Søgning på: naturgeografi eksamen. Resultater: 18361 til 18380 af 34487
-
tips til FSA i mat.
ForumindlægHalløjjeg skal op i FSA mundtlig matematik her onsdag, og er lidt uviden (dårligt informeret) omkring det.Så håber nogle vil svare på mine spørgsmål!Hvad skal man egentligt læse op? (synes ikke man kan læse vores pensum, det sådan opgaver!)Hvordan foregår det helt præcistLigger de vægt på noget s... -
romantikken?
ForumindlægHej.Hvornår var romantikken født og indtil hvornår...Jeg har set på to forskellige hjemmesider at den var fra 1800 - 1820, men på den anden hjemmeside står der at den var fra 1830 - 1870. Det forvirrer mig.Hvad med den tekst, der blev skrevet efter denne periode, handler den ikke om ramantik? Hj... -
Hvad er AT
ForumindlægEfter ferien skal vi have vores første AT-forløb. Er der nogen der vil give en forklaring på, hvad dette AT-forløb går ud på? Vi har fået af vide, at vi skal lave en opgave, der inkluderer to fag. Vælger man selv sin fagsammensætning, eller bestemmer lærerne det? (Jeg er 1.g'er hvis nogen sku... -
Årskarakters betydning
ForumindlægHej alle Der er en lille ting jeg er blevet i tvivl om. Jeg går på STX og har lige været oppe i fysik og fik et 10-tal, min årskarakter lå på et 7-tal. Mit gennemsnit i fysik vil blive regnet ud fra begge karakter, ikke sandt ? Men det jeg så tænker på er de fag jeg f.eks. har på A-niveau. Altså ... -
studenter roser
Forumindlæghey allesammenvar lige lidt i tvivl om hvilken dag det plejer at være som man giver de studerende en rose/roser..er det den dag den bliver student, ellers først til translokation? -
Folkeskolen/Gymnasiet?
ForumindlægHej.. Mange mener at det nemt, at score nogle gode karakterer i folkeskolen. Det er nok sandt. Mit nuværende gennemsnit, ligger normalt, 8,7.Jeg forventer, og håber på at komme op på 9-tallet i gymnasiet.Er det muligt? - Det er det joeh nok, hvis man knokler for det.. Men sys bar' der mange d... -
Medicinstudiet læsetimer?
ForumindlægEr det normalt at læse 12 timer om dagen op til en eksamensperiode? :-S -
Gode links til dansk
ForumindlægOrdbøger Online retskrivningsordbog fra Dansk Sprognævn Ordbog over det danske sprog fra 1700-1950 (Rigtig god til ældre dansk litteratur) Idiomordbog - Gratis ordbog over faste vendinger (talesprog) i det danske sprog. Skriftlig dansk Klassiske fejl i skriftlig dansk - Viby Gymnasium og HF Gr... -
Er det snyd??????
Forumindlæger det snyd, hvis jeg skriver en stil og for en anden til at rette den.???Håber nogen har tid til at svare !!!:D -
Integrale - Areal af rektangel under en punktmængde M
ForumindlægHejsa :) Jeg har svært ved opgave b i denne. Har vedhæftet opgaven på siden. Håber I kan hjælpe :) -
Oversættelse
ForumindlægSidder midt i en oversættelse af noget spansk og er gået i stå her. Spanierne kan godt lide at danse og de holder mange fester; og de går mere ud Jeg er nået så langt her Los Españoles gustan bailar; y tiene muchas fiesta y van.... -
nSpire problem (MHT til Regression resultat, a-værdi)
ForumindlægHej og goddag! Jeg sidder med nyeste version a nSpire, og er i gang med at lave en Eksponentiel Regression, problemet opstår når jeg skal have min a og b værdi. Min a værdi kommet med et resultalt som lyder: 7.82629E-90... Som rigtig skulle være 30.11... Dette problem har jeg prøve at søge på, m... -
Fysik/kemi FSA
ForumindlægEr der nogen, der har været til den mundtlige prøve i F/K som kan forklare, hvordan det foregår, og hvordan det gik? Tak :) -
Klage over eksamenskarakter i skriftligt mat (HTX)
ForumindlægHej SP, Vi har netop nu fået vores karakterer tilbage fra vores skriftlige eksamener, og jeg vil i den forbindelse høre om der er nogle af jer der har erfaring med at klage over deres karakterer i matematik? Jeg har egentlig fået 10, hvilket er en fin karakter, men efter sammenligning med både ... -
Tangentens ligning
ForumindlægHar fået stillet denne opgave, men kan ikke fremgangsmåden til hvordan den skal løses. Har prøvet dette...meen synes det virker forkert på en elelr anden måde -
Klagemulighed?
ForumindlægEr der mulighed for at indgive en klage over eksamensresultatet i mundlig dansk? Vi sad (pga pladsmangel fra skolens side) 4 studerende i samme lokale til forberedelse, hvor døren gik ret ofte. Hvis man har svært ved at koncenterere sig i forvejen, gør flere mennesker samt pres om at være still... -
Får man en hue hvis man supplerer fag på VUC?
ForumindlægHej ! jeg er kommet lidt i tvivl. Hvis man består HF,og har fået sin studenterhue, og man efter skal på VUC for at suppelere fag, for man så en studenterhue igen? -
Separation af dy/dx
ForumindlægHejsa, Jeg er ved at lave en opgave defineret på denne måde: Bestem via separation af de variable forskriften for den partikulære løsning til differentialløsningen, hvis graf går igennem punktet Q (1,3) dy/dx = (y+2)/(-2*sqrtx) Jeg starter med at separere: (1/(y+2))*dy = (1/(-2*sqrtx))dx (1... -
2 måneder
ForumindlægHej Jeg skrive ikke blot på vegne af mig selv men også en del af mine klassemarrater her i 1.g. Vores dansklærer har fra første time ikke givet os et godt indtryk pga. utrolig mange fraværs timer, som bliver aflyst i sidste sekund. Samtidig har vi også i 1.g kun skrevet 3 dansk stile som ikke er... -
Fair!?
ForumindlægEr det ikke unfair- at i nogle skoler er det lettere at få bedre karakterer end andre skoler? Det gør at nogen kan have lettere ved at komme ind på uni eller andet- end de andre..? Det er da lidt undfair- at lærererne er forskellige når der gives karakterer!?
