Søgning på: filosofi c noter. Resultater: 18341 til 18360 af 73947
-
"Drømmenovelle"
ForumindlægHej (: Er der nogle der ligger ind med en analyse eller andet lækkert om Schnitzlers "Drømmenovelle" ? eller filmatiseringen af den (Eyes wide shut) for den sags skyld? Også gerne hvis i kender til noget materiale der ligger på nettet eller lign. tak.. -
Oversættelse af én lille sætning
ForumindlægJeg skal oversætte følgende: "De overleverede data om hans liv er temmelig mangelfulde" Mit forslag er: "The hand down/handed down data about his life are quite insufficient", Kan man sige det, eller er man nødt til at lave om på konstruktionen: "The data that have been h... -
Matematik
ForumindlægHvordan husker I Jeres matematik? Er der nogen gode tricks eller strategier, som har vist sig effektive? Jeg kender metoden om at huske i billeder og fortællinger, men det er altså svært, når meget af det er virkelighedstomt og abstrakt. -
Binomialfordeling
ForumindlægHjælp -
Hastighedsformel
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål, som jeg ikke kan findensvar på - håber i kan hjælpe. Giver den nævnte teoretiske formel (v=kvadratroden af Newton/ (kg/m)) den rigtige enhed for hastigheden v? -
Fædrelandssang
ForumindlægHej alle. Jeg skal analysere og fortolke Helge Rodes digt: som en rejselysten flåde. Har brug for hjælp til at komme i gang? På forhånd tak. -
Udvikling af programmer
ForumindlægKære Alle Mit navn er Alexander Vener, og jeg står bag virksomheden AWOP, hvis mål er at udvikle små desktop programmer til studerende. Programmerne skal udvikles på baggrund de studerendes behov i de enkelte fag, et eksempel på dette kunne være et program som kunne tegne trekanter når må... -
udtryk areal af trekant
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med opgave 2 i det vedlagte ark? :) jeg kan ikke løse den -
HJÆÆÆÆLP :'/
Forumindlæghey alle jeg er i gang med mit AT.. og som fag er det Dansk og Samfundsfag jeg har valgt at bruge. som alle ved er det videnskabeligt gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 der er i års hovedemne i AT. OG jeg har brug for noget litteratur til mit emne som er det ændrede syn på kvinde... -
Solsystemet
ForumindlægJeg har brug for hjælp til et spørgsmål i fysik. Hvor stort er solsystemet i en skala på 1:10 milliarder? Hvor langt væk fra jorden er månen i en skalamodel på 1:10 milliarder? Tak på forhånd. -
Geografi
ForumindlægJeg har brug for hjælp til en lille ting, nnogen af jer sp'er måske kan hjælpe mig med: Ved i hvilke emner, der sandsynligvis/plejer at komme op i FSA/FP9 geografi-prøven? Hvis ikke, hvilke emner er så mest effektivt at læse op på. Håber på hjælp:) -
Matematik aflevering - Hjælp
ForumindlægHej Skal aflevere en matematikopgave imorgen og har nogle problemer. A: Tabellen her viser indekstal for en virksomheds omsætning. Beregn de resterende tal i tabellen. Årstal 2003 2004 2005 2006 Omsætning (i mio kr.) 35 ... -
Fremtidsdrøm
ForumindlægHej, Er det muligt at opbygge en lille landsby der er elektrisk selvforsynende (solcelletag) i det sydøstlige Afrika? -
Integralregning
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/121210%20stx123-MAT-A-07122012.ashx Jeg har problemer med opgave 13 b) har fundet førstekoordinaten til tangentens skæringspunkt,... -
Talforståelse - Kvadratrod?
ForumindlægHej kloge hoveder. Sidder og fumler med forståelsen af nedenstående udtryk: 2*kvrod(2)=kvrod(8) Hvorfor er disse 2 udtryk det samme? Hvad gør man for at få 2*kvrod(2) til at blive til kvrod(8)? I don't get it. På forhånd tak for hjælpen. ;) -
integral / afstand
ForumindlægJeg har set en tidligere opgave herinde, men jeg er stadig ik helt med på denne del af opgaven: v(x)= 12,42-0,0944x-12,42*0,4937^x hvor v(x) er farten (målt i meter pr. sekund), og x er tiden (målt i sekunder) siden løbets start. Den strækning s (målt i meter), som Ben Johnson lø... -
Definit og egenværdier
ForumindlægHvis en matrix har positiv definit, kan man da udtale sig om hvadenten matricen er singulær eller regulær? -
Linær funktion eksamen
Forumindlæghej vil bare spørg om der var nogen af jer som kan bestmme diffrential kvotienten for en linær funktion -
hjælp hjælp hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHeeeeeeeeeeeeeeey :D! Jeg skal til optagelsesprøve om en uge, og har lige fået tilsendt et brev hvor der står at jeg skal i dansk trække en tekst og fortæller om den, og at teksten er 1 en halv side lang . hvilke tekster kunne det være? har nemlig tjekket alt hvad jeg har men alle mine noveller e... -
Giddens Tredje Vej?
ForumindlægHej! Jeg er igang med min SRO, som jeg skriver i engelsk-samfundsfag. Et af mine spørgsmål i opgavebeskrivelsen er: "Diskuter hvilke konsekvenser Giddens ide om ´den tredje vej´ vil have for uligheden. Men jeg kan ikke rigtig finde konkret ud af hvad ´den tredje vej´ er, og hvad den indebære...
