Søgning på: dansk reportage. Resultater: 18081 til 18100 af 41162
-
SSO
ForumindlægHej jeg er i gang med at skrive sso. Og har fået til opgave at karakterisere den postmoderne socialkarakter...men har lidt problemer med at finde informationer om bl.a. zapperkulturen? Hvis der er nogen der har nogle gode sider, så er i meget velkomne til at skrive dem til mig.Med venlig hilsenLone -
Hypergeometrisk fordeling
ForumindlægKære venner! Jeg laver en opgave i statistik og ville høre om jeg har opstillet min hypergeometrisk fordeling rigtigt op! Den nye webshop manager har besluttet at oprette en side på Facebook for butikken. På siden skal der blandt andet laves opslag om nye kollektioner. Der skal laves mindst ... -
kurs og procent
Forumindlægja, det er mig igen 8D hehe, jeg er ret dårlig til det her, og tænkte at dfer var en der ville hjælpe? .. opgaven:kursen på § er 562,50 udgifterne til forsendelse er 15§ med tillæg på 2.50§ pr. bog, altså skal Pia betale 365 kr når udgiften til forsendelse medregnes. Da Pia modtager bøgerne, er k... -
krimigenren
ForumindlægHey alle sammen.Jeg skal skrive en opgave om krimigenren og er gået i stå allerede inden jeg er begyndt. Har været på biblioteket for at låne bøger, men der var ikke noget brugbart. Er der nogen der kender nogen gode sider på netet hvor man kan finde noget brugbart om genren??På forhånd tak.. -
hjælp til en stil om digtet "Man binder os på mund og hånd"?
ForumindlægEr der nogen der har læst eller analyseret digtet "Man binder os på mund og hånd" af Poul Henningsen....? ska nemlig skrive en stil om det -
MATH ! Rette linier ??!
ForumindlægHvad er det nu lige at man forstår eller skal forstå ved en ret linie?Er der en definition på en ret linie?bif -
Ekstra til en opgave?
ForumindlægNu har jeg brugt et par uger på en opgave om anden verdenskrig. Jeg har skrevet en masse tekst, men jeg synes der mangler et eller andet. Et eller andet, der måske kan trække opgaven en tand op på karakter-skalaen.Hvad ville i foreslå at jeg gjorde? -
SRP - Debatten om Atomkraft i 70'erne
ForumindlægHej Studieportalen Jeg sidder her med min SRP, og er gået helt i stå. Jeg skriver om atomkraft i historie og fysik, om debatten der var om hvor vidt vi skulle have atomkraft i Danmark tilbage i 1970'erne og 80'erne. Jeg er gået i stå ved følgende spørgsmål, og håber på at nogen af ... -
Tekst til eksamen
ForumindlægHej. :) Jeg har trukket fordybelsesområdet Romantikkens lyrik til eksamen. Er der nogle der har et godt forslag til en tekst? -
rettelser af fejl af et mindre tysk stykke
ForumindlægJunge Leute und die Umwelt Es gibt einen großen Unterschied zwischen der Jugendliche heute und die Jugendliche vor fünfzig Jahren. Es gibt viele Gründe, warum der Unterschied so groß ist. Die Gesellschaft im Dänemark ist verändert, und die Haltungen des Jugendliche sind auch verändern. Die Gesel... -
Historie-opgave - hjælp til problemformulering/emneafgrænsning
ForumindlægHej hejHåber der er nogen der har lyst til at hjælpe mig lidt.Jeg skal snart skrive 2.g historieopgave, og er i tvivl om nogle ting angående dette.Jeg har besluttet at skrive om den franske revolution.Lige nu prøver jeg at afgrænse mit emne på en fornuftig måde. Dette finder jeg dog lidt svært.Je... -
Rettelse af spansk
ForumindlægEr der nogen der vil rette mit spansk?det er noget om fodboldspilleren Emilio Fenoll... Er godt nok ikk helt færdigt med at skrive den endnu..A.Emilio Fenoll es el futbolista muy popular. Su domicilio es de Torrente, Valencia. Allí vive con su mujer y un hijo de cinco años. Emilio Fenoll fue en ... -
spansk oversættelse
Forumindlæg1.Emilio fue una futbolista popular.2.Le gusta jugar al fútbol en la escuela.3.Por eso los amigos le quisieron jugar.4.n día vino en señor del Valencia CF.5.“Vi Emilio y dicido me seguida.”6.Después Emilio empezó jugar del Valencia CF7.Por las mañanas fue a escuela, y por la tarde le entrenó. 8.É... -
hurtigt spørgsmål.
ForumindlægHvormår bruger man legen istedet for liegen og omvendt. -
tysk.. Haster. Drejer sig om 10 linier. På forhånd tak.
ForumindlægVi fejrede Werners og Zenas bryllupsdansk, selv om det ikke var den helt rigtige dag. Men Gloria sagde, at når vi havde inviteret dem, skulle vi benytte lejligheden.Børnene skulle egentlig have spist sammen med barnepigen, men det var hendes friaften.Derfor sad begge børn ved bordet sammen med os... -
Henvisning til "Den store danske"??
ForumindlægSom overskriften siger.. Er det godt eller dårligt at henvise til sider, artikler m.m fra encyklopædier som eksempelvis gyldendals "Den store danske" i sin SRP-opgave? Mange tak på forhånd.. -
økonomi
ForumindlægHej :) Hvordan forklarer man begreber som betalingsbalancen, devaluering og handelsbalance? og er pengepolitik og finanspolitik ikke det samme? -
nyt emne???
Forumindlægjeg er simpelthen helt lost... vi skal finde et emne, som vi skal arbejde med indtil sommer. det skal bestå af et mundtligt foredrag (ca. 15min), skriftlig aflevering og et produkt. (ikke gruppearbejde). og jeg ved overhovedet ikke hvorfor et emne jeg skal ta det er jo helt frit. er der nogen der... -
Spansk
ForumindlægNogen der har forstand ¨på det, om det er rigtigt ? 1. La madre de Pepa ha estado en Barcelona. 2. Ella tiene dos primas allí. 3. Se llaman Maria y Ana. 4. Maria tiene treinta años. 5. Ana tiene veinticinco años. 6. En Barcelona hay muchas tiendas interesantes. ... -
pls
ForumindlægNogle der vil rette mi spansk aflevering på 4 linjer , pls?
