med en astronomi opgave, men kan ikke se I har den kategori indsat her så jeg har reflekteret på at astronomi og fysik kan nogenlunde sammensættes i et. Jeg har denne opgave (Jeg kan ikke umiddelbart sige om dette hører til matemat... -
Interferens for lys
ForumindlægHej alle! Jeg skal til fysik eksame i morgen, og sidder med et af mine stikord som er interferens. Det overordnede emne er 'lys som bølger'. I underemnet interferens, er jeg i tvivl om interferens for lys er det samme som det med bølger, hvor der findes konstruktiv og destruktiv interf... -
Merit HF-enkeltfag til toårig STX
ForumindlægHej allesammen Jeg er en 17årig der går på HF-enkeltfag efter jeg droppede ud af almindelig STX. Jeg har afsluttet følgende på STX: NV, AP, samfundsfag C, biologi C, fysik C, mediefag C og matematik C I år vil jeg afslutte følgende på HF: dansk A, engelsk B, matematik B Jeg har vedhæftet den stud... -
Niveau'er på HF?!
ForumindlægHej derude.. Jeg overvejede om ikke man kunne forhøje et fags niveau på HF.. Det står nemlig skrevet på ug.dk at de specifikke krav er Dansk A, Engelsk B, Matematik C osv.. Det jeg vil spørge om her, er om ikke man kan forhøje Matematik til A, hvorefter man kan tage kemi og fysik på B.. Jeg vil ... -
Arealet af tankskibet?
ForumindlægHej alle Jeg står med en opgave i fysik, som jeg ikke helt kan overskue, hvordan man skal løse den. Opgaven lyder som følgende: "Et tankskib kan transportere 298900 ton råolie. Man siger, at skibet har et deplacement på 298900 ton dødvægt. I fuldt lastet tilstand stikker det ca. 16 met... -
Enhedsregning.
ForumindlægJeg har fået et opgave ark for om enhedsregning. problemmet er bare at det er min 3. dag på gym og mit 2. modul med fysik, og vi har intet fået forklaret om fremgangsmåden. Når jeg spørger rundt omkring for jeg at vide, at jeg nogle gange vil jeg få opgaver for, uden at kende fremgangsmåden og bl... -
Arealet af tankskibet?
ForumindlægHej alle Jeg står med en opgave i fysik, som jeg ikke helt kan overskue, hvordan man skal løse den. Opgaven lyder som følgende: "Et tankskib kan transportere 298900 ton råolie. Man siger, at skibet har et deplacement på 298900 ton dødvægt. I fuldt lastet tilstand stikker det ca. 16 met... -
Tandlæge/odontologi
ForumindlægHej, Jeg vil lige høre om, er der nogen som er kommet ind i tandlægestudiet i KU? Hvis ja, hvor meget havde I i snittet. Jeg har altid drømt at læse til tandlæge, fordi jeg interesser mig for naturvidenskab virkelig meget. Jeg skal søge på KU her til sommer, men ved ikke om jeg bliver optaget el... -
Et spørgsmål?
ForumindlægHej jeg har fået nogle spørgsmål i fysik, men der er et af dem jeg simpelthen ikke kan finde ud af.. jeg ville bare hører om der var nogen der ville hjælpe mig med hvordan man finde ud af svarene og hvordan man regner dem ud ? Planeten jupiter har i modsætning til jorden flere måner. en af dem he...
