Resultater: 18361 til 18380 af 436512
-
Fransk
ForumindlægHej er der nogle der er gode til fransk her? Hvis det er kan i så godt lige smide en kommentar på dette opslag, jeg har virkelig brug for jeres hjælp. Tak.. -
Stamfunktion- gør man sådan?
ForumindlægOpgaven lyder således : Vis,at F(x)=(4/3)x*sqrt(x)-(1/3)x^2+9 er en stamfunktion til f(x)= 2*sqrt(x)-(2/3)x.Angiv derefter mindst to andre stamfunktioner til f.Jeg differentier bare F(x), og får :(4/3)*sqrt(x)+(4/3)x*(1/2sqrt(x))-(2/3x)Er den så færdig ? Hvad skal jeg ellers gøre ?Hilsen klavs -
Eksakte regler/formel pt. 2
ForumindlægBemærk at dette er en opdatering af den forrige tråd omhandlende dette emne* Tusind, mange tak for Jeres indlæg! Men, jeg tror jeg har formuleret mig på en forkert måde, da jeg godt kan se at min første sætning også lyder som et spørgsmål. Det er dog ikke det jeg ville have svar på (Jeg takker... -
Erhverssprog CBS
ForumindlægHej.Til næste år vil jeg gerne søge ind på CBS og eventuelt læse erhvervssprog.Er der nogle som evt. studerer sproget og kan fortælle lidt om jeres erfaringer med det?Jeg lænede mig også op ad Ha.psyk, men hvis man ikke synes forfærdeligt meget om økonomi, formoder jeg det ikke vil være det smart... -
Testosteron til dihydrotestosteron??
ForumindlægHej jeg vil gerne opskrive reaktionen, hvor testosteron omdannes til dihydrotestosteron. Men siden det er en redoxreaktion ved jeg ikke helt, hvordan jeg skal gøre det. Altså det må blive noget med... C19H28O2 ->C19H30O2 men reglen om bevaring af atomer er der ikke. Skal jeg tilføre det der... -
udveksling
ForumindlægHej,så er sommerferie slut :(og jeg har glemt ALT.Så er der nogen som kan forstå hvordan denne her opgave skal løses ?Jeg er helt blank.http://www.thedeathart.dk/mat1.htx.jpg -
Stamfunktioner...
ForumindlægVille lige høre om nogen ville hjælpe mig til at forstå og lave disse tre opgaver rigtige? Har selv lavet stamfunktion til de to første, men har ikke været i stand til det til den sidste!1. f(x)=1+tan^2x-3x F(x)=tanx-x-3/2x^2+k 2. f(x)=4Vx + (2/cos^2x) F(x)= +(2x/((1/2)(x+sinx*cosx)) 3. f(x)=(3/V... -
Matematik - geometri
Forumindlæg. -
VRettelse af min oversættelse.
ForumindlægHej:o) Har lavet min franske afl., men er lidt rusten efter ferien. Er du i topform, og vil du hjælpe mig? Skal afleveres i morgen, sidst´på dagen:)Here goes:Da eleverne kommer hjem fra ferien, har de glemt mange ting. De ved ikke mere, om de stadig kan tale fransk. I begyndelsen kan de ikke ret ... -
Jernfremstilling
ForumindlægHej Er der nogen, der kan hjælpe mig. Jeg skriver om den moderne jernfremstilling, hvor jeg skal komme ind på processen i højovnen. I højovnen sker følgende: 3 Fe2O3 + CO --> 2 Fe3O4 + CO2 Fe3O4 + CO --> 3FeO + CO2 CaCO3 --> CaO + CO2 FeO + CO --> Fe + CO2 Kan i PL... -
Analyse - Folkeskole vs. Gymnasiet?
ForumindlægHej alle. Jeg skal i morgen inden midnat aflevere en analyse af novellen "Den blomstrende have" af Maja Maria Aidt. Jeg sidder i den trælse situation at jeg har haft 2 ugers fravær fra gymnasiet grundet en slem omgang kyssesyge, og derfor har jeg ikke været til de lektioner, hvor de... -
ejendom
Forumindlægkan flere have pant i samme aktiv (ejendom)? -
Parallelforskydning af parabel
ForumindlægVil meget gerne have hjælp til denne opgave, da jeg er helt på bar bund! Opgave: Parablen P går gennem kordinatssystemets begyndelsespunkt O(0,0), og har toppunkt i T(3,6). Parablens andet skæringspunkt med x-aksen er A. Jeg skal så bestemme kordinatsættet til A, men det aner jeg ikke hvord... -
Vægt og højde
ForumindlægHvad kan man sige om forskel mellem vægt og højde, og forskellen mellem vægt og højde hos mænd og kvinder? :) Mvh Lærke -
Spansk Aflevering! oversættelse Hjælp!
ForumindlægOversættelse 1. min onkel og tantes hus er ældgammelt 2. hvis er cyklen? den tilhører don Julian 3.hvis er den gule bil? den tiæhører Jaime 4.min fars veninde sidder og skriver et brev 5. hvad hedder hovedstaden i tyskland 6.Bankens direktør har en blå bil min oversættelse 1. la casa... -
Hjælp!!!! Haster
ForumindlægHvordan skal jeg fortolke det her: Vi er nævernes ungdom af navn og af gavn -
Søger privatlærer til srp
ForumindlægJeg skal skrive srp i fagene Fys A og HIs A. Jeg søger efter en privatlærer som kan hjælpe mig igennem denne proces, da jeg ønsker at lave en god opgave. Jeg er selv fra Århus området, så det vil være super, hvis vi kunne mødes i et bibliotek i området. Jeg betaler selvfølgelig for timeløn. H... -
Arbejdsløshed, BNP
ForumindlægHej håber lige nogle hurtigt kan hjælpe mig:¨ hænger arbejdsløshed og BNP sammen? altså når arbejdsløsheden falder, stiger bruttonationalproduktet så fordi flere kommer i arbejde og der kan produceres mere? er nemlig ikke helt sikker på jeg har forstået BNP rigtigt. -
2.g Dansk opgave (DHO)
ForumindlægHej alle sammen, Jeg har læst et resume af en af Helle Helle's noveller som hedder ''Køreplaner''. Den virker til at være lige den novelle jeg skal bruge til min DHO - Dansk historie opgave. Desværre kan jeg ikke finde teksten på nettet, og kan ikke nå at bestille den (... -
Trigonometri
ForumindlægHej, jeg har brug for noget hjælp til noget trigonomitri blækregning. opgaven lyder: I tekanten ABC er A=35.9 , B=65.7 , a=2.3. Bestem trekantens areal. KH Jenslopes
