Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 18041 til 18060 af 31547
-
Bestem oxidationstallet for nitrogen i følgende forbindelser
ForumindlægEr der nogen, som kan fortælle mig hvad mand gør Bestem oxidationstallet for nitrogen i følgende forbindelser Når der er tal i parentes, så er det et lille tal NO N(2)O NH(3) NO(2)- N(2)O(4) NH(4)+ HNO(3) -
Vektorfunktion skæring med x-akse
ForumindlægHej jeg har et lille problem. Jeg har vedhæftet pdf med rød firkant om mit problem. Jeg ved at min vektorfunktion skærer x i 2,0 . Det kan jeg se når jeg taster det ind i graph. Men jeg kan ikke få min virtuelle TI-89 til at vise dette resultat. Har i nogen forslag? Jeg Aner simpelthen ikke hvad... -
hjælp søges
Forumindlæghar idag filmet et interview med en fra DNSB om racisme. har i det tilfælde brugt en ekstern mikrofon men noget må være gået helt galt. der hvertfald meget lille lyd på optagelsen. man kan nærmest ikke høre hva de siger, med mindre man tager kameraret helt op til øret. findes der programmer hvor ... -
hjælp mig please
Forumindlæghar idag filmet et interview med en fra DNSB om racisme. har i det tilfælde brugt en ekstern mikrofon men noget må være gået helt galt. der hvertfald meget lille lyd på optagelsen. man kan nærmest ikke høre hva de siger, med mindre man tager kameraret helt op til øret. findes der programmer hvor ... -
Tørklæde
ForumindlægJeg har lavet en lille tekst, hvis der er nogle der gerne vil rette den kan de bare sige til og jeg vil sende den til jeres indbakke. Jeg har selv retten den og synes den ser nogen lunde ud, men jeg tror at når jeg aflever den, vil der være mange røde streger når jeg får den tilbage, så jeg håbe... -
Til mit døde barn af tove ditlevsen
ForumindlægJeg skal lave en personkarastik af moren i digtigt. Jeg synes det er svært at finde på ord der kunne beskrive morens indre. Det eneste jeg kunne finde på var viljestyrke på den måde at hun ikke viser hvor meget hun lider over hendes lille piges død. Hun skal være stærk fx at hun ikke viser visuel... -
Tysk oversættelse? Hjælp
ForumindlægVi har fået denne lille sætning som skal oversættes, men jeg kommer simpelthen sådan i tvivl "Vi havde besøg af en tysk kvinde, som fortalte om sit liv." Wir hatten Besuch von einem deutschen Frau, die sein Leben erzählt. Ved ikke om det er rigtigt, men nu prøvede jeg :D -
Mediefag - Eksamensproduktion (hjælp til inspiration)
ForumindlægVi skal i slutningen af denne måned i gang med vores eksamensproduktion i mediafag C, stx. Og jeg er lost! Jeg har brug for inspiration til en lille spændende novelle eller hvad som helt, som vi kan lave en spændende filmatisering ud fra. Alle ideer kan bruges. Håber på at i har tid til at hjælpe... -
1,4-glycosidbinding hjælp
ForumindlægHej sidder med et lille problem her. Har terminsprøve her på tirsdag i kemi, og vi har fået nogle spørgsmål der skal besvares. Men er stødt end i det problem at jeg ikke har den bog fra første år, så har primært brugt nettet. Men skal forklar hvad en 1,4-glycosidbinding er. Men kan ikke finde nog... -
Newtons 2 lov
ForumindlægHej alle Jeg har et lille spørgsmål. Er der nogle som kan bevise for newtons 2 lov, altså sammenhæng mellem v og s uden at kende tiden dvs. 2as=v^2-vo^2 Jeg har brug for en grundig forklaring for beviset, det skal nemlig fremlægges. Help. -
Mellemkrigstiden
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave om mellemkrigstiden, og det er vigtigt jeg kommer ind under det danske i opgaver. Derfor har jeg læst et udrag af Tom Kristensens roman Hærværk. Jeg har så et lille spørgsmål, hvordan kan se at teskten er en ekspressionisme og har I ideer til, hvordan jeg kan sammen... -
En flink gut eller gutinde der lige kan undværre 5 min!
ForumindlægHey .. Jeg har en lille opgave hvor jeg har skulle omskrive en tekst til førnutid. Det har jeg så gjort, men vil gerne lige have det tjekket igennem hurtigt, og bare rettet de væsentlige fejl. Håber du kan hjælpe.. Så bare skriv her så jeg kan sende den til dig. Lærerne tjekker nemlig om vores st... -
Hjælp til Problemregning..
ForumindlægHej Jeg sidder med en lille problem opgave som jeg godt kunne tænke mig at få hjælp til. Ved ikke helt hvordan jeg skal gøre. En cirkel har centrum C(2;5) og radius , og en linje l er bestemt ved a) Bestem en ligning for cirklen på formen . b) Beregn afstanden fra cirklens centrum C til li... -
Matematik hjælp
ForumindlægHej Jeg sidder med en lille sjov opgave, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal løse. Opgaven lyder: 83 elever skal transporteres i tre busser. I den første bus er der 13 elever flere end i den anden bus, og i den tredje bus er der 33 elever flere end i den første. Hvor mange elever er der i ... -
oversættelse
ForumindlægSe vedhæftet fil. (Ved godt, det er det samme indlæg har bare vedhæftet opgaven i 2004) En lille tysk oversættelse. Det er en oversættelse af de første 20min, i filmen "Der Tunnel". OBS: Den danske tekst stemmer ikke helt overens med den tyske. Jeg holder mig ikke præcis til den danske ... -
kEMI - Hjælp til at beregne masse%
ForumindlægHej med jer (med kemi) Jeg har vedhæftet en lille opgave, jeg sidder rimelig fast i. Jeg ved at jeg på et tidspunkt skal anvende denne formel: Cmasse% = m(A) / m(blanding) * 100% Men problemet er, hvordan kommer jeg frem til m(A) og m(blanding)? Jeg håber en vil hjælpe! :( -
National identitet
ForumindlægHej allesammen, jeg skriver i øjeblikket en lille rapport om national identitet. Og jeg ville gerne høre jeres meninger om nogle synspunkter. Er nationalitet egentlig stadig relevant? eller er vi, da vi lever i en global verden, ved at miste vores egen kultur? Hvad forbinder i med nationalitet... -
Åndernes hus - magisk realisme
ForumindlægHalløj, vi er 2 piger der skal arbejde med magisk realisme i Åndernes hus af Isabel Allende. Men vi kommer ikke rigtigt nogle steder med vores opgave. Så tænkte på om der var en lille engel derude der havde en eller flere fatastiske idéer til os? på forhånd tak :) -victoria og mikkeline -
Eksponentielt aftagende funktion
ForumindlægHej. Jeg skal finde forskriften for en eksponentielt aftagende funktion punkterne er (150, 2.3*10-5) og (400, 8.0*10-6) Det vil sige at jeg skal finde forskriften f(x)=b*ax Jeg kan godt finde ud at finde a og b, men hvordan finder jeg det lille x? -
Modelleringsproces
ForumindlægHej, Jeg har en opgave der lyder: "Beskrive den matematiske modelleringsproces bag newtons afkølings lov med præcis matematisk sprogbrug" Den modelleringsproces, er hvor man tager fra praksis ind i teori, udregner og tager tilbage i praksis og prøver. Men hvordan skal man tolke, matemat...
