Søgning på: matematik fp9 2024 december. Resultater: 18361 til 18380 af 32900
-
Gymnasie forberedelser
ForumindlægHej:-) Jeg skal starte på HF her efter sommerferien, og jeg er så småt igang med at forberede mig selv lidt. Jeg vil egentlig bare spørge om der er nogen der går på HF der kan sige ca. Hvor mange lektier man får for, og om det er dag til dags lektier, eller om det er afleveringer? Hvor lange er... -
Variabelsammenhænge
ForumindlægHvis man ser på en eksponentialfunktion, hvilken betydning har tallene a og b så for grafens forløb? -
Cirkler og vektorer
ForumindlægI billetsalget til en fodboldkamp sælges 350 billetter. En voksenbillet koster 50, mens en barnebillet koster 30. Hvor mange børnebilletter er der solgt? :S Haaber nogle gange hjælpe -
Ingeniør, hvornår?
Forumindlæg1) hvornår man kan starte på ingeniør uddannelsen.? 2) hvad laver en maskin ingeniør egentlig og hvor meget tjener de ca.? På forhånd tak :-) -
5. juli!
ForumindlægDen 5. juli er fristen for ansøgninger til videregående uddannelser! Det er 9 dage! Hvad har du tænkt dig at søge ind på? Jeg søger ind på retorikstudiet. Andre? -
Dem der ikke er go til skole?
ForumindlægHej, jeg har taget 10 klasse, og det gik fint, gennemsnit på lidt over 8 (gammel reform). Jeg tog så på gym, men her er det gået ned af bakke. Mine årskarakter er næsten alle 02, og det samme med eksamen, udover fysik som jeg dumpede i idag. Jeg vil så gerne vide hvad mine muligheder er. Jeg er... -
GSK på andenprioritet
ForumindlægHej Jeg vil søge ind på statskundskab (adgangskvotient på 10,9 sidste år), som jeg regner med faktisk at have snittet til, da mit snit er på 11,5. Som 2. prioritet vil jeg søge filosofi. 2. prioriteten bliver nok ikke nødvendig, men hvis nu der sker et eller andet helt voldsomt, skal jeg br... -
Gymnasiale uddannelser
ForumindlægHej jeg går i 9 klasse. Jeg har besluttet mig for at tage STX. Men jeg ved ikke lige hvilken gymnasium er bedst. Det skal være indenfor København. Jeg bor nemlig selv i Nørrebro. Jeg har tænkt på Københavns Åbne Gymnasium eller metropolitan skolen. Kender i andre gode gymnasier? jeg er ret i tviv... -
Råolie $ Kurs HASTER !!!!
ForumindlægInden for de senere år har dollarkursen svinget mellem 550 og 890 Et tankskib sejler med en last der har kostet 438700 dollars så kommer spørgsmålet: Til hvilken kurs er denne last købt når prisen i danske kr var 3509600 kr I skal ikke regne det ud for mig, men bare forklare mig hvordan JEG... -
Tagens, Sinius
ForumindlægEn der kan hjælpe mig med denne opgave? Julie og Simon diskuterer, hvordan de skal beregne vinkel A på skitsen. Julie påstår, at vinkel A er ca 30 grader, fordi sin(30=30/40 simon påstår at vinkel A er ca 27 grader, fordi tan(26,6)=30/60 Hvordan regner jeg det ud???? ... -
ti-89 lommeregner
Forumindlægjeg sælger en ti-89 lommeregner, som er velholdt. ink. introduktionsbog, vejledningsbog, USB, CD. 300 kroner. -
mat_terminsprøve A
ForumindlægHej SP! :) Jeg hr snart terminsprøve i matA, men ved ikke hvordan jeg skal øve mig? :S plz hjælp! det er vigtigt for mig, at får en god karakter, da jeg skal nu overbevise min mat lærer at jeg KAN mat til 10 eller til 7-tal og ikke til 02!!! :S I må hjælpe mig!! -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægHej.. Jeg har fået en opgave som lyder følgende: "Bestem i intervallet [0;2pi] ligningen: Sin 2t = 0,4315" Er der nogen der kan hjælpe med den? På forhånd tak :) -
Hjælp <33
ForumindlægJeg har faktisk et til spørgersmål. ? Mette arbejde og fik 4000 kr om månden. men så fordobbler de lønen 25 % mere. og nogen par måndre efter fordobbler de 50 % mere. hvor meget tjerner hun så om månden med procent .??? Ps. skriv hvad du gør :D -
PLEASE HJÆLP, DET HASTER! -det går meget hurtigt.
Forumindlæghvad er 184 cm i cm3 ? -
observationer
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med at forklar diskrete observationer og kontinuerte observationer, og evt. give et eksempel på en diskret stokastisk variabel og en kontinuert stokastisk variabel? Jeg vil sætte kæmpe pris på hjælpen, på forhånd tak :) -
Tæller alle A fag dobbelt til mundtlig eksamen
ForumindlægTæller alle A fag dobbelt til mundtlig eksamen i 3.g? -
Beregning af resistanstemperaturkoefficient
ForumindlægJeg har et datasæt vedhæftet. Jeg har lavet en graf: temperatur langs x; resistans langs y. Jeg skal beregne resistanstemperaturkoefficient. Jeg prøvede at lave en lineær regression, men hældningen er åbenbart ikke resistanstemperaturkoefficienten, fordi resultatet burde være noget i retning af... -
Kvardratsætninger
ForumindlægFortæl mig om jeg gør det rigtigt el. forkert og i så fald hvad det er der er forkert... 2(x-y)2 - 2x(x-y) 2(x2+y2-2xy) -2x(x-y) 2x2+2y2-4xy -2x2+2xy = 2y2 - 2xy På forhånd tak -
Hjælp til opgave! haster..
ForumindlægHej alle :) har fået en lidt dum opgave i min aflevering, som jeg simpelthen ikke kan løse. Opgaven lyder: Betragt produktet af brøkerne: 3/2 gange 4/3 gange 5/4 ...a/b = 9 Hvad er summen af a og b? Håber virkelig, at der sidder nogle kloge hoveder, der kan hjælpe mig. Hilsen den forvirrede
