Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 18341 til 18360 af 52987
-
Demokrati
ForumindlægHej Jeg er i gang med en opgave om demokrati hvori jeg bliver bedt om at diskutere udsagnet: "Idealet om at alle borgere, uanset forhold som socioøkonomisk status, uddannelse, køn og evne til at formulere sig, skal have lige muligheder for at få politisk indflydelse i et demokrati, er forme... -
Filosofi eller Psykologi?
ForumindlægHej Hol. Jeg står her og skal til at vælge inden d. 21/11, hvilket valgfag jeg skal have. Mit valg bliver imellem psykologi og filosofi, men er simpelthen på bar bund, hvilket et, jeg skal vælge. Jeg har været inde og høre om begge fag, men synes, at de begge lyder utroligt spændende. Derfor v... -
Forbrydelsen
ForumindlægHvad synes I om serien Forbrydelsen? -
Find a og b for f(t)=b*a^t
ForumindlægHejsa Jeg har været fanget i denne opgave i en uge nu og jeg kan desværre ikke få fat i matematik lærer pt Opgaven er vedhæftet Jeg har prøvet at udregne opgaven ved hjælp af formlerne for eksponentiel a=root(((y2)/(y1)),x2-x1) og b=((y1)/(a^(x1))), men jeg kan ikke få det til at passe. Jeg har ... -
Overflade af kegle som funktion af radius
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave hvor jeg skal bevise at der gælder flg: O(r) = pi * r^2 + pi * r * sqrt( (1/(4 * r^4)) + r^2 ) Jeg ved at der gælder flg: O = pi * r * s V = 1/3 * pi * r^2 * h, hvor s er sidelinien. Nogle der har forslag til hvordan jeg skal gribe den an? Kan det være noget med at ... -
Mænd bedre end kvinder?
ForumindlægEngang i perioden, Det moderne gennembrud var det manden der var ude på arbejdsmarkedet, man sagde at kvindem ikke havde evnerne til det at håntere handler osv. Hvorfor sagde man det, hvad var det der blev sagt? Hvad mener i der blev sagt? -
Det forsømte forår. HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg skal skrive nogle hoved - og sidetemaer til bogen det forsømte forår. men kan bare ikke komme i tanke om nogle. nogle der har nogle bud?? -
1984
ForumindlægHej jeg skal analyser en bog som hedder 1984, og jeg ved ikke hvordan jeg skal starte!? Please kan nogen hjælpe mig... -
Finde en punktmængde under en graf! HJÆLP
ForumindlægJeg har siddet med denne opgave i så lang tid nu. Jeg forsår simpelthen ikke hvordan jeg skal løse den. Jeg bruger værktøjet Tnspire men selv med dét hjælper det ikke. Når jeg skal afgrænse en punktmængde ved jeg godt at integralet skal gå (i dette tilfælde) fra 0 til 5, men jeg forstår ikke, h... -
Formel til målestorksforhold
ForumindlægHvordan finder man ud af, hvad et korts eller en figurs målestorksforhold er? -
Hvad skal jeg gøre for at falde i søvn?
ForumindlægHej! Klokken er lort om aftenen (04:28). Der er kun 1 online (altså mig). Jeg kan ikke falde i søvn, hvad skal jeg gøre?, hvis det nu sker en anden gang (det er sket op til flere gange nu). Jeg har talt får, grise, køer og lam..... Nu prøver jeg at tælle kaniner. :D -
Hvad er epistasi?
ForumindlægSom titlen leder jer mod - hvad betyder begrebet epistasi helt præcist? - det må gerne forklares med andre biologiske udtryk -
Rutschebane størrlse på kraft.
ForumindlægJeg har en rutschebane med en vogn der vejer 400kg. Jeg får at vide at toppen af rutschebanen er cirkelformet og har en radius på 10m.Når vognen når toppen, og altså skal til at begynde at køre nedaf i cirklen, har den en hastighed på 10 m/s. Hvilken kraft og retning påvirker sporet vognen med på... -
Hjælp til DNA!
ForumindlægHar brug for hjælp til flg. spørgsmål: 1). Forklar, hvordan det syntetiske DNA kan hindre et bestemt gen i at påvirke en celles funktioner. 2). Hvorfor skal der fremstilles en speciel DNA-streng til hver genetisk betinget sygdom, der skal behandles? Håber i kan hjælpe, alle svar modtages :-) -
Opgave med Bjerrumdiagram
ForumindlægHej Jeg var oppe i skriftlig biotek i onsdags, og jeg er i tvivl, om jeg har lavet en enkelt opgave rigtigt, og det er vel fint nok at spørge herinde, når jeg nu aldrig kommer til at få andet feedback på opgaven end en karakter. Et spørgsmål gik på, i hvilket pH-interval benzoesyre kan bruge... -
Creative vs. iPod?
ForumindlægHej .. Jeg har fået den velsignede gave at jeg har fået et slags gavekort til en mp3-afspiller.... Jeg har kigget lidt rundt og valget vil enten ligge på en creative zen eller en iPod nano - begge med 4 gb. Vil bare spørge om hvad jeres oplevelser er af begge mærker? Har hørt meget om iPods.. P... -
Hvad er kvarker?
ForumindlægHej er der noge nder kan give mig en kort forklaring hvad kvarker er? Har trukket spørgsmål til fysik eksamen idag - lang forberedelse skal op i morgen så det ville være fedt med et hurtigt svar :D -
Molins model
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med at forstår Molins model. Derfor tænkte jeg på, om der måske var en som kunne forklare mig den? Det vil være en stor hjælp. Jeg har vedhæftet den model, som vores lærer har sagt vi skal forklare om. -
Hej, nogen der lige kan give mig en hjælpende hånd? - rettelse af tysk oversættelse
ForumindlægHej, jeg sidder her med en dansk tekst jeg skal rette til tysk, og har forsøgt med det skal lige siges at jeg ikke er god til tysk, så tænkte på om der er nogle der vil hjælpe mig? Dansk tekst: Han hader fabrikken, arbejdet på fabrikken, og han hader den maskine, han arbejder ved. Han hader jag... -
KanDuFysik? - Butan
ForumindlægHejsa der! Hvad er Butans egenskaber? Hvordan kan Butan skifte tilstandsform fra væske til gas og omvendt? Tak på forhånd, du!
