Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18121 til 18140 af 20689
-
Drivhuseffekten og strålingsbalance
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og følger op på noget fysik kemi som jeg ikke fik lavet før ferien, og der er noget jeg ikke forstår... Jeg har fundet ud af noget omkring strålingsbalencen, og at hvis der kommer 100 enheder kortbølget stråling ind fra solen til jorden, skal der også komme 100 enheder langbø... -
kanoner på dronningens bastion
Forumindlæghej alle i kloge folk der ude. jeg har et problem og det er opgave 7 i fysik stx A 2010 28 maj: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Fysik/100528_fysik_A_stx_opgave.ashx ovenfor er linket, der hvor jeg går fast er... -
Solcelle og solenergi-Tværfaglig eksame
ForumindlægHejsa Jeg skal op til tværfaglig eksame (Fysik/kemi, biologi og geografi) Jeg har trukket: Bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan. Og har valgt emnet solceller og solenergi. Jeg ville høre om der er nogen af jer der ude som har nogle gode idéer til, hvad jeg skal nævne gennem min ... -
Spaltning af hydrogenperoxid
Forumindlæg8 mL 3% H2O2, en spatelfuld KL(katalysator) gassprøjte hydrogenperoxid spaltes til vand og ilt? hvordan skriver jeg reaktionen ? er H2O2 ikke afstemt? 1 mol gas har volumen ca: 24 L(afhænger af tryk og temperatur) hvor mange mol gas dannes der når hydrogenperoxid spaltes? kan ikke fo... -
Alternative energiformer
ForumindlægJeg står i situationen hvor at jeg skal snart skal op til afgangsprøve i fysik/kemi vores overemne er "Hvordan kan vi formindske den enkelte og samfundets udledning af stoffer til atmosfæren" og vi har så valgt at fokusere på alternative energiformer (sol, atomkraft) vores problemsti... -
Fysikaflevering: hydrogenspektret
Forumindlægvi har i fysik fået en rapport for omkring hydrogenspektret. Vi ved ikke helt hvordan vi skal gribe det an, er der nogen der kan hjælpe??? opgaven hedder: Vi bestemmer nogle (3) bølgelængder i hydrogenspektret ved hjælp af et gyniometer. Herudfra kan de tilsvarende fotonenergier findes. Disse ... -
HJÆLP
Forumindlægeftersigene undersøgte den italienske fysiker galileo galilei hvordan ting falder ved at smide ting ud fra det skæve tårn i pisa. tårnet er 56 meter højt a. hvad er den potentielle energi af en kanonkugle på 10 kg i toppen af tårnet? b) hvvad er den kinetiske enerige inden den rammer jorden? c) h... -
beregn temperaturen
ForumindlægHej har virkelig brug for hjælp ang. denne fysik opgave. Har løst opgave a En anden dag overføres energien 183 GJ som varme til vandet i solvarmeanlægget. Af denne energi bliver kun 45 GJ afsat til Marstal by. Den overskydende energi oplagres i en stor vandtank. Denne tank indeholder 10.000 m^... -
Kosmologi - Universet
ForumindlægJeg skal fremlægge om kosmologi i fysik. Ud fra dette emne har jeg lavet et powerpoint hvor jeg kommer ind på nogle emner: Ordets betydning Hvad er kosmologi? Big Bang teorien Forklaring af det kosmologiske princip - Ser universet ens ud i alle retninger? Hubbles lov og den kosmiske baggrundstr... -
Hjælp! Det haster virkelig meget!
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder her med min fysik rapport om halvåbent resonansrør og har virkelig brug for hjælp. Ingen andre forummer herinde har besvaret mit spørgsmål. Når tonen er højest er det så når der er svingningsknuder og svingningsbuer eller er det når den reflekterede bølge er i samme takt s... -
Newtons 1. lov
ForumindlægDet her kan måske godt være et dumt spørgsmål, men forstår ikke helt hvordan det kan forklares. Hvis Newtons 1. lov siger at den resulterende kraft for en vandraket er 0, så er den ikke i bevægelse (altså hvor raketten stadig ikke er affyret), hvordan kan man så forklare at når man pumper lu... -
Ideer til AT-emne : Visioner og forudsigelser
ForumindlægEr fuldstænding på bar bund, hvad angår et emne til min 2.g AT årsprøve her til sommer.. har ikke noget emne, så tænkte på, om der var nogen der evt havde nogen gode idéer til det :) Har/har haft fagene: MAT A, Kemi B, Fysik B, Dansk A, Historie A, samf C, idræt C, Naturgeografi C, billedkunst ... -
Opstil matematisk udtryk?
ForumindlægEn gruppe fysikere leger med golfkugler. De lader dem falde fa forskellige højder, og tager tid på hvornår kuglen rammer jorden. De observere at der er en proportional sammenhæng mellem højden kuglen falder fra, og kvadratet på tiden målt i sek. proportionalitetsfaktoren er 4,9 m/s^2 indfør et p... -
HJÆLP absorptionskoefficienter i kroppen?
ForumindlægHej jeg skal til AT-eksamen på mandag og har om "overvågning af kroppen" med fokus på kræft. Mine fag er samf C og fysik A. Til fremlæggelsen foreslog min lærer at finde noget om absorptionskoefficienter i det forskellige materiale, da jeg i synopsen kun har beskrevet, hvordan absorbtio... -
Rapport om M, Em, V, I, T
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er igang med en fysik rapport om magnetisme, elektromagnetisme, vekselstrøm, transformation og induktion. Er godt igang med rapporten, men mit spørgsmål er bare, hvad er det vigtigeste at have med inden for de fem emner, og hvor meget skal man have med? Derudover ville j... -
hjælp til aflevering - joules lov
ForumindlægHej derude, jeg vil gerne have lidt hjælp til min fysik rapport. Jeg har lavet følgende forsøg: I første måleserie holdes spænding og strømstyrke konstant. Modstanden sænkes ned i vandet og vandets temperatur måles som funktion af tiden. Både tid og temperatur noteres løbende. Jeg har lavet en ... -
Eksamens Bilag og billede
ForumindlægHej folkens. Jeg skal til fysik B mundtlig eksamen. Den mundtlige del foregår, at vi trækker et emne og skal redegøre for dette. Efterfølgende får vi et bilag/billede vi skal tage stilling til. Emnerne er: Energi, Ellære, Tryk og Gassers,Bølger - lyd og lys, Mekanik og bevægelse, Astronomi, Atomf... -
Rødforskydning og dopplereffekt
ForumindlægHej, jeg sidder og skal til fysik eksamen i morgen på c-niveau. I en af mine dispositioner angående astronomi skal jeg komme ind på sammenhængen mellem rødforskydning og dopplereffekten, nogen der kan hjælpe der? Synes det er svært at forstå helt præcist, og vil gerne være sikker i mit grundlag.... -
atomet
Forumindlæghey jeg har et spørgsmål da jeg ikke selv er særlig god til fysik kemi og generalt ikke kan forstå det her med atomer så håber at i vil hjælpe. i atomkernen virker elektriske frastødningskræfter og kortrækkeende kernekræfter tegn og fortæl om disse kræfter. jeg har vedhæftet opgaven så det må... -
Video - eksame??
ForumindlægHej Jeg skal snart op til prøve form A - dansk- og er mega nervøs. jeg vil spørge om der er nogle der kender nogle videoer som er blevet optaget mens en elev havde eksamen, så jeg lige kunne få et overblik af det. Jeg har været inde på youtube, men fandt nogle, som har optaget, mens det var eksam...
