Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 18361 til 18380 af 24857
-
begrænsning af energiforbruget
ForumindlægHey. Skriver i fysik og samfundsfag om begrænsning af energiforbruget. Her skal jeg så analysere hvorfor partierne i folketinget har ændret holdning på energiområdet, altså hvad deres holdning var for fx 5-10 år siden også hvad deres holdning om energipolitik er nu. Det skal så diskuteres hvorfo... -
Metoder i EØ
ForumindlægI AT er det nødvendigt at man viser man mestrer fagets metoder... Jeg har selv matematik/fysik, jeg har haft samfundsfag på C-niveau(det tætteste vi kommer på EØ) og har nu haft EØ siden i sommers... Jeg er ikke sikker på at jeg ved hvad "fagets metoder" er, indenfor EØ... Nogen der g... -
AFGANGSPRØVE SNAART!HJÆÆLP!!!!
ForumindlægHej... jeg har afgangsprøve snart i FYSIK-KEMI. Emnet er Hverdagskemi. vi har før lavet et forsøg som hedder '' alkohollernes kogepunkter'' , hvor man kan se hvilket kogepunkter de foskellige alkoholer har? Spørgsmål: men hvorfor er det lige præcis der de forskellige alkoholer h... -
Ioner
ForumindlægJeg har fået en opgave i fysik. Et af spørgsmålene lyder. " fortæl noget om dannelse af ioner" Nogle der kan hjælpe. På forhånd tak :) -
HJÆÆLP!! HASTER!!!
ForumindlægHej,, Jeg har i fysik-kemi lavet et forsøg kaldes '' vi undersøger udångsluften''. Vi star tede med at tage en pose , og opbrugte alt det rene luft der er dernede. Man da vi stak ind bændende træpind ned i posen slukkede den. 1) Det jeg ikke forstår er hvorfor den slukkede?? HÅ... -
hjælp med Studieretningsprojekt. Haster!!
ForumindlægHey allesammen. Jeg er virklig på bar bund! Jeg er igang med min studieretningsopgave i MAT(A) og Fysik(B), der omhandler; Faldende muffinforme. Er der nogen der har lavet noget der minder om? Eller noggen som gider tage sig tid til at hjælpe mig bare til at få et overblik?? På forhånd tusin... -
Lyntjek af aflevering
ForumindlægHejsa, har lavet en aflevering om energi og ellære, som jeg godt lige vil have tjekket igennem i tilfælde af at jeg måske har misforstået opgaverne eller sådan noget. Det drejer sig specielt om opgave 1b og 3b. Se vedhæftet fil for .docx hvis du ikke har det nye word så prøv det her link: dl.d... -
Radioaktivitet og halveringstid!
ForumindlægHej med jer, Jeg har trukket et spørgsmål i fysik til eksamen, som jeg meget gerne vil have hjælp i - håber der er nogle kloge hoveder derude! Overemnet er Radioaktivitet, men jeg skal også komme ind på: Kernepartikler, henfaldstyper, aktivitet, halveringstid. Hvis der er nogle, der kunne hjælp... -
Varme (haster kind of)
ForumindlægOkay. Så jeg har lige trukket mit emne til min mundtlige eksamen i fysik og jeg har 24 timers forberedelse. Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an... Det er ærligt talt en af de sidste emner jeg ville trække :) Varme Stikord: Temperatur, energiformer, effekt, varmekapacitet. ... -
Elektronerne i en ledning
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er i gang med at lave min fysik aflevering, og er nået til denne opgave. Hvad skal jeg gøre? Hvad er den gennemsnitlige hastighed af elektronerne i en ledning? Vi antager at ledningen er lavet af kobber og vejer 8,9g og er 1,0m lang. Brug molmassen til at finde anta... -
LASER ö hjjjælp det haster :(
ForumindlægHej allesammen Jeg er igang med min fysik opgave, - hvor den ene opgave siger : Figuren viser et energiniveau diagram med grundtilstanden og de relevante exciterede tilstande for en gas i en laser. a) bestem bølgelængden af den udsendte laserstråling. hvordan gør jeg - også selvom figuren d... -
Hjælp til AT emne!
ForumindlægJeg har simpelthen brug for inspiration. Jeg skal skrive AT opgave her i 2g, og jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal skrive om. Jeg har ikke valgt fag endnu, men ved på forhånd, at det ikke skal være matematik, fysik, eller andet videnskabeligt. Hvad har I andre skrive om? Eller hvad synes I ku... -
Søger underviser!
ForumindlægSøger en der kan undervise i Mat (A) og Fysik (B)! Grundet en del arbejde hjemme, er keg kommet bagud, hvilket har resulteret i 2x 02 (mat) og 00 (Fys)! :-( Hvis i/du er interesseret(ede) så kontakt mig venligst over beskedfunktionen, eller send evt. mail: [email protected] -
Snorkræfter: luftpudebænk, N2
ForumindlægHej. Har et spørgsmål til en opg. vedrørende Newtons 2. lov. Se http://iis-old.nakskov-gym.dk/fysik/la/mekanik_webmappe/mekanik_3.htm ved overskriften "Snorkræfter: luftpudebænk" Jeg forstår ikke ligning MEK(3.12). Altså hvorfor er Fres=m2*a=m2*g-Fs? Hvorfor er den ikke bare m2*g? -
Enkelte bølgespørgsmål
ForumindlægJeg har 2 forholdsvis "enkelte" fysik-opgaver eller spørgsmål, som jeg ikke helt ved, hvordan man udregner. Opgaverne kan ses på følgende link: http://books.google.dk/books?id=riSKiw9b3fUC&pg=PA33&lpg=PA33&dq=figuren+viser+en+t Det er spørgsmål 2 & 8. Jeg har pro... -
bølger !
ForumindlægHej sidder med en fysik afl, og er gået i stå i denne opgave, håber nogen kan hjælpe ;) - lydens udbredelsesfart v afhænger af luftens temperatur, idet der tilnærmelsesvis gælder; v = 331 m/s + 0,6m/s*k * tm hvor t er celciustemp. beregn fart og bølgelængde ved 0 grader og 30 grader for en lydb... -
vigtigt! bølger ...
Forumindlæghej. sidder i min fysik afl. og er ligesom gået i stå ;( opgaven lyder således. - en overflademine eksplodere til søs. Lydbølgen i vandet når et fartøj 5,0 s før bølgen i luften. Beregn afstand mellem fartøj og mine. håber nogen kan hjælpe :/? -
1 opgave !
ForumindlægHej, sidder med en fysik opgave, men er ik sikker på hvordan den løses. opgaven lyder: - en fiskekutter med ekkolod modtager et reflekteret signal efter 10 ms og endnu et efter 200 ms. Hvor dybt ligger fiskestimen og hvor dybt er der det pågældende sted? mit bud, som jeg ikke er sikker på? - s ... -
Acceleration
Forumindlæghej alle sammen :D sidder her og laver nogle fysik opgaver, men kan ikke rigtig komme videre med det sidste. håber i kan hjælpe: en klods på 250 g trækkes via en trisse med et lod på 40 g hen over en bordflade. b) Hvad bliver accelerationen, hvis gnidningskoefficienten er u = 0,10? håber i ka... -
Ligning for lydens fart i metal..
ForumindlægHej er der noegn som gider at hjælpe... Jeg er lige ved at skrive en fysik rapport og kom til at tænke på om ligningen for lydens fart: 331*v T/273K m/s.. gælder den osse for lydens fart i en jernstang? Håber i gider at hjælp :)
