Søgning på: fysik noter c. Resultater: 18381 til 18400 af 84814
-
Hjælp til engelsk sætning - giver det mening?
ForumindlægHej Jeg har brug for lidt hjælp til at kigge denne (lange) sætning igennem: Giver det mening - eller? Er der evt. nogen, der har et bud på en omskrivning så det bliver mere enkelt og forståeligt? Sætningen lyder således: "One can therefore ask whether the high-profile vaccine Gardasil was ... -
oversættelse Irland
ForumindlægHåber der er en der gider at se min oversættelse lidt igennem. Synes bare slet ikke at den blev god.. På forhånd tak. Dansk: Den irske republik blev selvstændig i 1922, men den nordlige del af øen blev ikke en del af den ny stat. I de seks nordøstlige grevskaber var der flertal for at forbli... -
Jurastuderende har brug for hjælp!
ForumindlægHej, Jeg er jurastuderende på mit andet år på Syddansk Universitet. Jeg får ringe karakterer i de fleste fag - og nu har jeg tænkt mig intensivt arbejde på det. Jeg har altid været en hårdknoklende studerende, hvorfor jeg føler ikke at mine karakterer afspejler mig. Jeg har brugt meget tid ... -
hjælp til oversættelse. igen
Forumindlæghej jeg har her den noget af den danske tekst. Kort efter opdagede nogle lystfiskerem at mange fisk var døde af forgiftning og at der næsten ikke var nogen laks tilbage i floden. specialisterne lavede adskillige analyser af situationen og indsamlede alle relevante oplysninger, men efter 3 uger h... -
er det her korrekt oversat?
ForumindlægFor nylig har en undersøgelse vist, at det kun er halvanden procent af befolkningen, der risikerer at blive overfaldet i løbet af et år. Det er halvt så mange som i en tilsvarende undersøgelse fra 80’erne. Risikoen for at blive udsat for vold fra én, man ikke kender, er faktisk ret lill... -
Engelsk grammtik - ret fejl i sætninger
ForumindlægGodaften! Jeg sidder her med 20 engelske sætninger, hvor jeg skal rette en fejl i hver og forklare, hvad og hvorfor jeg ændret det. Jeg har 7 tilbage, som jeg ikke kan finde ud af, så hvis nogle af jer gad hjælpe mig med at rette og skrive hvorfor i har rettet det, så ville jeg blive super glad!... -
mere formelt sprog
ForumindlægMaybe it now comes through your mind? Do we get to know the person she is writing the messages to? let me start from the top, we don't get to know the person she is writing the messages to but allow me to tell you what happens after graduation. Let´s start with the good news she is not gettin... -
Hvorfor er sproglige "dummere" end matematikere?
ForumindlægHej hej..Jeg har gået rundt og blevet MERE og mere irriteret over den måde vi sproglige bliver behandlet på. Vi får dumme kommentarer med, at vi jo ikke kan andet end at stave og lære sprog. Disse ord kommer især fra matematikerne, som selv mener de er klogere.. Hvorfor er det sådan?? Sproglige e... -
Tre højniveaufag i 3.g
ForumindlægHejJeg skal snart beslutte hvilke valgfag jeg vil have i 3.g.Jeg har Mat+, så det skal jeg jo også have i 3.g.Derudover vil jeg også have fysik på højniveau. Som det sidste valgfag har jeg tænkt på at vælge engelsk på højniveau.Jeg er dog i tvivl om hvorvidt lektiemængden vil blive for stor, der ... -
Bevægelsesligninger og impuls.
ForumindlægBlandt et af de potentielle teori-spørgsmål som der er blevet stillet i forbindelse med min mundtlige fysik eksamen, er en: "Redegør for bevægelsesligningerne for konstant acceleration i 1 dimension. Redegør herefter for det skrå kast eller svingende fjeder" Spørgsmålets omfang stod k... -
Til biologistuderende
ForumindlægHej Efter at have kigget fagene igennem på bachelor og kandidat delen på biologi har jeg et spørgsmål vedrørende disse. Jeg får den fornemmelse at man skal have en laborant i sig for at kunne begå sig på studiet og finde det interessant. Er vægten lagt på det helt hard core kemi/fysik eller er de... -
Prøve
ForumindlægHer på torsdag (som forresten er min fødselsdag :)) skal jeg have en fysik prøve. Det bliver noget el-lærer, mekanik og eventuelt varmelære. Jeg har specielt svært ved mekanik. Fx i en opgave hvor man skal regne tabtpotentielenergi ud for jeg enheden til at blive N(newton)*m(meter). Passer det ov... -
Energiniveau for grundtilstand, Cu (energiniveaudiagram)
ForumindlægHi dudes og dudetter Jeg skal lave et energiniveaudiagram for Kα og Kβ fra første orden, og har søgt overalt på nettet og i bøger efter energiniveauet for grundtilstanden i et kobberatom (K-skallen). I databog fysik kemi fandt jeg tabelværdierne for bølgelængderne til K&alpha... -
Antal betydende cifre??
ForumindlægHej alle,Jeg har fysik på Højniveau på gymnasiet og skal derfor til skriftlig eksamen på tirsdag. Min lærer har hele året lært os, at foranstående et-taller ikke er betydende cifre - Altså, at tallet 1,72 m/s kun har TO betydende cifre osv. Hvilken holdning har dem af jer, som har forstand på det... -
drømmejob??
ForumindlægHej.. sidder lii og stener for vildt lige nu.. hmm så ville bare lii høre hva i går og drømmer om at blive?? jeg vil selv gerne søge ind på medicin 2008 ( er færdig med gym der) men altså jeg kan se at snittet skal være meget over 9 ( liii under 10) hmm men fra 2008 så skal man vel bare ha mat A ... -
Salt- Virkelig brug for hjælp det haster pleeease !!!
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp til nogle fysik ting jeg ikke kan svaret på. 1. Hvilke af følgende stoffer er grundstoffer : O2,CO2, Br2, KCl, NaNO3 2. Hvilken ladning har natrium-ionen : 1,2 eller 3 3. Hvilken kemisk formel har magnesiumchlorid : MgCl, MgCl2, Mg2Cl 4. Hvilken kemisk formel h... -
Dansk som valgfag?
ForumindlægHvorfor skal man have dansk i 3 år? Jeg mener, at det er forkert at man skal have om diverse digtere, når man ikke høre om vigtige fysikere, matematikere eller samfundsforskere. Jeg føler, at faget Dansk bliver ødelagt i 3g, fordi det går over i en overdreven nationalisme. Vi hører aldrig om tysk... -
Vigtigt spørgsmål; Biotek - Farma
ForumindlægHej jeg går p.t i gymnasie og er begyndt at gruble lidt over hvad jeg vil foretage mig i fremtiden. Da jeg er interesseret i naturvidenskabelige fag og går på studieretningen; mat a, biotek a og fysik b, ligger det mig nært at vælge noget i den retning. Har fundet to uddannelser som virker super ... -
Højeste antal lærere i et fag?
ForumindlægHvad er det højest antal lærere, du har haft i et fag? Mit er 4 lærere. I engelsk havde jeg i grundforløbet en lærer, som fik et andet job. Så fik jeg en ny lærer, som gik på barselsorlov i 2g i januar. Nu har jeg en lærer, som vi ikke skal have næste år, fordi der er mange engelsk lærere på mi... -
Jævn- og vekselspænding?
ForumindlægHej! Jeg skal til fysik/kemi eksame om få dage og er ved at lave disposition. Hvis nogle kunne hjælpe mig ville jeg blive glad, har problemer med at huske de grundlæggende forskelle mellem jævn- og vekselspænding? - og hvor bruges de hver især? Det vil også være en stor hjælp, hvis nogen havde no...
