Søgning på: religion c begreber. Resultater: 18181 til 18200 af 70434
-
Cis/Trans konformation
ForumindlægI en opgave har jeg tegnet en cis-1,2-dimethylcyclohexan og svaret på om methyl grupperne er aksiale eller ækvatoriale (jeg har svaret ækvatoriale). Der spørges nu til hvilken konformation der er mest stabil: cis-1,2-dimethylcyclohexan eller trans-1,2-dimethylcyclohexan. Jeg er lidt på bar bund, ... -
Jordens magnetfelt
ForumindlægHejsa.. Jeg er blevet kastet ud i en opgave omkring magnetisme. Her er jeg virkeligt kommet på dybt vand i en opgave om jordens magnetfelt. Jeg tørre ikke rigtigt at læse på wikipidia da vores lærer har sagt at meget af den fakta ikke er fakta. Jeg spørger derfor om nogle af jer kan forklar... -
Unges vælger adfærd, downs teori
ForumindlægHej jeg har fået en problemformulering i forbindelse med min sso der lyder: 1.Gør rede for unge vælgeres partivalg. 2.Undersøg derefter-med undgangspunkt Downs teori om rational choice- de unges partivalg . 3 Diskutér endelig fordele og ulemper ved at andvende rational choice-teorien t... -
Forudsigelser?!
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal til AT-eksamen på tirsdag. Jeg faldt tilfældigt over selve opgaven, som jo lyder: Opgave A: Du skal inden for emnet "Fremtiden – visioner og forudsigelser" udarbejde en synopsis, der kan danne udgangspunkt for den mundtlige prøve. Du skal vælge en naturvidensk... -
2. Verdenskrig: Besættelsen
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe, Hvilken forskel er der på betydningen af ordene "forhandlingspolitik" og "samarbejdspolitik"? Hvorfor er sådan en lille forskel vigtig? Tak på forhånd -
Nogle der kan forklare dette udsagn?
ForumindlægDette omhandler min opgave, hvor jeg har skrevet om Homo Artefakt og indlemmet samfundsfag og forskellige senmoderne teorier. Er metoderne rigtigt skitseret her? Jeg har haft en samfundsvidenskabelig hermeneutisk tilgang til de forståelsesorienterede aspekter af sociologien, hvorimod forklarings... -
Eksamen.
ForumindlægJeg har fysik FS10 eksamen på mandag og jeg er rimelig meget på røven, da jeg ikke ved en skid om fysik, fordi jeg ikke rigtig kan få mange emner ad gangen til at sidde fast. Så det kunne være ret fedt, hvis der var nogen der gad komme med stikord, til nogle af de emner vi kan komme op i. Radio... -
Funktionsopgave. Hjælp!
ForumindlægEt firma køber et parti sukker hjem: 10000 pakker. Firmaet giver 9 kr. pr. pakke og betaler 8500 kr i transport og lignende omkostninger. Sukkeret sælges for 15.kr pr. pakke. a) Vis at den samlede fortjeneste ved salg af x pakker er givet ved: 15x-98.500. b)Hvor mange pakker sukker skal firmaet s... -
Redoxreaktiioner
ForumindlægHej Jeg har svært ved at forstå hvordan man konkret løser sådan en redoxreaktion. Er der nogen der kan give mig en grundig forklaring på helt fra bunden af hvordan det skal gøres? Eksempel: 4AL+3S ---> AL2S3 Mange tak for hjælpen på forhånd! -
Nederlandene dominerer??
ForumindlægIfølge vores lærer; der dominerede holland 1500-1700 tallet handelen... og jeg bliver tilnærmelsesvis nødt til at være enig; samt at kunne argumentere sagligt hvorfor jeg er enig med ham. Hvorfor var Holland så stærke indenfor handelen i den periode??? - Skal gerne kunne sættes i relation til D... -
filosofi Tekster på Nettet?
Forumindlæg"En indføring i principperne for moral og lovgivning" af Bentham og "Grundlæggelse af moralens metafysik" af Kant =>Hvor kan jeg finde disse to tekster på nettet? Kan nemlig ikke finde min filosofi bog. -
Skal børnechecken afskaffes?
ForumindlægSkal børnechecken afskaffes for familier efter en vis fastsat høj husstandsindkomst? -
Hume VS. Kant
ForumindlægHejsa, hvis I skulle stille Kant op imod Hume , hvad ville de centrale forskelle være ? Mange tak i forvejen. -
Hvad vil I definere Columbusægget som?
ForumindlægVed godt, at det måske er et lidt underligt spørgsmål, men ville I definere det som en metafor eller...? -
statistik over fattige i Danmark
ForumindlægHejsa. Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig til at finde en statistik over fattige i Danamrk, samt en statistik over økonomisk ulighed i Danmark. Med venlig hilsen Karina -
Osmose og NaCl
ForumindlægHej :D Jeg er igang med en rapport om osmose, og jeg kan simpelthen ikke huske hvorfor saltet ikke trænger igennem membranen. NaCl bliver jo opløst til ioner i vand, og der findes bestemte kanaler til ioner f.eks Natriumkanaler. Så hvorfor trænger salten ikke bare ud af dyrecellen i ste... -
helligånden
ForumindlægJeg sidder lige og læser om treenighed.. Kristne tror på Gud, jesus og helligånden.. Forstår godt at de tror på Gud og Jesus, men hvad er det lige de tror på med hensyn til helligånden? -
Hælp!!
ForumindlægEr der nogen som har været oppe i old er det svært? .. hvilke spørgsmål stiller de? -
AT
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive synopsisen til min AT vedrørende den globale opvarmning i Fysik A og Historie A. Jeg skal i min første problemstilling kort redegøre for den industrielle revolution. Det som jeg er i tvivl om er, hvilke historiske metoder som jeg skal anvende. Jeg gør brug af to f... -
Hjælp til AT - Historie og Samfundsfag.
ForumindlægHej Studieet har brug for hjælp til min AT synopsis. Jeg har valgt emnet "alternative styrerformer" og AT overmenet er alternativer. Har tænkt mig at min AT-synopsis kunne være noget med USA vs Kina og om Kina bliver den næste økonomiske supermagt. Jeg har derefter tænkt mig at sammenli...
