Søgning på: religion eksamen. Resultater: 18241 til 18260 af 37418
-
Engelsk er mit store problem
ForumindlægHey, jeg er en pige som er rigtig dårlig til engelsk, det har bare været sådan med mig selvom jeg prøver og arbejder hårdt med det, så går det altid galt, ved ikke hvorfor. Men hvis der er en som vil give mig gode råd til at blive bedre, kunne det være dejligt, og min svage side er mest tale og u... -
Reaktion, syntese,
ForumindlægHej Er der nogle der kan svare mig på hvordan man kan sørge for, at en reaktion kun forløber i en retning ved at anvende basen pyridin som opløsningsmiddel?? -
dumpe i et fag
Forumindlæghej.... jeg tænkte på, hvis man nu dumpe i et fag, eks. engelsk B, også søge man på uni med et snit på 7,4 kan man godt kom ind, hvis man er dumpet i et fag????? -
AT fremlæggelse!
ForumindlægHvad er vigtigt at have med, i sin fremlæggelse. Eller retter sagt hvordan fremlægger man selve rapporten? -
Metode - fysik
ForumindlægMin synopsis omhandler atombomben, hvor jeg skriver i dansk og fysik. I fysik delen forklarer jeg hvordan atombomber laves, hvordan de virker og hvilke konsekvenser den havde. Men hvilke metode bruges her? Det har jeg ingen ide om. Jeg håber, at I kan hjælpe. -
Student? nye reform???
ForumindlægHeeej alle! Hvor meget skal der til for at man ikke bliver student? Altså ikke får huen? kunne godt tænke mig at vide det, især her omkring den nye gymnasiereform..? nogle siger det nemmere at dumpe med den nye reform, andre siger det meget sværere at dumpe? Nogen der ved noget?? TAK. -
Fedme blandt børn og unge
ForumindlægJeg prøver igen... Jeg har en problemformulering, der lyder: 1) Redegørelse for problemets omfang dvs. hvor mange overvægtige børn er der, og hvordan har udviklingen været. 2) En analyse af de fysiske konsekvenser af fedme. 3) Analyse af, hvorvidt der er sammenhæng mellem fedme og social a... -
Studenter huen??
ForumindlægNogen som ved hvordan det kommer til at foregå?? HVad så hvis man ikke består?? Får man så huen alligevel? ¨ Hvad med når alle andre er samlet på skolen, skal den som ikke er bestået også komme, for at spille med på "jeg bestod også"? -
Jeg har ikke rigtig brugt nogen metode?
ForumindlægJeg har skrevet om stamceller og etik. Som jeg har læst mig til gennem alle indlæggene er metoder en vigtig del, men jeg har svært ved at se hvilken naturvidenskabelig metode jeg har brugt. Jeg har jo ikke rigtig været ude og stille en hypotese op og indsamle data og jeg har heller ikke selv isol... -
deler I fremlæggelsen op i punktformer?
ForumindlægHej, deler I fremlæggelsen op i punktformer mht. metode, altså sådan at I først kommer med indledning/problemformulering og derefter lidt af det væsentlige ting uddybet som står i synopsen og derefter sige hvilke metoder man har anvendt og til sidst diskussion..? Eller hver gang I siger noget om... -
Afgangsprøve - 9.Klasse Dansk
ForumindlægHej alle sammen! Håber i vil hjælpe mig. Jeg skal op i mundtlig dansk, og jeg har trukket "Novellefilm". Jeg ville lige høre om der er nogen der har været oppe i det, og har lige et par spørgsmål dertil: 1. Må man godt have notater med (udover sin synopse) 2. Når man skal analysere, ... -
Elektrisk effekt
ForumindlægHey P = U*I og P = U^2/R ..begge 2 er udtryk for effekten P. Men findes der en udledning bag den ene af dem, som ud fra definitionen på effekt, viser at det passer? -
Bestem type af trekant.
ForumindlægNogen der kan hjælp !!.. Sidder med en opgave som jeg synes er ret svært at komme igang med. Det opgaven siger er: I en bestemt type af trekant ABC er ( AB) = 12 og <C = 25 grader. a) bestem ( AB) og arealet af trekant ABC, når ( BC) = 10 b) bestem ( BC), når arealet af t... -
Matematik på uni - flest skriftlige eller mundtlige eksamener?
ForumindlægEr der flest skriftlige eller mundtlige eksamener i mat på uni? Hvor mange mundtlige i forhold til skriftlige ? 10-15 % eller 80-90 % ? -
Bedste forberedelse
ForumindlægHej studieportalen-mennersker Jeg skal starte i 3.g efter sommerferien, og jeg vil gerne forberede mig bedst muligt. I 1.g og 2.g havde jeg en meget sjusket tilgang til gymnasiet, og derfor har jeg nogle huller i min viden. Jeg vil derfor gerne "lappe" disse huller i min viden, og udov... -
Samf A sygeeksamen 2009, haster
ForumindlægHey derude :) Er der nogen der kender emnerne til skriftlig samfundsfag A sygeeksamen 2009, da jeg skal til termisprøve i morgen? På forhånd tak :) -
(Tvivl omkring konstant N0) Børn ADHD
ForumindlægAf tabellen fremgår, hvor mange børn der efter 1997 er blevet behandlet for ADHD blablabla a) Benyt tabellens data til at bestemme tallene N0 og a ( N(t) = N0· at ) Jeg har her gået på CAS, indskrevet skemaet, taget eksponentiel regression (da N(t) er eksponentiel), og fået N(t... -
Dansk skriftlig
ForumindlægHvilke typer er det nu der er ....? - Essay - Kronik - Litterær artikel Og så kan jeg ikke huske den sidste ... Er det novelle analyse? Og er der nogen, der har nogle gode råd til eksaminen? -
Engelsk B niveau
ForumindlægHej Er det et krav, at man skal have citater med fra non-fiktionstekster, hvis man vælger A-delen til delprøve 2 i engelsk skriftlig B-niveau? Jeg ved, at man skal gøre det, hvis man vælger B-delen - altså essayet, men hvad med A? ;-) -
24 timer eller 24 minutter?
ForumindlægHvilke eksamener er 24 timers-eksamener, og hvilke er 24 minutter?
