Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 18021 til 18040 af 48880
-
Spansk eksamensæt 24 maj 2011
ForumindlægHej nogle der lige kan bruge 5 min af deres tid, til at rette min opgave? oversættelse: Dansk del: Den berømte bokser Oscar de la Hoyas familie boede i et fattigt kvarter i Los Angeles. Oscar begyndte at bokse da han var en lille dreng. Han siger i dag at det har været et meget hårdt arb... -
hjlæp
ForumindlægHej jeg skulle skrive én opgave om OCD på Engelsk så jeg har først skrave den på Dansk så oversættede jeg den til engelsk og har brugt google oversæt. er der nogen der kan hjælpe mig med at rette opgaven på Engelsk. på forhånd tak. OCD står for Obsessive Compulsive Disorde OCD er en sygdom hvor ... -
90'er litteratur
ForumindlægHey!!Skal til mdt. eksamen i dansk på tirsdag, og er ved at læse lidt op!Hvad kendetegner dansk litteratur i 1990'erne??Har hørt at det bliver kaldt konstruktivisme, men hvad dækker det over??Håber i har en masse guldkorn!!Thanks!! -
Eksamen-mundtlig, hjælp
ForumindlægHeej.Som mange andre skal jeg op i dansk i næste uge.Er der nogle som måske har nogle råd?Altså til hvad man gør?Var oppe til dansk årsprøve sidste år, men det var slet ikke det samme for vi var oppe i en kendt tekst.Altså hvad starter man med, hitord, hvad trækker op, hvad trækker ned? -
Komma før ledsætning?
ForumindlægJeg ved, at der skal komma efter en ledsætning, hvis der er subjekt og verballed i ledsætningen. Ex: Hvis han er hjemme, kan du godt hente den. På samme måde som hvis ledsætningen kom til sidst. Ex: Du kan godt hente den, hvis han er hjemme. Men skal der komma efter en ledsætning, hvis der... -
Er den her sætning oversat korrekt?
ForumindlægHej, Jeg har her en dansk til tysk oversættelse, og der er en sætning, som jeg er meget usikker over. Her er den danske: Den 17-årige Friedrich er en meget talentfuld (bøj talentiert) bokser, hvilket åbner dørene for ham til Eliteskolen ”Napola” Her er min tyske oversættelse: Der 17-... -
Samf: 24-timers eksamen om EU
ForumindlægSidder midt i en samfundsfags eksamen om EU, og er lidt på bar bund. Jeg har følgende understående bilag, som jeg kort har redegjort for: Bilag 1: Et andenrangsvalg - Opstår demokratisk paradoks i og med Eu-parlamentet er blevet mere magtfuld mens der er faldende valgdeltagelse x Gav men... -
Antallet af ansøgere til universitet
Forumindlæghttp://sdu.dk/Nyheder/Nyt_fra_SDU/Markant%20fremgang%20paa%20SDU.aspx Jeg vil skyde på, at billedet er nogenlunde det samme på de andre universiteter. -
Terminsprøve
ForumindlægJeg skal op til terminsprøve her på tirsdag, men jeg er endnu ikke forberedet på prøven, da jeg ikke ved hvad jeg skal forbedre mig på. Det ville være dejligt, hvis der nogle der gad at fortælle mig, hvad vi skal op i dansk og matematik. -
1.g opgave
Forumindlæghej! nogle som kender en side hvor man kam læse lidt om forskellige forfatter, (helst danske)! skriv også hvis i har et godt råd om hvordan man kommer igang med sin 1g opgave. på forhånd tak -
God film på fransk til undervisning?
ForumindlægHejsa! :-) Jeg har fået til opgave at tage en fransk film med til næste fransktime. Kender I nogle gode nogle? De skal tale fransk, og det skal være en film, hvor der er danske undertekster til. Hilsner -
Tysk kort Digt
ForumindlægHey Studi'er :)Nogen som lige vil hjælpe mig med en oversættelse her. Jeg har selv skrevet det først på dansk og derefter givet mit bud. En som vil supplere / rette det :).. /på forhånd mange tak, Sinz! -
Kvote 2
ForumindlægHvordan fungerer kvote 2, hvis der på videregående uddannelse står som eneste specifikke krav at faget er f.eks. dansk A? Og hvordan ligger det så med hensyn til gennemsnit? -
Er det mugligt ?
ForumindlægDansk AHistorie ATysk fortsætter AEngelsk ASpansk AMusik AJeg tænkte på, om det er mugligt at have alle disse fag på a-niveau i gym. Er det mugligt? -
grænseoverskridende underholdning?, Har du lyst?
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil lige hører om der er nogen som er friske på at læse min dansk eksamensstil igennem. og evt komme med sin mening og hvor den ligger på karaktereskalaen. På forhånd tak. -
Engelsk ordstilling?
ForumindlægHej sp. Jeg har det ekstremt svært med engelsk og det ses tydeligt på min karakter. Det som der er problemet, er at min lærer nævner, gang på gang, at jeg har det danske med i engelsk. jeg simpelthen går hen og oversætter fra dansk til dansk-engelsk. Og som i engelsk, er det lige omvendt ... -
Edgar Allan Poe
ForumindlægHvad er den danske titel på Edgar Allan Poes novelle The Tell-Tale Heart? Hvad betyder ordet weavil? Det kan ikke slås op i ordbøgerne (i hvert fald ikke i dem, jeg har prøvet) -
En smule hjælp, tak! (:
ForumindlægHejsa mennesker! Håber der nogle som kan hjælp mig med dette.. Jeg vil meget gerne vide hvad der menes med en "indholdsanalyse"? Jeg har med nyere dansk lyrik og valgt en sang tekst. På forhånd, mange tak! -
Moderne gennembrud
ForumindlægHej alle, om kort tid skal jeg til Dansk A eksamen - på gym. Dog er der en enkelt periode jeg ikke har fuldkommen styr på, nemlig det moderne gennembrud, nogen der kort kan karakterisere hvad det er ? :-) Mange tak -
Overlevende fra 11.september 2001
Forumindlæghej allesammen Jeg skal snart lave projektopgave om Den 11 september 2001, og jeg ville lige høre om der er nogen der ved om der var nogle danske overlevende? eller bare nogen der oplevede det derover på forhånd tak
