Samfundsfag

Plizz hjælp hvad betyder disse begreber

14. december 2018 af 14049126 - Niveau: C-niveau

Hvad betyder de følgende ord: globalisering, intanationalisering, regionalisering, autencitet

Plizz hjælp


Svar #1
14. december 2018 af 14049126

her er skemaet for de forskellige begereber som jeg ikke forstår. 


Svar #2
14. december 2018 af 14049126

skema

Vedhæftet fil:konfliktlinje.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #3
17. december 2018 af Moderatoren

Prøv at slå dem op i din ordbog


Svar #4
17. december 2018 af 14049126

Hej det er det jeg ved men er usikker om jeg har forstod det rigtigt, er der nogen der kan rette det til mig skal til eksamen i morgen 

Urbanisering: konflikt mellem land og by, fordi land og by har forskellige intereresser

Indutralisering: konflikt mellem arbejderne og arbejdsgiverne, arbejderne udnyttes af arbejdsgiverne ende med revulation. 

har slået det op i ordbogen men er usiker om jeg forstå det rigtigt. Globalisering nationale værdier imod internationale værdier, at fx andre lande overtager ens værdier og vi overtager andres værdier fx tøjstil, madvaner, er usikker

internationalisering konflikt mellem selbestemmelse og sammarbejder, fordi fx dk er en suverænt land dvs har selvbestemmelse, men de samarbejder også fx med andre fx EU. 

Modernisering: traditionelle værdier udskiftes med moderne værdier, fordi vi får en moderne samfund

regionalering og autencitet er de begreber som ikke giver mening for mig 


Skriv et svar til: Plizz hjælp hvad betyder disse begreber

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.