Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 18281 til 18300 af 27764
-
Afsætningshjælp!
ForumindlægJeg skal op til afsætning her om et par dage. Og vil natrligvis gerne have, at min første eksamen skal være velltkket, derfor tænkte jeg om nogen af jer havde nogle tips/tricks i ville dele med mig?Eller bare noget man skal læse ekstra på?På forhånd tak! -
7-tallet
ForumindlægHar lige været oppe i fysik, og fik 7.Da læren ikke synetes jeg var for passivMen hvad indikerer 7 egentlig? Jeg svarede ikke vildt meget forkert, og nåede da frem til det meste.Er 7, i det hele taget en dårlig karakter? -
Aktuelt fysikemne
ForumindlægHejVi skal i fysik holde et foredrag i 5-10 minutter om et aktuelt fysikemne. Der er sikkert masser af ting man kan fortælle om. Men er der ikke nogen der har en rigtig god idé til et spændende aktuelt fysikemne.Hilsen Maria -
Er mennesker ikke gode nok nu?
ForumindlægHej med jer alle! Når jeg f.eks. at har set ”Fremtidens Verden” og ”Robo-Mennesket” men også mange andre udsendelser på forskellige Discovery channels, er jeg tit blevet frustreret over, hvad det er forskere verden over, er ude efter at skabe! Et eks. fra Fremtidens Verden... -
Meget irriterende reklame
ForumindlægJeg synes den Gøl reklame er rimelig meget i vejen! Er der andre, der har samme problem og som er enige med mig? -
shit
Forumindlæghey jeg har lige fået en fysik rapport for og lidt svært ved det ene spørgsmål som lyder hvad er et stroboskobog hvad kan det bruges til kan godt være det virker let men synes jeg ikke... hehe -
3.028 trapez
ForumindlægLille opgaveI trapezet ABCD er siden AD parallel med siden BC, vinkelA = 68, |AD| = 12, |AB|=5 og |BC|=4Beregn den ukendte side og de ukendte vinkler i trapezet: Et helved på computer :/Diagonalernes skæringspunkt kaldes S.Beregn længden af linjestykket AS. Håber I kan hjælpe -
Jurastudiet - spørgsmål til ny studieordning
ForumindlægHej, jeg overvejer af forskellige årsager at skifte fra medicinstudiet til jura. Jeg har været inde og læse den nye studieordning (fra 2011), men jeg synes ikke, det klart fremgår, hvor mange obligatoriske elementer, der indgår i uddannelsen, og hvor meget gruppearbejdet fylder. Er der nogen j... -
FSA Færdighed
ForumindlægSå er færdighedsprøve færdig! Dejligt :D Hvad syntes I om den? Jeg syntes den var nem :P Hvad fik I den opgave, hvor man skulle beregne arealet af trekanten i kordinatsystemet? Jeg fik 5 :) Hvad fik i de de opgaver, men forholdet mellem drenge og piger? Jeg fik den første til 16 dregne og 12 p... -
Gode Råd!
ForumindlægHej!Jeg skal snart op til min mundtlig prøve i tysk. Så jeg vil godt spørge de erfaren om nogle gode råd som kan få mine karakter op.1) Hvad skal jeg bruge af grammatik til at få gode karakter2) Andre råd er også velkommen -
Hvordan får man sine karakterer til at stige?
Forumindlægkunne godt tænke mig at vide om nogle havde nogle forslag, altså det er ikke sådan at jeg bare læner mig tilbage og bare forventer at få gode karakterer. men ville gerne have nogle forslag til at stige i fx gymnastik, geografi, musik, historie. Skal man bare sige mere eller har i et specielt tric... -
Elektrisk energioverføring
ForumindlægI dette emne er det godt at kende begrænsningens kunst. Det har dog ikke afholdt folk fra at skrive tykke bøger om emnet.Sædvanligvis vil man begynde med statisk elektricitet. Hvis I har tæpper på gulvet eller pelsen fra en død gnaver, kan der indledningsvist godt spindes en ende over det. Det ka... -
Hjælp! SÅ HURTIGT SOM MULIGT! Skal til eksamen i overmorgen... (Fysik´/Kemi)- (Engelsk)
Forumindlæg-------------------------------------------------------------------------------- Hey! Skal op i fysik i overmorgen...:/ Og har brug for hjælp. Mangler nogen forsøg til -Vekselsrøm -Radioaktivitet -Kalk Også skal jeg op i engelsk d. 6/7:( Er meget, meget nervøs! Plejer at få 8...ikk det bedste.. o... -
Gode råd til terminsprøve?
ForumindlægHey.. jeg skal til terminsprøve om to uger i folkeskolen i matematik (færdighedsregning, problemregning), skriftlig dansk (stil) og diktat.. er der noget jeg skal lægge meget mærke til i de prøver? Nogle gode råd til, hvad jeg skal huske i problemregning/færdighedsregning eller stil?Håber I vil h... -
Mundtlig Matematik (FSA)
ForumindlægHej!Jeg går i 9.kl. og skal snart op til matematik mundtlig prøve (FSA).Niveau: plejer at få 10 i årskarakter1) Hvilke ting vil I mene ville gøre indtryk på lærer/censor? Hvad skal jeg vise at jeg kan – jeg kan jo ikke nå det hele.2)Erfaring: Da i var op til mundtlig matematik FSA, hvad gjorde I ... -
Hvor man fejl kan man have skriftligt og stadig få 12?
ForumindlægEfter at have været til skriftlig engelsk A niveau har jeg alligevel opdaget 3 fejl. "in a incorrect way" "after her opinion" og "the sons feels". Hvis essayet nu ellers er godt tror I stadig godt man kan få 12? -
Evolution - om Darwins teori
ForumindlægDen stærkeste overlever, siger C. Darwin, og ved naturlig selektion befinder arten sig i konstant udvikling....Det er tydeligt, at mennesket har udviklet jf. forhistoriske fund af urtidsmennesket. Men hvilken ’buffer’ var det, der gjorde, at menneskets hjerne udviklede sig? Fysiske ændringer ved ... -
HASTER! Hej alle, kommentare til min indledning til en engelsk essay søges
ForumindlægHej alle :) Sidder og skriver eng. stil om novellen " the Dress" by Julia Darling. Har brugt lang tid på at skrive en sigende indledning som får præsenteret temaet i teksten som er " kommunikation mellem familiemedlemmer" Så jeg har brug for nogen der gider at kommenatare i... -
Komme igennem gymnasiet?
ForumindlægHalløj! Efter sommerferien starter jeg i 1.g på et gymnasie, og jeg glæder mig sindssygt. Dog har jeg nogle få tanker der nager mig helt ekstremt, eller faktisk kun én. Kan jeg komme igennem gymnasiet, når jeg er sprunget 8. klasse over? Ved jeg så nok, til at kunne følge med? Bliver jeg for un... -
Skal jeg overveje alternativer?
ForumindlægHej, Jeg er Student fra 2006, som søger ind på medicin ved KU her til sommer(2009). Mit snit fra studenter eksamen er 10,2 (7trins). Jeg er først for nylig blevet bekendt med 1,08 reglen og er faktisk blevet ret skeptisk overfor mine optagelses chancer. Vil enormt gerne læse i kbh. Hvordan vil i...
