Søgning på: matematik fp10 maj 2018. Resultater: 18141 til 18160 af 33826
-
Rabarbersaft og Nonoxal
ForumindlægJeg er i gang med følgende opgavesæt og har problemer med delopgave d og e, som jeg meget gerne vil have nogle hints til. Skriftlig Kemi A-niveau fra sættet Studentereksamen vejledende opgavesæt nr. 1. Maj 2007. Sættet kan findes på følgende link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF06/E... -
Søren Ulrik Thomsen, Det bedste - hjælp
ForumindlægJeg er i færd med at analysere Søren Ulrik Thomsens digt: "Det bedste". Hverken mig eller mine lærere kan finde ud af, hvad ordet "syvsang" betyder. Nogle der kan hjælpe? Det bedste Det bedste er når det akkurat lykkes at udholde hjertets hamren i brystet og så med et ånde ... -
Nogen som kan oversætte en lille del dansk til tysk
ForumindlægHistorien handler om Andreas Baader som er fra årgang 1943. Vi får ikke så meget om hans forældre, men at faren var uddannet historiker og blev indkaldt til krig. Moren, Annelise og hans fire enker var bekymret for hans fremtid, da han ikke gik i skole og allerede som 16 årig blev anholdt for... -
Trigonometrisk funktion
ForumindlægHej Sp.\n\nJeg er løbet ind i problemer, og vil meget gerne have hjælp til følgende opgave:\n\nUdetemperaturen sidst i maj svinger i løbet af døjnet og kan tilnærmelsesvis angives som en funktion f med regneforskriften:\n\n f(t)=16+5*cos((2*pi(t-14))/24),t E [0;24]\n\nHer angiver t tiden i timer ... -
Mellemkrigstiden - Ideologiernes kamp
ForumindlægHej! Jeg har lige været oppe og trække mit historie emne, som blev Mellemkrigstiden, og ville høre om i kunne hjælpe med mig med nogle evt. problemstillinger ? Jeg har fået følgende tekster 1. General Ludendorff: De nye magthavere underskrev kapitulationen (Johan bender og Hans-Kurt gade: Mellem... -
Definitionsmængden
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med et problem, en aflevering HHX 2000 maj Har aldrig set sådan et spørgsmål før, så behøver virkelig hjælp!I en virksomhed er de variable omkostninger V8X) i 1000kr bestemt vedV(x) = 0,02x ( i 3) - 1,1x(i 2) + 28 x E [0,30]hvor x er den producerde mængde i 1000kr.A) gør rede... -
Voksende funktion(sfamilie)
ForumindlægHej.Opgaven er fra Studentereksamen Maj-Juni 2000. 2-årigt forløb til B-niveau. Sættet kan findes her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/0082mh.pdfOpgaven lyder:En familie af funktioner fa er bestemt ved fa(x) = x^3 + 3x^2 + (a + 2)x + 2a .Bestem de værdier af a, for h... -
Spansk - Rivalriet mellem Real Madrid og Barcelona
ForumindlægEr vores emne for tiden:Inden i morgen, har jeg nogle sætninger der skal kigges igennem, fordi jeg ikke er superb til Spansk. Please, er der nogle venlige sjæle?:Hver kamp afspejler en historisk magtkamp mellem Catalonien og centralmagten i Madrid.Todo partido refleja un histórico fuerza-match en... -
Mundtilig eksamen
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen d. 31 maj og følgende rapporter er opgivet:- Reaktion mellem persulfationer og iodioner- Bjerrumdiagram for en syre-baseindikator- Titrering af phosphorsyre. Phosphorindholdet i cola.- Ostwalds fortyndingslov- Fremstilling af 2-chlor-2-methylpropan- Fremstilling af b... -
Murens fald
ForumindlægHej alle Jeg har trukket 24 timers historie med emnet "murens" fald - nogle der har nogen gode ideer til problemformuleringen? evt. hvorfor den opstod osv.? Jeg har nogle forskellige kilder jeg skal inddrage: 2 billeder - åbningen af muren og Gliennicke broen mellem øst og vest wolfgang... -
Tollundmanden, eksp. udv.
ForumindlægHejsa jeg har et problem med en afleveringsopgave jeg har fået, det handler om eksp. udv. Opgaven lyder: Halveringstiden for kulstof-14 er 5730 år. I bilag 1 er beskrevet, hvordan man i 1950 fandt Tollundmanden samt hvilke målinger der blev foretaget for at aldersbestemme Tollundmanden. opg.... -
vektor/afstand
ForumindlægHej eksperter, Jeg har brug for hjælp til følgende opgave, ikke bare en løsning men en forklaring på hvordan. Opgave a har jeg lavet. ------------------- Opgave 7B 1999 Maj I et koordinatsystem er givet en linie l og en parabel p med ligninger l: 2x+y+5=0 p: y=x2-4x a)beregn afstanden fr... -
Access - database
ForumindlægJeg har desperat brug for hjælp, skal aflevere en case i IT på tirsdag den 15. maj, en af opgaverne består i at vi skal lave noget i Access, og jeg kan ikke få det til at fungere!! Jeg skal lave en database. der er tre former for medlemsskab for voksne, enten 1 måned, et halvt år, eller e... -
andel vanløse billig
Forumindlæg3 værelser 64 kvm Total istandsat Lejligheden er beliggende i Vanløse lige ved Grøndalsparken og 5 min. fra Damhussøen, metro, bus, indkøbsmuligheder og diverse institutioner/skoler. Lejligheden er på 64 kvm fordelt på 3 værelser, bad og køkken. Hele lejligheden er istandsat med nye gulve, nyt ba... -
Lineæreprogramering... lidt hjælp
ForumindlægEksempel 2 Ved Kronprins Frederik og Kronprinsesses Mary´s bryllup den 14. maj 2004 skulle der ved midnatstid afvikles et festfyrværkeri. Den lokale fyrværkerifabrik skulle planlægge produktionen og afviklingen af fyrværkeriet. Hofmarskalen havde sat følgende minimumskrav til programindholdet: ... -
håber i vil hjælpe med rettelse af nogle få sætninger?
Forumindlæg1) Wir möchten unser Sortiment ergänzen. 2) Ich besuchte die Fabrik in Deutschland. 3) Am Anfang Mai, Ich nahm an der Messe teil. 4) Wir bitten Sie um ein Angebot mit lieber- und Zahlungsbedingungen. 5) Wir hoffen auf eine Antwort, so bald wie möglich. 6) Wir sind an ihrem Katalog interessiert. ... -
Haster skal aflevere i morgen
Forumindlæg1) Hvorfor har alkoholer et højere kogepunkt end carboxylsyre? Hvorfor er der nogle alkoholer der har et højere kogepunkt end andre. 2) Det er kemisættet fra eksamen maj 2005. Aluminium genbruges også til fremstilling af alun. Aluminiumstykker overhældes med en opløsning af kaliumhydroxid. Efterf... -
Dansk essay- er det sådan man gør?
ForumindlægHej Jeg har svært ved at lave et essay, og så søgte jeg på google og fandt en masse sider med forklaringen. Men meget af det var forskelligt fra hinanden, men nu har jeg prøvet at lave den så godt jeg kunne. Jeg ville bare bede nogen om at læse den igennem og sige hvor meget de tror jeg ... -
Tysk mdt. prøve
Forumindlægjeg ska op i mdt. tysk næste uge ! Og vi skulle øve på to emner til imorgen. Det ene var > Was hast du in Sommerferien gemacht ? (det helt okay, for det emne har jeg helt styr på (: Det jo også ret bredt, at det glider+ vi har læst nogle tekster om det !) Men så har jeg fået et til emne, neml... -
Hjælp til sars opgave
ForumindlægJeg sidder med en biologi opgave angående sars. Opgaven indgår i sættet fra maj 2004. Jeg har problemer med den anden del af den store oppgave, B. Opgaven lyder : Man arbejder på udvikling af forskellige typer vaccine mod SARS. En vaccineform består i indsprøjtning af SARS-virus tømt for arve...
