Søgning på: religion c begreber. Resultater: 18241 til 18260 af 70434
-
Hjælp Hjælp
ForumindlægHvad er shares rettigheder, Stripe volume og mirrored volume? -
Exoterm eller endoterm
ForumindlægHej folkens! Er der nogle der kan forklarer hvornår en reaktion er Exoterm eller Endoterm? Et eksempel ville være dejligt for forståelsen af stoffet. Mvh. Jens -
HJÆLP til metode :)
Forumindlægjeg sidder og er ved at putte metoder på til min eksamen, jeg har en problemstilling der hedder; Hvad er baggrunden for Det Moderne gennembrud og hvilke konsekvenser fik det på samtidens litteratur? jeg kan ikke selv finde metoder jeg har brugt, fordi det eneste jeg har gjort er at læse i littera... -
klimatosse
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgaver som jeg ikke kan forstå. hvad gør en klimatosse som er anderledes? hvordan kan man kende en klimatosse ? hvad er det modsatte af e klimatosse? er der godt eller skidt at være en klimatosse? tak på forhånd :) -
Bestå matematik B
ForumindlægHej, Jeg har haft matematik B på aftenkursus det sidste halve år, så vi har gennemgået stoffet på ca. en tredjedel af tiden, man normalt ville strække det over! Kombineret med at jeg ikke er det hurtigste dyr i skoven til matematik, er jeg lidt nervøs for om jeg består faget. For nogle dage siden... -
Fysik - metode eksamen
ForumindlægHej allesammen (; jeg sidder og får styr på det sidste inden min AT-eksamen. Jeg er dog blevet i tvivl om mine fysikmetoder. Jeg skriver om flyvemaskinen om opdrift (aerodynamik), forsøg med indfladsvinkel og eksplosionsmotoren. Jeg har opstillet et forsøg ellers er resten noget jeg har læst mig ... -
Metoder???
ForumindlægHej alle. Jeg skal til årsprøve i AT nu her, og jeg tror jeg har misforstået det hele lidt. Jeg troede vi skulle fremlægge som normalt, med konklusioner, problemstillinger og det hele, som vi har gjort gennem året, men nu har jeg lige fået af vide at det er metoderne jeg skal fremlægge :S Hvad ... -
Dansk eksamen hjælp???
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart op til mundtlig dansk eksamen, jeg vil bare lige spørger om hvordan kan man forberede sig til dansk eksamen. Og hvordan forgår det dansk eksamen? På forhånd Tak:D -
f(x) = (x+3)*(x+2)*(x-2)*(x-3)
ForumindlægJeg har fået en matematik opgave, som jeg har grublet over et par timer nu; derfor håber jeg nogle kan hjælpe. Opgaven lyder følgende: Funktionen f har forkskriften f(x) = (x+3)*(x+2)*(x-2)*(x-3) a. Bestem nulpunkterne for f. - hvordan ?? .. på forhånd tak! -
Samfundsfag eksamen 2010
ForumindlægHej. jeg har været oppe i dag og trække materiale til eksamen i morgen i Samfundsfag B-niveau. Hovedtemaet er : Ideologi og de danske politiske partier. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe forberedelsen an. Jeg ved at jeg skal lave en synopsis ud fra det udleverede materiale, men hvad e... -
Brug af ældre litteratur på mellemtrinnet
ForumindlægJeg går på 2. år på lærersem. og har skrevet en opgave om brugen af ældre litteratur på mellemtrinnet. Min problemformulering lød sådan "Hvordan kan man anvende ældre litteratur på mellemtrinnet uden det bliver en byrde." Er der nogen, der har et forslag til hvad jeg kan komme ind på ti... -
Kildekritik!!
ForumindlægHej alle :) Er der nogen , som kan bekræfte mig i , at en tale er en primær og førstehåndskilde ?? Tak :) -
Oldtidskundskab litterære virkemidler?
ForumindlægHey vores old-lærer har nævnt nogle litterære virkemidler til analysering af antik tekst. Der er dog enkelte jeg ikke forstår: alitteration=? har et eks. med "blinkende bække" dog siger det mig ikke så meget. Retardering=? Onomatopoetika=? Har en note der siger lydmalende ord, vil det ... -
Olie?
ForumindlægHvis man får olie på bukserne, hvordan fjerner man det så? kunne nogle evt. give mig et hint istedet for et svar. Jeg vil meget gerne tænke selv. Jeg tænker noget i retning af, hvordan olie neutraliseres? :D Tak på forhånd! -
SRP - Tiden nærmer sig (Biologi, Matematik)
ForumindlægNu har jeg efterhånden fundet ud af, at det ville være farligt at springe ud i Matematik, Datalogi, eftersom jeg ikke rigtig har haft nok datalogi til at det skulle kunne lade sig gøre. Derfor har jeg kommet frem til at vælge Biologi og Matematik, men alt det jeg har fundet indtil videre har kun ... -
Statistik - lærereksamen
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig eksamen i morgen den 26.8.2010 og har brug for nogle guldkorn, da min klap allerde er gået ned :-/ Evt. også et rigtig godt eksempel på segregationsraten og segregationsindekset? Håber på svar. Hilsen -
Mandelas idelogi
ForumindlægSkriver AT om Mandela, men er lidt i tvivl om hans idelogi? -
Kronik?
ForumindlægNu har jeg gennem det sidste år kun skrevet litterærer artikler i dansk, og har derfor totalt svedt ud, hvordan man skriver en kronik. Er det den, hvor man redegøre og diskutere? -
Argumentation.
ForumindlægJeg skal i en aflevering gøre rede for argumentationen i en artikel og derefter diskutere synspunkterne, men hvordan finder jeg ud af om argumentationen holder? -
Beskrivende statistik
ForumindlægHej SP. Jeg har to opgaver jeg er lidt i tvivl om, opgaverne lyder: 3. Beskrivende statistik a) Giv eksempler på statistiske størrelser. b) Kom ind på hvordan man kan beskrive social ulighed statistisk. Tak på forhånd. Mvh Niels
