Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 18421 til 18440 af 156338
-
Er det her en god ide - kom gerne med bedre mere originale ide hvis i har nogen.
ForumindlægSRP - ide Hej... :) Hvad synes i om den her ide som SRP emne: Psykologi: hvordan barndommens oplevelser, især stress og omsorgssvigt, påvirker hjernens udvikling og adfærd. Bioteknolgoi: Hvordan stresshormonet kortisol spiller en central rolle i barnets følelsesmæssige og kognitive udvikling... -
Beskriv en strukturformel. HJÆÆÆÆLP :(
ForumindlægHello rare mennesker derude.! Jeg er igang med at skrive SRP og har brug for hjælp med at besrive benzodiazepiners strukturformel. Jeg skal have beskrevet hvilke grupper der med fx. benzenring osv. Jeg håber i kan hjælpe mig :-) -
Magneter
ForumindlægHvorfor kan man ikke bruge vekselspænding? -
Hvordan finder jeg antal stereoisomere af aminosyren arginin?
ForumindlægHej Er der nogle, der kan fortælle mig, hvordan jeg kan finde antallet af stereoisomere af aminosyren arginin? Gerne trin for trin/ på en pædagogisk måde. Jeg vil super gerne lære det. På forhånd tak -
Hvad er forskellen på spænding og spændingsforskel?
ForumindlægEr det rigtigt forstået at spænding er den potentielle strømstyrke fra en spændingskilde? Og hvis vi har et kredsløb med et batteri på 12v og 2*6v pærer, så bliver der afsat 6 volt i hver pære? Hvad så hvis første pære er en 12v pære, bliver alt energien så afsat i den første pære? Og er alt det... -
Almendannelse i gymnasiet
ForumindlægHvad synes i er mest medvirkende til at man bliver alment dannet af at gå i gymnasiet. Her tænker jeg mest på det faglige, men også lidt på det sociale) -
HTX - for teknisk?
ForumindlægHej allesammen Jeg overvejer hvilket gymnasium jeg skal gå på og valget er kogt ned til to forskellige: HTX og STX. Jeg har lige været på besøg begge steder og syntes at HTX var for vildt, men jeg har en betænkelighed. HTX reklamerer konstant for hvor praktiske de er og hvor mange fysiske eksper... -
hvad skal en essay indeholde???
Forumindlæghvad skal man skrive, når man får at vide, at man skal lave en "essay"(på engelsk!!) af en novelle... hvad skal den indeholde?? bestemmer man selv eller hvordan...? -
Ønsker at læse matematik på uni?
ForumindlægJeg vil gerne læse matematik på uni, super tilfredsstillende når jeg løser en problemstilling, også drømmer jeg også at hjælpe andre i det. Er der noget litteratur derude, som kan udvide ens forståelse af matematik på en filosofisk måde, øvelsesbøger der kan gøre en stærkere osv!? -
Hvorfor giver 2-(-1) = 3? ved subtraktion?
ForumindlægHvorfor giver ved subtraktion 2-(-1) = 3? Nogen der kan forklare det? Jeg forstår ikke logikken i 2- -1 giver +3. Skal man blot huske at - + - giver plus? i subtraktion såvel som i multiplikation? -
Fysik studentereksamen i dag 3. juni
ForumindlægGoddag folkens. Jeg er lige kommet hjem fra skriftlig fysik A studentereksamen, og jeg synes, at det er gået ad helvede til... Jeg får normalt 12 i fysik, men dette sæt var virkelig svært synes jeg. Jeg er heldig, hvis jeg får 10... Opgaver, som jeg tror, at jeg har lavet forket: Opgave 3 b) - ... -
Karakterer og søgning.
ForumindlægHej :) Jeg savner det, at man kan søge bestemte opgaver, som har fået en speciel karakter. Altså så man kan finde noget inspiration på sit eget niveau istedet for at skulle kigge 72 sider igennem :/. Derudover så for at undgå adskillige indlæg om det samme på denne side, synes jeg at søgefunktio... -
Please hjælp mig!!
ForumindlægForsøg at forklare eventuelle afvigelser mellem de forskellige forsøgspersoner – hvorfor stiger/falder deres blodsukker ikke på samme måde eller til de samme niveauer? Hej folkens, vil lavede en forsøg hvor vi ahvde 6 forsøgspersoner, hvor 3 af dem drak Coke Cola, og den anden halvdel drak... -
Studenterbevis - karakterer?
ForumindlægJeg spekulerer lidt på, hvordan systemet er for afgangsbeviset for STX.. Jeg har hørt mange forskellige versioner, og ville gerne høre om nogle herinde VED det? Det, jeg tænker på, er: - Når man har fået en årskarakter i et fag og kommer til mundtlig eksamen i det, kommer begge karakterer så med... -
Samfundsfags eksamen
ForumindlægJeg står og skal op til samfundsfagseksamen her d. 21. Mit pensum er en bog vi har fået udleveret, som jeg er ved at have læst igennem nu. Jeg har desværre haft nogle computer problemer og har mistet de fleste af mine noter, og skal derfor skimte bogen forfra og tage noter til det jeg synes jeg h... -
hjælperlærer (spansk eller engelsk)
ForumindlægEr der nogen, der gerne vil hjælpe? Du er velkommen til at skrive til mig. Min passion er at undervise i sprog til studerende, som gerne vil lære og træne blandt andet lytteforståelse, læseforståelse, mundtlig formulering, skrivefærdigheder og samtalefærdigheder, og blive bedre til (eller l... -
Asienstudier - Japan
ForumindlægHej alle, Jeg har som mange andre færdiggjort min HTX, og vil nu drage videre til et universitet, så snart jeg er færdig med at arbejde som lærervikar i mit sabbatår. Spørgsmålet er dog: Er det muligt at uddanne sig som lærer i eventuelt engelsk (senere hen matematik) i Japan med denne bachelor... -
Matematik hjælp
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af hvad dette regnestykke skal give? (1-a)(a i anden+1)-a(a-1) -
Reducering
ForumindlægHvordan reducerer jeg a^2*b+a*b^2? Tak på forhånd. -
Et par opgaver om primtal
ForumindlægNedenfor er et par opgaver omhandlende primtal, som gerne skulle være til at angribe for gymnasieelever med et passende niveau i matematik. Men først den relevante definition og et par bemærkninger, som frit må benyttes.DefinitionEt heltal p > 1 kaldes et primtal, hvis div(p) = {1,p}, dvs. hvi...
