Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 18081 til 18100 af 29670
-
SRP.
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g og min studieretning er matematik og fysik A med kemi B. Jeg har undret mig over studieretningsprojektet. Hvad er det helt præcist det går ud på, og hvorfor skal man vælge fag fra sin studieretning? Ved godt, det hedder studieretningsprojekt, men det er da ærgerligt, når man ri... -
Vil du tjekke min historie - problemforulering
ForumindlægHej Er der nogen der vil bruge kun 5 minutter af sin tid, bare lige for at tjekke min problemformulering, om der er sammenhæng i den.... og evt råd? Problemformulering - Hvorfor opstod Renæssancen? Hvordan opstod Renæssancen? Hvornår opstod Renæssancen? - Hvordan påvirkede den samfundet? Hvil... -
Mundtlig Dansk A stx - kan man godt....
ForumindlægKan man godt komme op i pragmatik og argumentation i mundtlig dansk A? -
Ringe dansk i et kompendium
ForumindlægSproget i kompendiet "Købsadfærdanalyse, -->kultuelle forhold" er så dårligt og primitivt at det aldrig burde være sluppet ud til læserne. -
Tyske sætninger
ForumindlægHej, er der nogen som kan give mig en god strategi om hvordan man oversætter denne her tysk sætning til dansk: Ham som imponere mig med hans talent, må få huset. Jeg har det svært med at oversætte sætningen på tysk :/ -
Emne til SRP (biotek og dansk)
ForumindlægHejsa, Jeg skal snart vælge emne til min SRP og vælger at skrive i bioteknologi og dansk. Jeg sidder mellem to emner, som jeg overvejer at skrive om i min SRP, men er lidt i tvivl om hvilket jeg skal vælge, fordi jeg helst vil undgå at opgaven bliver for bred (og overfladisk) eller et emne med f... -
Psykologisk teori om samfundets skyld
ForumindlægHej Er der nogen, der ved, om der findes en psykologisk teori, der modsat udviklingspsykologien, som bygger på, at barndommen har noget at gøre med, hvor man ender som voksen, mener, at det er samfundets skyld? Meningen med teorien er, at den gerne skal sætte udviklingspsykologien i perspektiv. ... -
"Morfar" af Christina Hesselholt
ForumindlægIgen nogle spørgsmål omkring Christina Hesselholdst roman.Hesselholdts sprog: Sproget er prosaagtigt, hvad gør det ved fortællingen?Selve stilen: bør man skrive overordnet om alle tre kapitler eller bør de behandles kronologisk kapitel for kapitel? -
Historie - Den store terror
ForumindlægEr der nogen der har skrevet om udrensningerne i 30'erne uden Stalin? Jeg skal til at lave en opgave om det og ville blive meget glad hvis der var nogen der kunne hjælpe mig lidt...? -
Oplevelsesøkonomi
ForumindlægHvordan kan man bruge oplevelsesøkonomi i detail handlen i primært shoppings centre? Med under spørgsmål: Hvad er oplevelsesøkonomi? redgørende Hvordan kan man som shoppings center differentierer sig fra konkurrenterne gennem oplevelsesøkonomien? hvordan kan oplevelsesøkonomi påvirke se... -
Danskopgave om Edgar Allan Poe... Hjælp?
ForumindlægJeg har om forfatteren Edgar Allan Poe og om hans novelle Huset Ushers Fald... Jeg synes selv jeg er kommet godt afsted med hvad jeg har fået lavet, men nu viser det sig bare at min dansk lærer er ekspert på netop Poe. Så jeg er blevet lidt bange om det er godt nok.Ville hører om der er nogen der... -
Dansk opgave
ForumindlægHej allesammen! hmm.. jeg skal snart vælge en bog til den "stor danskopgave" i 1.g.. jeg ville hører om der er nogen der har en god bog de vil anbefalde?? -
DANSKopgaven 1.g
ForumindlægHej..Skal til at vælge boge til danskopgave. tænkte på om I kunne anbefale en bog eller andet stof.? I må meget gerne begrunde jeres svar. -
Skuffende SRP-karakter, vil i sige det samme?
ForumindlægJeg har fået min SRP-karakter for nylig, og er rigtig skuffet. Ville gerne have en ekstern vurdering hvis der var nogle venlige sjæle derude der var i humør til det. For jeg mener simpelthen ikke at det kan være rigtigt. En generel kommentar jeg har fået er at den er for rodet. Kan det passe? S... -
Ang. den mundtlige franskeksamen.
ForumindlægJeg er en af de "heldige", der skal op i fransk til studentereksamen.Jeg vil bare høre, om der er nogen der har prøvet det, og om det er så slemt som jeg gør det til.Jeg kan slet ikke se at der er nok til i forberedelsen til at kunne nå det man skal!Og hvor lang tid skal man egentlig re... -
AT2
ForumindlægSå er AT-forløbet endnu engang i gang, i hvert fald for mit vedkommende.Igen er jeg interesseret i at vide, hvad andre gymnasieelever foretager siger: - Emne - Samarbejdende fag - Slutprodukt - (Kompetencer? - Sværhedsgrad i forhold til før?)Men kør den som du lyster... -
Sætningsanalyse - HJÆLP!
ForumindlægJeg har virkelig brug for noget hjælp til sætningsanalyse i spansk. Jeg har aldrig rigtig forstået det, men det drejer sig om følgende sætninger: Quien te ha contado eso? Ana los vio juntos en la cama. Grundled, udsagnsled, genstandsled, hensynsled og sandsynligvis andre ting - hvor f****... -
Naturgeografisk metode
ForumindlægHjælp! Jeg skal til AT-eksamen her på tirsdag og er fuldstændig clueless hvad gælder den naturgeografiske metode. Er der ikke en venlig sjæl der vil og kan forklare mig hvordan den virker og hvordan man bruger den? Alle inputs er meget velkomne! -
Dativ? Akkusativ?
ForumindlægHej, Jeg har nogle tysk lektier, hvor jeg skal oversætte fra dansk til tysk, og mit spørgsmål er, hvordan ved man, om en sætning står i dativ, akkusativ, nominativ o.s.v? TrineLE -
Dansk stil - give en vurdering
Forumindlæg
