Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 18001 til 18020 af 31547
-
Procent
ForumindlægHej allesammen:) Jeg har et lille problem her med en matematik aflevering,,, Spørsmålet lyder sådan: Beregn stigningen,når 100 forøges med 50% ???????? -
Nyttevirkning
Forumindlæghej, er der nogen som vil læse min lille fysikrapport og give mig gode råd. den er om en Elkedels nyttevirkning. det er min første fysikrapport jeg nogensinde skriver, så der vil sikkert være mange fejl. jeg er gået i står ved diskussion og konklusion. håber virkelig at der er nogen her som har t... -
Aflæsning af Data
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål omkring et Data set, som jeg skal plotte. Dog er det ikke om, hvordan jeg plotter det, men om hvad det er tallet står for, hvis der er nogen der kender til hvilke "parametre" man ser på, når der er tale om jordskælv. Jeg her vedhæftet et billede som er kun en... -
modellens anvendelighed residualer
ForumindlægHej jeg skal kommentere op om modellen er anvendelig ud fra residualerne og sprednigen jeg har fået resiudalerne 0 , -1 , 1 , -1 , 1 , 1 , 0 , -1 , 0 og spredningen fik jeg til og jeg ved at s skal være lille i forhold til y-værdierne, og s skal være omtrendt eller lig med s, hvilke den ik... -
Nationalismen
ForumindlægHej alle. Jeg er i fuld gang med at skrive dansk historieopgave om nationalismen i Danmark. Jeg har en problemstilling, der lyder på, at jeg skal undersøge, om nationalismen kommer til udtryk i den danske arbejderbevægelse. Jeg har skrevet en lille smule, men jeg kan ikke rigtig se, hvordan jeg... -
Ensvinklede trekanter
ForumindlægHej jeg sidder med et lille problem, som jeg ikke kan få til at passe. En trekant, ABC har sidelængderne a= 12, b = 18, og c = 27. Trekant PQR er ensvinklet med ABC og den korteste side i PQR har længden 18. Bestem de to resterende sider i trekanten. Hvordan skal den løses? -
MAT A, Lektiehjælp Online/privat søges.
ForumindlægHej allesammen. ! Jeg har i øjeblikket matematik på A-niveau, dvs. jeg er lige startet. Det er en del år siden at jeg havde det på B-niveau nu, og finder det til tider en lille smule svært. Jeg tænkte derfor, at det fornuftige ville være at lede efter noget hjælp. Hvis nogen er interessede... -
Fremskrivningsformlen i TI Interactivw
ForumindlægJeg har et lille problem med TII, da jeg simpelthen ikke kan huske hvordan man regnede det ud i f(n)-formlen. Min opgave lyder således: En person indsætter 15000 kr. i banken på en fast årlig rente på 2,6% Hvor stort et beløb står der på kontoen efter 20 år? Hvad gør man? -
Den biologiske halveringstid
ForumindlægHej:) Jeg har lidt problemer med at svare på følgende spørgsmål: Vurder, hvilken betydning halveringstiden har for reguleringen af blodets hormonkoncentration. Jeg ved godt, hvad en halveringstid er, jeg har bare lidt problemer med at kæde det sammen med blodets regulering af hormonkoncentrati... -
bevis for stump vinkelt trekants areal!!!
ForumindlægHej!!! :-) jeg tilføje dette spørgsmål tidligere på aftenen, men fik ikke et brugeligt svar, så tænkte der var nogen nye derude til at hjælpe??? jeg sidder lige med en lille opgave, den har irriteret mig længe nu så vil høre om i har nogle ideer. Jeg skal lave et bevis for en stumpvinklet trek... -
Oversættelse
ForumindlægHej alle. Håber I kan hjælpe mig med denne lille oversættelse: Jeg skal oversætte dette til fransk: "Han foregiver at være en blind mand" Hvordan siger man "foregiver at være" på fransk? Jeg ville oversætte det til "Il prétend de être", men det lyder også bar... -
Skatteprovenue og nytte
ForumindlægJeg er lidt usikker i spørgsmålene, da jeg ikke har kunnet deltage i undervisning i 2 uger. De to delopgaver kan ses i de vedhæftede billeder. Del spørgsmål 1: Kan det passe, at statens skatte indtægter er givet ved med den maksimerende skattesats givet ved Del spørgsmål 2: Her er jeg li... -
Fysik afl.
ForumindlægHej. Jeg ville meget gerne have hjælp til en lille fysikopgave. En rundsav kører med 2000 omdr./minut. Savklingens radius er 22 cm. a). Beregn klingens vinkelhastighed. b). Beregn savtændernes fart. c). Beregn savtændernes acceleration. Har prøvet med 2pi*f men det giver et eller andet helt si... -
Kondensation opgaver
ForumindlægHey Folkens Jeg sidder her med et mindre problem med nogle opgaver og håber på at kunne finde hjælp til hvordan man "udregner det" Dvs. jeg ved slet ikke hvad kondensation indebærer / går ud på :/ Skriv et reaktionsskema for kondensationen mellem butansyre (CH3CH2CH2COOH) og aminopenta... -
Tyngdelovens acceleration
ForumindlægHvorfor havde Aristoteles ikke ret i, at der er en sammenhæng mellem hastighed kraft og modstand? Jeg er med på, at i et lufttomt rum vil en stor sten og en lille sten ramme jorden samtidigt. Og en tung og en let ting vil i et rum med modstand, lande nogenlunde ens. (men ikke efter et hvis ant... -
Vektor beregning
ForumindlægHej folkens har en lille opgave her som jeg gået lidt i stå med. I et koordinatsystem er to vektoer givet ved: a = t + 1 (over) 2t b = 3 (over) 4 Bestem t så vektoerne a og b er parallelle. Nogen som kan hjælpe mig med mit problem ? // susssi -
Analyse af boxplot omkring bilforsikring
ForumindlægHej. Jeg har en fremlæggelse omkring bilforsikring og derfor har jeg lavet et boxplot omkring nogle dataere som er vedlagt i dokumentet. Jeg har prøvet at skrive en lille smule på side 1 men desværre giver det ikke mening. Derfor håber jeg at der er nogle som kan hjælpe mig med at komme igang ... -
Forholdet mellem sprogbrug og budskab??
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skriver en analyse om The Football Factory i min SRP og jeg skal b.la. have et særligt henblik på forholdet mellem romanens sprogbrug og budskab. Er der nogle af jer, der måske har en lille idé om hvordan man tackler den? Noget bestemt man skal kigge efter eller noget i de... -
Fremlæggelse (AGF og Hummel)
ForumindlægJeg skal fremlægge om AGF og Hummel, blot en lille fremlæggelse. Og jeg vil gerne vide, om der er nogle her, som kender svaret til spørgsmålet.. Hvornår begyndte AGF første gang at spille i hummel? Jeg ved, at det enten er 1973, 1981 eller 1985. Lidt usikker. Jeg har søgt på google, men fandt ik... -
Dæmpningskonstanten, c. (loggerpro)
Forumindlæghej , jeg sidder og er igang med srp. skriver om svingninger i fysik og mat. Jeg er kommet ud i et lille problem. har indsat min svingning til at fitte en ligning . derfra får jeg at vide hva a, w, b, D, og K er . ( i logger pro). hvilke en af dem er dæmpningskonstanten ? går ud fra at det er K e...
