Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 18161 til 18180 af 156338
-
Differentialligninger - mundtlig eksamensforberedelse
ForumindlægHej Internet. Tænkte om der er nogen, som kan hjælpe mig med at komme igang med dette spørgsmål: Gennemgå de tre differentialligninger, der svarer til simple vækstmodeller med henblik på bestemmelse af de fuldstændige løsninger. Vi har noget eksamensforberedelse i mundtlig fremlæggelse, og jeg s... -
Diskuter, hvilke konsekvenser de ændrede magtstrukturer i international politik har for dansk udenrigspolitik
ForumindlægHej Jeg har fået stillet en opgave i samfundsfag (på A niveau), der volder mig endel problemer!! Opgaven lyder således: 3. Diskuter, hvilke konsekvenser de ændrede magtstrukturer i international politik har for dansk udenrigspolitik. Diskussionen skal tage udgangspunkt i bilag B4, og du skal ... -
Krimiens popularitet - essay
ForumindlægHeej Som mange andre elever (STX - Niveau A) var jeg også op til dansk skr. eksamen igår. Jeg valgte at skrive om opgave 3, hvor opgaven lød: "Skriv et essay om krimiens aktuelle popularitet. I dit essay skal du tage udgangspunkt i "Krimifascisme?" (tekst 3) og "Den sidste... -
Hjælp til kilder dansk/spansk
ForumindlægJeg står og skal skrive SRP som så mange andre i år, og jeg har valgt fagene dansk/spansk - begge på A-niveau. Jeg skal skrive om påvirkningen af kvindens identitet i familien, herunder hendes rolle i børnerelationer og parforhold. Jeg kunne godt tænke mig nogle flere kilder (jeg har pt. 4 kilder... -
Karakter?
ForumindlægHej Jeg har været oppe til skr. engelsk på A-niveau, men synes simpelthen det gik rigtig dårligt i forhold til hvordan det plejer.. Tænkte om der var en som havde lyst til at læse min stil igennem og sige hvad de udmeldbart mener og gerne give et gæt til en karakter. Ved godt at min karakter ogs... -
Afstemning af respirationsprocessen - Hjælp!
ForumindlægHejsa! Jeg skal til eksamen forklare mundtligt, hvordan jeg afstemmer respirationsprocessen.. Nu er jeg ikke så skrap til kemi....... - Og det kniber lidt med at finde en simpel, let måde at forklare, hvordan jeg afstemmer C6H12O6 --> + 6O2 --> + 6H20 Kan nogen - på enkelt vis forklare, ... -
Fransk Mundtlig eksamen
ForumindlægDer skulle vel ikke være nogen, som har læst teksten, "t'as tout pour être heureuse"? Jeg har trukket teksten til 24 timers mundtligt eksamen på A niveau, og jeg synes teksten er noget svær. Hvis nogle har læst den og kan give et referat, så vil der være super!!! :) jeg har v... -
Spansk eksamen uden spørgsmål
ForumindlægHej. Jeg har netop trukket et emne i mundtlig spansk A niveau og har læst teksten men der er intet tilhørende spørgsmål. Så mit spørgsmål er, hvad skal jeg nu? Skal jeg lave en slags novelle analyse med personkarakteristik osv eller hvad skal jeg, jeg er fuldstændig blank og min lærer sagde intet... -
Forklaring på entydighed & inverse funktioner
ForumindlægJeg søger en dyb og dækkende forklaring på begrebet entydighed, da det skal bruges til en årsprøve i mundtlig matematik på A-niveau. Jeg har en nogenlunde idé om hvad det er, men mangler nogle eksempler på hvad det i praksis vil betyde når du regner på funktioner, samt hvilke funktioner der er en... -
hjælp til betydningen af synopsis til eksamen!
ForumindlægHej ;) Hvor meget vægter synposen til den mundtlige eksamen på A niveau ? min synopsis når op på 5 sider med konklusion + litteraturliste, men mine problemstillinger er ret lange, men føler ikke jeg kan kortne dem ned, da stoffet der indgår er rimelig relevant. Er den for lang, eller er der ingen... -
Gymnasiel Supplering
ForumindlægHej Jeg vil gerne læse kemi op på B-niveau næste år, da jeg gern vil læse biomedicin og kun har Kemi C. Men når jeg nu er i gang med at læse fag op kunne det være rart at få noget SU for det, så overvejer også at læse Engelsk A. Jeg ved at man skal have 16 timer om ugen for at få SU, men hvor ma... -
Ansøgningsskema
ForumindlægHej.. jeg er ved at udfylde mit ansøgningsskema til videregående uddannelse men er kommet i tvivl om mit eksamensresultat.. jeg har taget et fag mere på A-niveau end uddannelsesbekendtgørelsen kræver og derfor har jeg fået mit eksamensresultat justeret op med en "bonus A" faktor på 1,03... -
Er 1g elev og er ekstremt forvirret over hvilke eksamener man skal op til og hvornår osv.
ForumindlægHey alle, er en 1g elev fra HTX der er forvirret over hvornår man egentlig skal op til de forskellige eksamener. Ved allerede nu at jeg enten skal op til Bio, samfundsfag eller Kom/it til mundtlig prøve. Kan det virkelig passe at det er det? Så ingen mat prøver (har på A niveau) ingen dansk no no... -
Signifikant spørgsmål
ForumindlægOpgave 10 Find 2 eksempler på repræsentation af data som faglig dokumentation. Det ene skal være et godt eksempel, hvor der angives om eventuelle forskelle er signifikante, og gerne med hvilken sikkerhed/niveau. Det andet skal være et dårligt eksempel, hvor noget præsenteres som fakta (f.e... -
oplysningsfilosofferne
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg skriver en SRP i Historie og Samfundsfag begge på niveauet A, jeg er nået til mit andet spørgsmål i min problemformulering som lyder følgende: Analyserer hvilken betydning oplysningsfilosofferne havde for de revolutionære idealer. Du skal særligt lægge vægt på Montesquie... -
Emne: Kryptering
ForumindlægHej alle. Jeg skal til at skrive SRP, og jeg har matematik og fysik på a-niveau. Jeg vil dog helst skrive i matematik, og jeg har overvejet en kombination mellem matematik og historie, jeg vil gerne skrive om emnet kryptering. Så jeg ville høre om der er nogle der har skrevet om det emne ... -
iPhone App (Formelviden)
ForumindlægSå er den her! I kender det godt, i sidder og skal løse en opgave, men kan ikke finde rundt i alle de formelsamlinger i har liggende, hvis i overhovedet har sådan nogle liggende. Men nu er jeres frustrationer ovre. Studieviden har nu udviklet en omfattende og brugervenlig formelsamling, med f... -
iPhone App (Formelviden)
ForumindlægSå er den her! I kender det godt, i sidder og skal løse en opgave, men kan ikke finde rundt i alle de formelsamlinger i har liggende, hvis i overhovedet har sådan nogle liggende. Men nu er jeres frustrationer ovre. Studieviden har nu udviklet en omfattende og brugervenlig formelsamling, med fo... -
iPhone App (Formelviden)
ForumindlægSå er den her! I kender det godt, i sidder og skal løse en opgave, men kan ikke finde rundt i alle de formelsamlinger i har liggende, hvis i overhovedet har sådan nogle liggende. Men nu er jeres frustrationer ovre. Studieviden har nu udviklet en omfattende og brugervenlig formelsamling, med fo... -
differentlialigning
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik på A niveau i morgen og jeg skal lave en disposition til dette spørgsmål: Uhæmmet og hæmmet vækst. Beskriv løsningsfunktionerne til y'=ky og til y'=ky(m-y) Bevis for den fuldstændige løsning til y'=ky skal indgå. Jeg har bevist den fuldstændige løsni...
