Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 17981 til 18000 af 170365
-
udd. Cand.Polit, Cand.jur eller HA(jur)
ForumindlægHej :) Jeg går for tiden og tænker meget over, hvad jeg vil efter gymnasiet, og jeg vil gerne være afklaret med det. Jeg tænker enten på Økonomi eller Jura, begge på KU - men har også tænkt på HA(jur) på CBS Kunne godt tænke mig at høre om karrieremulighederne, niveauet og hvor der er st... -
Real effektiv kronekurs
ForumindlægNogen der kan sige mig hvad der sker hvis den reale effektive kronekurs stiger??Er det godt eller skidt for økonomien og beskæfigelsen?? -
Lille engelsk oversættelse til rettelse
ForumindlægHåber nogen gider tage et kig?Klædt på til fremtiden? Hvordan ser erhvervslivet ud i fremtiden? Hvordan ser fremtidens jobprofil ud? I en nyligt udgivet amerikansk bog om emnet hævdes det, at det, man får brug for i det 21. århundrede, er en ’rolle’ og ikke et job. Heri er en dansk professor i øk... -
MATEMATIK delen uden hjælpemidler
ForumindlægHej Matematik A eksamen til sommer følger den nye ordning, hvad er forskellen på den gamle og den nye?? Delen med opgaver uden hjælpemidler er på 2timer, hvordan kan jeg bedst øve opgaver uden hjælpemidler. Er opgaverne uden hjælpemidler “typeopgaver”? -
eksamener
ForumindlægJeg har hørt at man mindst skal have haft tre eksamenr inden tredje g (STX). Kan nogen af- eller bekræfte dette evt. med link til hjemmeside?? -
Højkonjunktur eller lavkonjunktur 2008 og frem?!?!
ForumindlægJeg er i gang med en aflevering om overophedning af dansk økonomi. Men er den danske økonomi i en højkonjunktur nu?? Jeg har læst mig frem til, at vi må være i en højkonjunktur men er på vej mod lavkonjunktur?? Nogle der har styr på det? -
SRP om Apple
ForumindlægHej alle, Jeg er i gang med at skrive min SRP. Jeg går på HHX og har valgt emnerne virksomheds økonomi og international økonomi. I min problem formulering har jeg fået at vide, at jeg med udgangspunkt i en redegørelse af Apple herunder udvikling af Apples aktiekurs de sidste par år, skal anal... -
Gode problemstillinger til samfundsfagssynopsis?
ForumindlægHej. Jeg ville høre hvordan disse problemstillinger og problemformulering stemmer overens og om de er brugbare til en samfundsfagssynopsis om økonomi? (problemstillingerne passer med billagene) --> Det er egentlig mere problemformuleringen jeg er i tvivl om? Problemformulering: Vil Danma... -
Bolia.com
ForumindlægHey c",) \n\nHar surfet lidt rundt omkring i forummet, og synes at, mene at nogen nævner en bolia sysopsis indenfor e-case. Er lidt i vildrede og kan ikke finde noget konkret.\n\nNogle der kan hjælpe?\n\nPå forhånd tak \n\nMvh Pede c",) -
Poverty/fattigdom outline
ForumindlægHej Jeg skal lave en outline til den mundtlige prøve i engelsk, og jeg har valgt emnet poverty, som betyder fattigdom. Jeg skal have tre kilder med, som jeg inddrager i min outline. Jeg mangler bare ideer til, hvad jeg kan snakke om. Jeg har tænkt på at snakke om det første af de 17 verdensmål, ... -
definition af Kapitalisme
Forumindlæghej alle sidder og læser økonomi i samfundsfag, vi skal finde en definition af kapitalisme, men kan ikke rigtig finde en god definition. er der nogle der kan hjælpe. på forhånd tak -
EU, de 4 forbehold og demokratisk underskud
ForumindlægHejsa :) I morgen skal jeg til samf. A eksamen og har trukket emnet I kan se i overskriften. Mine 5 bilag fokuserer sådan set kun på de 4 forbehold, om det er godt eller skidt. Mit overordnede spørgsmål er om Danmark er nødt til at droppe forbeholdene pga udviklingen på den internationale scene. ... -
Sætning
ForumindlægHvordan vil man sige: Tidligere har jeg gået på en efterskole med en international profil Jeg er lidt i tvivl om præpositionen foran efterskole. Skal det være auf eller zu? -
uden hjælpemidler..
Forumindlæghej hvorn kan man bedst muligt øve til prøven uden hjælpemidler til skr. mat eksamen på A niveau? er der ikke nogen der har nogle papirer på hvad man kan komme op i osv? jeg ved ikke hvorn jeg skal forberede mig, jeg har dog lavet de to sæt vejledende opgaver på uvm ! -
10 prøver
ForumindlægPå ug.dk står der: "Eksamen Den samlede eksamen på stx består af mindst 10 skriftlige og mundtlige prøver og et studieretningsprojekt." fra: http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-stxny Men det er da ikke MINDST 10 prøver, det ER 10 prøver, ikke? -
selvstudium
ForumindlægHej, jeg har tænkt mig at tage Engelsk B og Dansk A om med eksamen til den her kommende vinter. Er det muligt? -
Linært og eksponentielt
ForumindlægJeg sidder med denne opgave, og jeg kan overhovedet ikke finde ud af den, da jeg har været syg, da vi havde om det i skolen, så nu prøver jeg at lære mig selv det, men jeg forstår det stadig ikke. En der kan hjælpe? - Opgaven er nedenunder - på billedet. -
Blackout :s
ForumindlægHar fået et lille blackout. Nogen der kan hjælpe mig med at få samlet trådene op igen?1. Hvorfor var Østeuropa en trussel for Danmark frem til 1990?2.Hvorfor var Danmark bundet af vores placering i den Kolde Krig? -
Plizz hjælp hvad betyder disse begreber
ForumindlægHvad betyder de følgende ord: globalisering, intanationalisering, regionalisering, autencitet Plizz hjælp -
Talepapir
ForumindlægHej, er der en venlig sjæl der vil kigger på min talepapir til spansk eksamen? :)
