Søgning på: Dansk. Resultater: 18241 til 18260 af 40954
-
Jura
ForumindlægHej alle, Hvilke andre steder end KU kan man læse Jura? og hvad er adgangskravet? mvh Mia -
Designer babies
ForumindlægJeg skriver om designer babies i Engelsk & biologi i AT. Jeg vil gerne lave en retorisk analyse aaf noget engelsk materiale omkring de religiøse samfunds syn på designer babies, men kan ikke rigtigt finde nogle artikler, taler etc. håber der er nogle der måske har en idé om hvor jeg kan finde... -
nemme og hurtige spørgsmål- please ik ignorre
Forumindlæghvis et vandkraft er ligeså effektivt som et kulkraftværk, hvor mange procent af vandets energi bliver så til strøm eller varme ? hvad kan vi gøre for at generatoren giver en stærkere strøm ? -
DNA som syre?
ForumindlægHej jeg har om DNA i skolen for tiden og jeg har to spørgsmål som jeg ikke kan finde ud af. Er der muligvis nogen der ved hvor jeg kan læse om det eller er der nogen der kan forklare mig det? Hvorfor kan DNA karakteriseres som syre? Sæt opbygningen af et gen i relation til DNA’s struktur. -
Optagelses prøve snart. Skal, skal ikke?
ForumindlægHej alle sammen. :-) Jeg skal til optagelses prøve snart på et gymnasie (UPV prøven), og jeg er meget nervøs. Jeg kender et par stykker som også har været til samme prøve, men de har ikke været lige gode til at forklare mig hvad jeg skal gøre/sige. Jeg ved udmærket godt at det er meget forskel... -
Frankrig i 1700-tallet
ForumindlægHej :-) Jeg har netop læst én af de sidste lektioner i historie i 3.g som omhandlede enevælden, oplysningen og Frankrig i 1600-1700-tallet. Da jeg får 12 i stanpunkt, vil jeg gerne opretholde dette til årskarakteren og har nu undret mig lidt over, om der er nogle håndgribelige eksempler på den d... -
bedre til engelsk...
Forumindlæghej alle! jeg tænkte på, om der ikke var nogen der havde nogen tips eller sådan noget til at blive bedre til engelsk og at få et større ordforråd? :) og er der nogen af jer de rved hvad man nærmest SKAL kunne af engelsk i 7 & 8 klasse? -
Interview
ForumindlægHej alle! Jeg skal lave et interview med en tidligere Big Brother deltager, som en videre undersøgelse/perspektivering til min AT synopsis. Jeg skrev om hvordan producenterne af reality-programmet iscenesætter deltagerne og hvordan deltagerne iscenesætter sig selv, og hvorfor vi ser Paradise Hote... -
komparativ analyse af arbejder og landarbejderfamilien!
ForumindlægHjÆÆÆÆLP! Jeg står overfor at lave en komparativ anylyse af arbejder og landarbejdernes opdragelse af børene og kvindenrollen... Det skal afleveres imorgen aftnen, har virkelig brug for hjælp :-( -
Perspektivering
ForumindlægJeg er igang med forberedelsen af det mundtlige forsvar i min SOP, hvor mit spørgsmål er med hensyn til perspektiveringen. Det for det første ikke et krav, men en god idé, at have med, men jeg ved ikke, hvilke elementer der udgør en god perspektivering. Plus, har jeg ikke lavet en perspektivering... -
komma.... hjælp
Forumindlæghar jeg sat komma og punktum rigtigt i denne tekst her under? Det første forslag med trådløst netværk. Blev lagt frem i 1964, og hermed var den bærende ide, bag internettet født. For de data der blev udvekslet, fandt man ud af en fælles standard. her er den uden komma og punktum Det fø... -
Tænker du Økologisk?
ForumindlægSå jeg skal skrive en tekst om økologi. Er der nogen som kan give mig nogle eksempler? -
Hjælp til tegnsætning
ForumindlægHej Jeg har lige fået en aflevering tilbage, hvor min lærer har kommenteret at kommaet i denne sætning:" All things considered, the short story efficiently comes through with the main purpose of the story." skal erstattes med et semikolon. Er der nogle der kan forklare hvorfor? Tak... -
outline
ForumindlægHej alle sammen Jeg har bruge for hjælpe til min outline engelsk muntlige eksamen 9.klasse. Jeg har lavet min outline det er om children rights i syd Afrika. Jeg har 4 punkter. Man en af punkten ved jeg ikke hvor jeg kan find informationerner fra, har kigget på nettet kunne ikke finde noget god... -
Hvad er fordelen med humaniora? og hvad er ulempen?
ForumindlægHvad er fordelen med humaniora? og hvad er ulempen? -
PLEAS hjælp:)
ForumindlægD=2p Okay har virkelig svært ved det D står for drenge Og p står for piger Håber virkelig der nogle darville hjælpe mig :)) -
Siger man: Ved første læs?
ForumindlægHej, jeg vil gerne spørge, om man kan sige: Ved første læs? Fx. novellen fangede mig ved første læs. -
Engelsk A
ForumindlægHej. Jeg har nogle sætninger, som jeg gerne vil have hjælp til. Peter just doesn't seems to be getting along very well with his classmates. Jeg skal så finde fejlen i den her sætning. Min lærer siger at fejlen er seems: Peter just doesn’t seem to be getting along very well with his ... -
Linære funktion.
ForumindlægGrafen for den linære funktion f(x) = ax + b Går gennem punkterne (1,0) og (3,4) på grafen. Bestem tallene a og b. -
hjælp med at bestemme d i RSA!
Forumindlæghej alle sammen! skal bruge noget hjælp inden AT eksamen på fredag! jeg skal op i noget om RSA, og da jeg kun har mat på B-niveau er jeg lidt ude hvor jeg ikke kan bunde! det kunne være fedt hvis nogen kunne forklare mig hvordan det skal gøres! jeg arbejder også på et lille tal-eksempel med nogl...
