Resultater: 18381 til 18400 af 436512
-
Tysk ??? ;)
ForumindlægHej alle! :) Jeg skal aflevere en tysk aflvering imorgen, og ville høre, om der var nogen, der vil se oversætteslen igennem? Det fylder ½ A4 side Der er ikke brugt google translate mm, jeg har selv prøvet mit bedste! Jeg vil meget gerne sende det -
Varelagrets omsætningshastighed
ForumindlægJeg skriver om Pilgrim i mit studieretningsprojekt. Jeg skal analysere Pilgrims kapitaltilpasningsevne, hvor nøgletallet varelagrets omsætningshastighed indgår. Men jeg kan ikke finde vareforbruget i deres regnskab. Dette er resultat opgørelsen for 2010 - nogen som kan hjælpe? PILGRIM A/S ... -
Rotation / inertimoment
ForumindlægHej! Vi har to kugler af jern, den ene er massiv, mens den anden er hul indeni. Hvis man triller kuglerne ned af et skråplan har den ene kugle accelerationen 0,3592 m/s2 og opnår maksimal hastighed på 0,738 m/s, mens den anden opnår maksimal hastighed på 0,824 m/s og har en acceleration på 0,437... -
Hjælp til hurtige 7 spørgsmåle !
ForumindlægHej allesammen er der ikke en der hurtig lige kan hjælpe mig med de her spørgsmåle.. Det ville være en ære ! please der er 7 spørgsmåle.. 1.Hvad er mineraljord? 2. Hvornår er mineraljorden i Danmark "dannet"? 3. Lav en oversigt over de 6 almindeligste jordtyper i Danmark. 4. Hv... -
Resume HJÆÆÆLP
ForumindlægNogen der ligger inde med et resume til novellen babyshampoo af bo hr Hansen???? :) på forhånd tak -
Imod EU-kommissionen?!
ForumindlægJeg sidder lidt fast i min samf. opg. og vil gerne have hjælp, hvis der er nogen der vil...Er der ikke nogen der kunne give mig nogen eksempler på forslag omkring "Imod EU-kommissionen" -
Sætninger - tysk
ForumindlægHej, er der nogle som vil hjælpe mig med at rette disse sætninger? Emnet er substantiverede adjektiver.1)En berømt tysker, og en berømt dansker mødtes for mange år siden i HamburgEin berühmtes Deutscher und ein berühmtes Däne sich viele Jahre seit begegnen ins Hamburg2) De unge har protesteret, f... -
--> Henrik Pont. Under Aaget<-- Plz Help =)
ForumindlægJeg kunne godt tænkte mig at høre fra andre som har arbejdet med teksten Under Aaget af Henrik Pontoppidan....Da jeg skal holde et oplæg på klassen...Jeg syntes den er ret svær!Så plz help, hvis du er i besiddelse af materiale ;)Jeg er meget åben for ideer ;)På forhånd Tak! -
NATURFAG!!!!
ForumindlægHejza!Nogen der kan hjælpe med at finde forskriften for den eksponentielle udvikling, der er bestemt ved f(-2)= 4 og f(7)= 1Beregn f(-1) og f(5) -
Vektorer, trekantsberegning?
ForumindlægHej - Jeg sidder her med en undren omkring hvilke muligheder jeg kan benytte mig af, for at finde den samlede længde for flyruten KPQN. (se vedhæftede billede). Er jeg ude i noget mulig vektorregning? (dog forstår jeg så ikke hvordan uden to givne koordinater), eller er jeg ovre i trekantsopdelin... -
Kvikhjælp-bøger sælges!
ForumindlægDisse bøger, som er i meget fin stand og som har gavnet mig meget i studietiden, sælges nu til en 50'er stykket! Førpris 65 kr. Følgende bøger haves: Samtidshistorie, afsætning niveau a og b samt erhvervsøkonomi niveau a og b. -
Tysk oversættelse
Forumindlæghej allesammenJeg er ikke særlig god til tysk, så det ville være en stor hjælp, hvis der er en, som vil kigge min oversættelse igennem:--------------------------------------Nu har vi igen problemer: Hvem henter avisen og rundstykkerne? Det problem har vi hver søndag morgen. Jeg har næsten altid h... -
Ligninger og uligheder... opg. 378 i mat 1
ForumindlægJeg har et problem med opgave 378 fra mat 1 fra forlag systime.Håber nogle kan give mig et lille puf i den rigtige retning....OPGAVEN LYDER: En manufakturhandler købte et bestemt antal bukser, der alle kostede det samme. Han betalte 7200 kr. for alle bukserne og solgte demfor 400kr/stk. På den må... -
Høj musik
ForumindlægHejsa.Ved I, hvem der officielt er verdens højestspillende musikband? Jeg har både hørt Manowar, Motörhead og Nexo - med min geniale hjerne (hmm ...), kan jeg dog godt regne ud, at alle tre bands nok ikke har rekorden. -
aflv. opgave
Forumindlæghjælp, tak!Funktionerne f og g er for x > 0 bestemt ved g(x)=X-1/X+21 lnx f(x)=(x+1/x)^2 Vis, at g er en stamfunktion til f. Bestem derefter stamfunktion til f(x)dx og stamfunktion til g(x)dx Har forsøgt at differentiere f(x) for at se om g(x) var stamfunktion, men kunne ikke få det til at fun... -
Asymtoter
ForumindlægHej med jer alle sammen. Håber i har haft en god ferie...Jeg er allerede stødt ind i lidt problemer jeg gerne vil have hjælp til.Vi er lige gået i gang med asymtoter, og jeg er ved at lære om pol. division.Spørgsmålet er: Hvordan finder man roden når man har en funktion som fx:f(x) = X^3 - 5X^2 -... -
Tysk. PLEASE
ForumindlægHejsa.. Er de rikke nogen der gider at rette min tysk aflevering...???Hvis ja, vil jeg blive meget glad. På forhånd tak...Dansk: Jeg parkerede bilen i en mørk sidegade, da jeg ville undgå lyset fra de store projektører ved muren.Jeg var forberedt på en længere ventetid.Sådan var det, hvergang når... -
Kaliumcarbonat - opgave!
ForumindlægHej!Hvis I kan give mig et hint, eller en mindre beregning... så ville det være dejligt!1,88 g kaliumcarbonat, dihydrat, afvejes og opløses med demineraliseret vand i en 50 ml målekolbe som fyldes til stregen.Beregn koncentrationerne af K+ og CO3-2 i opløsningen.Hvad s.... gør man? Tak! -
algebra..
Forumindlæghej..er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan man kommer fra:(2*x + y)*(4*x - 2*y) til 2*(2*x + y)*(2*x - y)???Med venlig hilsenMaria -
Hvordan dividere man?
ForumindlægJeg har helt glemt hvordan man dividere, uden hjælp af lommeregner, bare på et almindeligt stykke papir.. :(Nogen der kan hjælpe mig? Evt. med et link hvor det står forklaret, eller måske selv prøve? :DSå ville jeg sku være meget glad..Takker ;)
