Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 18241 til 18260 af 22746
-
Hvordan aflæser man resultaterne?
ForumindlægHej, Mig, og mine andre gruppemedlemmer sidder med et teknik projekt i Proces, hvor vi arbejder med følgende IR og H-NMR spektre, som er et af vores emne i vores rapport. Vi har skulle lave en IR-spektroskopisk analyse af egne kanelsyrer, som skulle sendes til SDU i Odense. Vi har i dag, fået sv... -
Kærlighed
ForumindlægJeg skal i historie skrive en rapport om Apartheid og under et af mine under-emne er, "kærlighed mellem sorte og hvide (under apartheid)" 1) hvordan var forholdet mellem sorte og hvide? 2) Hvorfor måtte de ikke giftes med hinanden og hvad skete der, hvis de giftede sig med hinanden? 3) ... -
Nogle der har tid!!
ForumindlægPLEASE HELP ME, IT`S VERY IMPORTANT!! Jeg skal i historie skrive en rapport om Apartheid og under et af mine under-emne er, "kærlighed mellem sorte og hvide (under apartheid)" 1) hvordan var forholdet mellem sorte og hvide? 2) Hvorfor måtte de ikke giftes med hinanden og hvad skete der,... -
Acceleration
ForumindlægJeg skal skrive rapport over forsøget, som hedder bevægelse med gnidning, hvor et træklod er forbundet til en slæde med massen M. Når vi lader trækloddet falde trækkes slæden indtil loddet rammer jorden. Jeg har programmet datastudio, som opstiller en (t,v)-graf for bevægelsen. Jeg skal dernæst l... -
Isens smeltevarme
ForumindlægHej SP, Jeg sidder med en rapport som skal afleveres idag og jeg kan simpelthen ikke udregne isens smeltevarme, da jeg hele tiden får den til et minus tal. Jeg har udregnet den på følgende måde: 0,018 kg * 4,2*(11,9-0°c)+ 0,1635 kg * 4,2*(11,9°c – 20,7°c)/ 0,018 kg = -28... -
Reaktionshastighed
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder fast i min rapport under delen, hvor reaktionshastigheden skal udregnes vha. denne formel: v = - D[S2O32- ] / Dt Følgende informationer har jeg fået: (H+)=250 M [S2O32- ]= 0,200 M delta t i sek=18, 10 sek. V([S2O32- ]= 200 mL Skal jeg først beregne den ak... -
Redox-kemi i hverdagen
ForumindlægJeg er igang med denne her kemi-rapport, hvor jeg skal via internet søgning finde eksempler på hverdags eksempler på redox-kemi. Det eneste jeg finder når jeg søger, er redox af rust, men dette eksempel har vi gennemgået grunddigt på klassen, så jeg kunne virkelig godt tænke på at få et andet e... -
Isolering af DNA
ForumindlægJeg er i gang med en rapport om isolering af DNA, men har nogle spørgsmål jeg rigtig gerne vil have svar på. 1. Hvordan er en løg-celle opbygget, og hvor i cellerne finder man nærmere bestemt stoffet DNA? 2. Hvad er DNA i biokemisk forstand? Forklar med flest mulige detaljer. Må også gerne fork... -
Bestem værdien for tyngdeaccelerationen i Danmark
ForumindlægHej, jeg sidder med en rapport som handler om det frie fald. Jeg er i gang med min resultatbehandling, men jeg er stødt på noget som jeg ikke ved hvad jeg skal gøre ved. Dette er hvad der står: Brug ligningen for den bedste rette linje til at bestemme en værdi for tyngdeaccelerationen i Danmark.... -
Spørgsmål vedr. reaktion mellem dibrom og kobber
ForumindlægJeg sidder og forbereder alle mine rapporter til jeg skal op mandag. Jeg er så stødt på noget jeg slet ikke fatter i Kemi hvor vi har lavet en journal hvor vi skal undersøge den kemiske raktion mellem et metal og et ikke metal. I nr 4 i fremgangsmåde hvor man skal fordele væsken i to reagensgl... -
Varmekapacitet
ForumindlægAltså, jeg har en rapport for, hvor jeg skal finde den specifikke varmekapacitet for vand med formler og alt det der. Vi lavede et forsøg, hvor vi målte vandets temperatur hvert 10. sekund, til vandet kogede. Jeg kan ikke finde ud af, hvad enheden skal være i dette formel: ΔE = ... -
vandpest forsøg
ForumindlægHey, vi lavede et forsøg med vandpest og fotosyntese i biologi. men kan desværre ikke svare på nogle spørgsmål til rapporten... som er til imorgen! fuck 1 Beviser forsøget at planter bruger CO2 til deres fotosyntese? (begrund svaret) 2. Beviser forsøget at planter skal bruge lys for at la... -
Finanskrisen i Danmark og finanspolitik
ForumindlægHej allesammen. Jeg har et spørgsmål i forhold til den finanspolitik, der blev ført i Danmark under finanskrisen. I følge Rangvid rapporten var den finanspolitik, der blev ført i Danmark under krisen for ekspansiv, idet den førte til en overophedning af økonomien, og man burde i stedet have før... -
For høj halveringstykkelse - hvorfor?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er ved at lave en rapport om absorption af gammastråling i bly. I forsøget måler man ikke kildens aktivitet, men måler kildens tælletal. Dette gør man med langsomt mere og mere bly. Man kan ikke måle aktiviteten, men antager, at tælletallet aftager proportionalt med intensit... -
Sandsynlighed og Statistik
ForumindlægHeey.. Jeg har et eksamensspørgsmål, som handler om Sandsynlighed og Statistik.. Jeg forstår ikke helt hvad der skal gøres, så vil gerne have nogle gode ideer fra jer, og eksempler. og hvis nu der er et bevis man kan gennem gå omkring dette emne, skrev det ned :) Eksempel på ”binom... -
Mundtlig afsætning A
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen på mandag, d. 6. Juni. Jeg har været en del fraværende på 3. og sidste år (Depression) og har derfor ingen anelse om hvordan eksamen kommer til at foregå. Jeg har søgt en masse på nettet, hvor folk snakker om et projekt eller en rapport de skal snakke kort om. Så vi... -
HTX - Kommunikation/IT.
ForumindlægHEJ STUDIEPORTALEN - Har et par spørgsmål omkring min eksamen i "KOMMUNIKTATION/IT - C NIVEAU" eksempelvis, hvordan den forløber osv, da jeg er første års studerende, og ingen idé har om, hvordan man skal fremlægge dette. - Som sagt, skal jeg til eksamen i "KOMMUNIKTATION/IT - C N... -
Hjælp til teknikfag byggeri og energi eksamen
ForumindlægHej alle.. Jeg skal snart til eksamen i Teknikfag A - byggeri og energi. Vi skal til eksamen udarbejde en præsentation, men er der nogle der har en ide om hvad denne typisk ville indeholde? Jeg tænker på hvad der lægges mest vægt på at inddrage, og hvad der især er godt at tage med. Vi har la... -
Hvorfor hedder det BMI>31?
ForumindlægHej Jeg sidder lige nu og skriver SRP og skal skrive om fedme i det senmoderne samfund. Til det læser jeg selføgelig om BMI. Har man en BMI>30 så er man svær overvægtig(fed). Men i sundhedsstyrrelsens rapport skriver de at udviklingen af unge mænd med BMI>31 kg/m^2 er steget.... Hvad vi... -
Hjælp til blandinger
Forumindlæghej Jeg skal snart til kemi prøve, om 2 dage. og der er et emne som jeg ikke har lært om (blandinger). Er der nogen som kan hjælpe mig? Hvis fx nogen har skrevet en rapport om blandinger, vil jeg gerne kigge på den. jeg har læst i min kemi bog om blandinger, men jeg vil gerne have lidt mere infor...
