Søgning på: srp historie musik. Resultater: 17981 til 18000 af 24890
-
Bliver jeg student
ForumindlægHey, er meget bange for om jeg ikke bliver student. Jeg har mine 7 eksamener, Dansk (Mundtligt og Skriftligt), Engelsk (Skriftligt), Samfundsfag (Mundligt og Skriftligt), Oltidskundskab (Mundligt) og SRP Jeg har været oppe til alle mine skriftlige, oppe til min SRP fik 02, og Oltidskundskab 00,... -
Domino af Iselin C- Hermann, Sociologiske teorier?
ForumindlægHej alle sammen! :) Jeg skal skrive SRP, og mit emne er identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Jeg analyserer romanen Domino af Iselin C. Hermann, og tænkte på om nogen af jer havde ideer til sociolotiske teorier jeg kunne sætte på? Bogen handler om en mand, der har 3 identiteter. Hver af ... -
Matrixmatematik og lineær algebra, HJÆLP
ForumindlægHej studieportalen! Jeg sidder i den situation at jeg er i gang med at skrive mit SRP ligesom mange af landets andre 3.g'ere. Mine hovedfag er matematik og kemi og emnet er organiske farvestoffer. Jeg skal bruge matrixmatematik og lineær algebra i mit SRP, men problemet er at jeg simpelthen ... -
Slette et forumindlæg
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er i gang med min SRP, og jeg har så stillet et spørgsmål herinde om hvordan jeg kunne argumentere mod en af mine problemstillinger, der var nogle søde mennesker som kom med nogle gode, modargumenter. Jeg er så bare lidt i tvivl om det, kan blive betragtet som snyd. J... -
Fyrtøjet
ForumindlægDet her er ikke nogen opgave. Det er noget, jeg ville dele ud til andre, som jeg godt kunne lide da jeg var lille. Har kopieret direkte fra denne side (http://www.andersenstories.com/da/andersen_fortaellinger/fyrtojet). Kom gerne med jeres mening om denne eventyr. Tror I, at det kunne måske hav... -
HHX
ForumindlægHej jeg ville bare lige høre, om nogle af jer går eller har gået på HHX, og kunne fortælle mig om det er svært. For jeg har hørt at det er nemmere end gymnasiet, men det er jo selvfølgelig dem der har/går på gymnasiet som har fortalt mig dette. Og så ville jeg hører fra en eller flere der har/gåe... -
at forbedre sig i engelsk - hvordan?
ForumindlægJeg afsluttede engelsk i år (2g), men jeg kunne rigtig godt tænke mig at blive bedre til engelsk, da jeg har tænkt mig at studere i udlandet (australien) efter gymnasiet. mit spørgsmål er så bare hvordan? hvordan kan man selvstudere og blive bedre til engelsk? Bliver man klogere af at læse en mas... -
Projekt opgave
ForumindlægHej derude Vi er tre piger der skal have hjælp, med et projekt. Vi skal finde et produkt, om fédme, men vi kan ikke finde på noget. Er der nogen der kan komme med nogle ideer, til hvad produktet´kan være?? Jeg håber i vil hjælpe :-) -
selvstuderende
Forumindlægmin lillesøster går på HHX, hun har haft meget fravær grunndet sygdom. Hun skal til afsluttende eksamen til sommer og vil gerne vide, hvad reglerne er for at være selvstuderende - er der nogen her der kan hjælpe os? PFT -
CHIKANE :( What to do
ForumindlægHej .. Nogen der evt kan hjælpe mig .. Der er den her fyr, som har billeder af mig, og vi er nu blevet "fjender" eller hva man nu kan kalde det .. Jeg snakker overhovedet ikk sammen med ham eller på anden måde har kontakt med ham .. Mit problem(:s) er, at han nu har lagt dem ind på yo... -
Taler flydende spansk, burde vælge det i gymnasiet i stedet for fysik A-niveau
ForumindlægHej, jeg er i et lille dillema. Jeg elsker naturvidenskab, og har tænkt at vælge Sciencelinjen med fokus på mat. (MatA,FysB,KemB). Jeg vil udover vælge biologi på C-niveau, fransk på B-niveau og så vil jeg løfte Kemi til A-niveau.Men så var det at min storebror sagde at det var "skide dumt&q... -
Meget irriterende reklame
ForumindlægJeg synes den Gøl reklame er rimelig meget i vejen! Er der andre, der har samme problem og som er enige med mig? -
Intet der interesserer!
ForumindlægJeg står nu og skal til at vælge valgfag til mit andet år på gym. Er på sproglig linie, så det der selvfølgelig først springer en i tankerne, er om jeg virkelig har brug for det matematik i fremtiden. Jeg mener, jeg aner intet om, hvad jeg vil lave og hvad jeg kan læse videre som når jeg "ba... -
Er det snyd?
ForumindlægJeg spekulerede over følgende:Hvis man fandt terminsprøve sættene fra de sidste 2 år, både vinter og sommer.Fx i fysik eller dansk.At man så lavede opgaverne fra samtlige sæt, og i dansk gennemanalyserede, og skrev halvstile (i notatform), og tog det med til terminsprøverne.Vil det så være snyd e... -
Idræt karakterer
ForumindlægJeg har tænkt lidt over hvad kriterierne i idræt er? Er der ikke nogle der kender dem ? Altså de kriterier lærerne går ud fra.Jeg kunne nemlig godt tænke mig at undersøge lidt nærmere om min idrætskarakter nu også er helt fair.//Ninna Caroline -
TYSK Kort hurtig rettelse please..
ForumindlægHej, er der nogle som har tid til at kigge denne tyske aflevering igennem, jeg har vedhæftet filen, og så sende den retur rettet via privat besked, altså så jeg får den i min indbakke? Mange tak for jeres tid :) -
Budskab eller ej?
ForumindlægHej . Jeg har læst en bog, korrekturlæseren, og har fået til opgave at skrive en litterær artikel. Nu er jeg så kommet til budskabet, men synes ikke der er et.. Kan det passe? Kan en roman godt være uden et budskab? Eller hvis en har også har læst korrekturlæseren, kunne jeg måske få et par hin... -
Analyse af Tove Ditlevsens "Der bor en ung pige", samt hendes forfatterskab
ForumindlægEt af spørgsmålene som jeg har fået i min dansk opgave om Tove Ditlevsen og hendes forfatterskab er : Giv et bud på hvad Tove Ditlevsens forfatterskab og Digtet " Der bor en ung pige" kan i særdeleshed sige os idag? altså hvad kan man lære af dem? I må meget gerne svare hurtigt, da ... -
Stil om livsforståelse og erindring
ForumindlægHej!Jeg skal i morgen aflevere en stil om livsforståelse og erindring, men er fuldstændig blank. Det er vigtigt at det bliver en aflevering over middel, da den sidste gik dårligt! Kan du hjælpe? Har du evt. en aflevering fra sættet? eller vil du læse det igennem som jeg har plottet ned indtil vid... -
oversættelse... afleveres i morgen
ForumindlægHåber der nogle der er friske på at kigge en oversættelse igennemAufgabe 1: Aus dem Dänischen ins Deutsche übersetzenMit bud:In dem folgenden Text ist der Erzähler ein junger Mann, der im Osten des Berlins aufgewachsen ist. Er ist als Koch ausgebildet, aber er würde eigentlich gern studiert geha...
