Søgning på: matematik fp10. Resultater: 18141 til 18160 af 31486
-
Er mine karaktere okay
ForumindlægJeg er meget interesseret i dyr og vil rigtigt gerne være dyrlæge, jeg går i 7 klasse og vil gerne vide hvad jeg skal op på i karaktere. Lige pt får jeg 7 i fysik-kemi og 10-12 i matematik?? -
Monotoniforhold?
ForumindlægHej jeg står i den uheldige situation at jeg skal gøre rede for sammenhængen mellem differentialkvotienten og monotoniforholdene for en funktion, er der nogen der kunne hjælpe mig med dette? Det er taget ud fra en nogle spørgsmål til matematik eksamen? Forstår ikke helt hvad der menes med det... -
Samfundsfag i opg. om Poker (sammen med Mat)
ForumindlægHej allesammen Jeg har planer om at skrive en større opgave om poker i SAMF/MAT, og har ikk problemer med at finde materiale i matematik, men kunne godt bruge lidt hjælp til hvordan jeg kunne gå til emnet samfundsfagligt? På forhånd tak! Mvh Niels -
HHX eksamensopgaver..
ForumindlægHej der ude.. jeg skal snart til terminsprøve i matematik.. og det kunne hjælpe mig en del hvis der var nogen der havde et par opgaver fra en hhx mat a eksamen jeg kunne se på.. vi har ikke før fået nogen af denne slags opgaver.. på forhånd tak for hjælpen. -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej! Jeg skal snart til skriftlig terminsprøve i matematik, B-niveau. Jeg har meget svært ved faget og får desværre meget lidt ud af at læse i bogen. Er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan gøre, og hvordan jeg evt kan få hjælp? -
Facit
ForumindlægNogen der ved om det er muligt at finde frem til facit fra gamle matematik eksamensopgaver for sproglige studenter??? Jeg er lige igang med at lave HF 2006-8-1V håber der er nogen der kan hjælpe mig, da det ville være rart at se om jeg har gjort det rigtigt. -
HJÆÆLP TIL MÅLESTOKSFORHOLD!
ForumindlægHeei, jeg skal lave en matematik aflevering og jeg kan ikke huske hvordan man regner det her om: Tegn byggegrunden i målestoksforhold 1:500. 35 m ? 6 m ? 14 m ? 20 m ? hvordan skal jeg regne det om? -
prøve (DET HASTER!)
ForumindlægHej ALLESAMMEN. jeg skal til matematik prøve imorgen, og vi må gerne have noter med til prøven, jeg vil lige høre om i har du noater om : reduktion af udtryk, kvadratsætningerne, regning med brøker, ligninger, 0-reglen, 2 ligninger med 2 ubekendte, uligheder, dobbeltuligheder, rødder og potensreg... -
Bestem f'(4)
ForumindlægHej, jeg sidder lige med en matematik aflevering. Jeg har set at andre har lagt det samme spørgsmål ind før, men jeg forstår det simpelthen ikke. Altså jeg skal bestemme f'(4) ved hjælp af en figur jeg har. Hvordan gør jeg det ? -
trigonometri x3
ForumindlægJeg skal: I en retvinklet trekant er den længste katete 7 enheder længere end den korteste og hypotenusen er 1 enhed længere end den længste. Bestem længden af den korteste katete Hilsen en skod matematikker ;( -
Hjælp til forståelse af følgende opgaver...
ForumindlægNogen der kan hjælpe med disse opgaver: Gerne forklar grundigt hvad man gør...er totalt håbløs til matematik Gerne hvad man gør med lommeregner og hvordan man bærer sig ad...vil gerne lære:-) Se vedhæftet filer, tak:-) Knus Tine -
regression
ForumindlægHej alle:-) Jeg skal snart op til en mundtlig matematik prøve, hvor jeg skal kunne snakke i 10 min om lineær, eksponentiel eller potens regression.. Håber der er nogle af jer der kan hjælpe, da jeg er på bar bund..:-) -
matematikopgaver
ForumindlægHej. Jeg har lavet et par matematik opgaver, som jeg gerne vil have rette igennem. Ville være skønt hvis der er en sjæl derude, som gerne ville rette det for mig. Ville være en stor hjælp:) Der tales kun om 4 opgaver. (Sender over mail, hvis det ikke gør´ noget) På forhånd tak:) -
log
ForumindlægHar brug for hjælp til matematik. Har en opgave der lyder: "beskriv med egne ord og tegninger at T 1/2=log/log(a)" Hvad stiller jeg lige op, forstår slet ikke lige opgaven. Håber at nogen kan hjælpe mig... -
Omskriv opsparingsformlen og hjælp angående indekstal
Forumindlæghej, er igang med en rapport til matematik C, og der er 2 opgaver som jeg ikke rigtig synes at kunne se løsningen på, nogle der kunne tænke sig at give en hjælpende hånd? de 2 spørgsmål er i et screenshot som vedhæftet fil. -
Opsparingsannuitetsformlen
ForumindlægHej Jeg har søgt rundt på nettet for at finde et bevis til Opsparingsannuitetsformlen, dog har jeg ikke haft heldet med mig, er der evt. nogen venlige sjæle som kunne opskrive den og evt bevise den, så jeg forstår den - skal nemlig op i det i mundtlig matematik På forhånd tak -
Privat undervisning på 3. G-niveau
ForumindlægHej. Vi er blevet kontaktet af en far i Helsingør-området, som ønsker privat undervisning i matematik til sin søn på 3. g-niveau. Ring venligst, hvis du kender en eller selv kan undervise. Telefon: 7620 1430 -
χ2-fordelingen sammenlignet med binomialfordelingen
ForumindlægDav, Jeg er ved at forberede mig til mundtlig eksamen i matematik B, og har et spørgsmål om χ2-fordelingen. Det lyder således: Gør rede for, hvor χ2-fordelingen bruges, og hvorfor binomialfordelingen ikke kan bruger der. Nogen der forslag til, hvad man svarer til spøgsmålet? ... -
Differentilakvorient
ForumindlægHejsa! Jeg skal op til matematik mundtligt, og er gået lidt i stå ved dette delspørgsmål: "Vis, hvordan man ud fra definitionen på differentialkvotient kan bestemme den afledte funktion for nogle kendte og vigtige funktioner." Hvad gør jeg her? -
2. gradsligning
ForumindlægI min matematik-aflevering er skal jeg løse følgende ligning: 30=1/100*x^2+1/10*x Ved selv at regne ligningen ud har jeg fået 86.6, men dette kan ikke passe. HJÆLP.. please..
