Søgning på: matematik fp10. Resultater: 18261 til 18280 af 31486
-
Tabel?
Forumindlægføler mig lidt dum over det her spørgsmål, menmen spørger alligevel. i min matematik aflevering står der i en opgave at jeg skal lave en tabel over nogle priser, men jeg er ikke helt med på hvad en tabel er. nogen der kan difinere det for mig ? (: -
studieliv med 12 taller
ForumindlægHej Hvordan opnår man igennem studiet at få 12 taller. Hårdt arbejde , lektielæsning og ingenfravær, er vigtige,hvad man kan gøre for at øge karakteren især i matematik og fysik. Jeg har brug for konstruktive forslag. Mvh Nalle -
Lektie hjælp
ForumindlægHej Vi søger lektie hjælp tre timer om ugen til Cecilie. Cecilie går i 9 klasse, og har brug for motivation i følgende fag. Matematik, Fysik, Fransk. Cecilie bor i Værløse. Vi kan kontaktes på 29499908. Hilsen Fam Dalsgaard -
Linjestykke afsætte 5 punkter som har lige langt mellem hinanden og siderne.
ForumindlægMåske pinligt, men kan bare ikke huske hvordan det gøres. Jeg har et linjestykke på 500mm, jeg skal afsætte 5 mærker som har lige langt mellem hinanden og lige langt til siderne. Jeg håber en af jer kan hjælpe mig, og forklare matematikken bag det. på forhånd tak -
Hjælp til at beregne arealet
ForumindlægHej! Jeg har denne matematik opgave som jeg gerne vil have hjælp til. Opgaven lyder: 1. Hvad er arealet af det mindste kvadrat? 2. Hvad er arealet af det største kvadrat? Man kan se figuren på den vedhæftede fil! Håber i kan hjælpe mig! :) -
SRP i Mat A Fys B
ForumindlægHej allesammen Jeg vil skrive min SRP i matematik og fysik, men har kun fysik på B-niveau. De fleste forslag på nettet er for fysik på A-niveau, og jeg tænkte derfor på, om i kunne komme med gode forslag til hvad jeg eksempelvis kunne skrive i? :-) -
Kvadratsætninger
ForumindlægHalløj derude, sidder lige og laver en mindre matematik opgave omkring omskrivning ved hjælp af kvadratsætningerne, men er virkelig i tvivl om disse. Er der nogle der muligvis kan forklare mig til noget der kan hjælpe? Tak på forhånd ;) -
hjææælp
ForumindlægJeg har ret svært, ved matematik, så håber i kan forklare mig det på en forståelig måde - I en ligebenet trekant er de to ens sider 3,15 cm , og topvinklen er 72, 0 grader. -Jeg skal beregne grundlinjen -
Primtalsfaktorisering
ForumindlægJeg er i gang med at redegøre for matematikker bag primtalsfaktorisering, men er kort på gode hjemmesider, med forklaringer der går i dybden. hvis nogle ligger inde med links eller henvisninger til bøger (danske såvel som engelske) vil jeg være meget taknemlig. Tak på forhånd. -
Integralopgave
ForumindlægHej :) www.markjensen.dk/integral.jpg Jeg skal løse denne opgave i matematik, men jeg synes jeg kommer til at køre lidt i ring :S Sorry for det meget store billede. Håber I kan hjælpe mig med løsningen. Hilsen Mark -
reducering skrives ind på computeren?
ForumindlægJa, overskriften siger nærmest det hele. Hvordan skriver man en reducerings opgave ind, med mellemregninger og resultat? Sådan rigtig matematik-'agtig' ? fx. x = 4(a+5b) + 7(3a+b) -
Hjælp :/ GPS.. Det haster !!!
ForumindlægHej jeg har en projekt opgave i matematik. jeg skal forklare følgende: Find i Encyclopædien eller på internettet en artikel om GPS og giv en kort forklaring på ideen bag denne metode. ? Håber at i kan svare mig... -
Simpel Mat med brøker
ForumindlægJeg sidder og skal hjælpe min kære kusine, som går i 8. klasse, med noget matematik og jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg gør! Meget pinligt 3/x=5 nogen som kan hjælpe? -
ligning til tangenten, haster
Forumindlægf(x) = -x^2+4x+2 Bestem en ligning til tangenten i grafen til grafen for f i punktet (6 ; -10) ? med udførlig forklaring da jeg er meget dum på matematik xD -
funktioner.
ForumindlægHej. jeg har vedhæftet en matematik opgave jeg skal have lavet og den handler om noget med funktioner. jeg er ikke specielt meget inde i det med funktioner, så det kunne være rart med noget hjælp til at forstå det, så jeg kan få løst opgaven. [: -
Hjælp
ForumindlægHej, jeg er lige begyndt på gymnasiumet, og har matematik på a. Jeg har fået min første blækregning for, og der er en opgave, som jeg ikke kan finde ud af, da jeg ikke har lært om det i folkeskolen. Er der nogen der vil hjælpe mig med et par få opgaver? -
hjælp. lineær programmering
Forumindlæghej alle sammen. jeg sidder med en kæmpe matematik aflevering, om lineær programmering. og en af opgaverne lyder at jeg skal skrive en indledning omkring emnet. er der nogle af jer der har nogle idéer om, hvad jeg kan skrive`? tak for hjælpen. Hilsen Mig. (: -
HJÆLP!
ForumindlægHej allesammen :) jeg har fået en uge opgave for (FS10 matematik 2006 maj) Jeg har været så dum at smide mine svarark ud.... :( Er der nogle af jer der ved om jeg kan hente dem fra internettet et eller andet sted???? -
metode
ForumindlægHej, jeg vil gerne spørger om man skal fortælle hvilken metoder man har brugt?? jeg har matematik og historie på A,... nogen som kan hjælpe?? derudover vil jeg gerne vide at hvornår man burde være kildekritisk?? -
Terminsprøver
ForumindlægHej alle, Jeg skal til terminsprøve, om to uger, i disse fag: Dansk: Skriftelig fremstilling, læseprøve, retskrivning Matematik: Problemregning, færdighedsregning Engelsk: Skriftelig prøve Er der nogle der har noget jeg kan øve mig med? Eller ved hvad jeg skal øve mig på? :) Tak på forhånd :)
