Søgning på: matematik 1g. Resultater: 18441 til 18460 af 32350
-
Anbefaling af lommeregner.
ForumindlægHvad lommeregner skal jeg købe skal starte p HF efter sommerferien og have Mat A på et 2 årig forløb. ?jeg har tænkt på TI-89 TITANIUM og en TI-84 PLUS. Hvad sys i ? -
Nogen der har været oppe til terminsprøve i engelsk??
ForumindlægHej,ret sent at lægge ind nu, men jeg skal op til engelsk terminsprøve imorn, så ville bare høre om der var andre, som har været oppe. Hvis ja, hvilken tekst kom i op i?Håber nogen svarer hurtigt ;o)Tak! -
Drømme-job
ForumindlægHej allesammen!Dem der skal på gymnasiet ikk´!Hvad er jeres drømme-job?Er selv i tvivl om hvad jeg skal være i fremtiden! =D -
Karakterer og deres betydning
ForumindlægKære brugere, Jeg håber, der er nogen der kan slå fast for mig, hvilke karakterer der tæller, og hvordan de forskellige karakterer vægtes. Jeg troede, jeg havde styr på det, men jeg får hele tiden nye ting at vide (selv mine lærere giver mig forskellige svar). Jeg er udmærket klar over, at det ku... -
gældsannuitet hjælp
Forumindlæger der nogen der kan fortælle mig hvad der menes med en gældsannuitet? Jeg skal gøre rede for det, og må ærkigt indrømme at jeg ingen ide har om hvad det er :) -
Mat IT eksamen HTX lidt facits?
ForumindlægHejsa. Har lidt svar jeg vil høre om er rigtige:a) Lydintensiteten i 3 m når dB er 100Jeg får intensiteten til I=0,01 W/m^2b) Beregning af effekten PJeg får effekten til P=1,13097c) Afstand hvor lydstyrke er 85Får jeg til 16,8702m -
Eksamen! kan i hjælpe..
ForumindlægHEj jeg har fået stillet en eksamens opgave der lyder: 12) Matematisk bevis. Deduktion og induktion.Gør rede for nogle forskellige bevistyper. Herunder bevis ved induktion.hmm er der nogle der forstår dette spørgsmål?? jeg er helt lost i spørgsmålet.. kan i hjælpe mig lidt måske?+håber i kan hjæl... -
Regulering for ekstra højniveau
ForumindlægSom mange ved er der nu fra 2006 kommet den regel med at hvis man har haft 3 højniveaufag ganges ens resultat med 1,03 på det uddannelsessted man søger ind. Jeg har hørt meget brok over det fordi nogle mener der kommes for let til de ekstra point, trods de flere afleveringer og lektier der skal l... -
tilvækst?
ForumindlægNogle spørgsmål til fysik(nørderne):tilvækst - er det altid negativt? (og hvad så med delta? det synes jeg min lærer siger, men jeg forstår det ikke helt for tilvækst er jo en stigning?MVH. parisa -
Funktioner
ForumindlægHeyNogen der kan forklare mig hvad en funktion er? -
Gauss' lov
ForumindlægSiger at fluxintegralet over en lukket overflade, der indeholder ladningen q, kun afhænger af q: ∫S E • dS = q/ε0 Jeg vil spørge til beviset af denne sætning, for jeg synes ikke helt jeg kan følge det i min bog. Lad os sige den lukkede overflade er en kugle. Så er det let ... -
skriftlige eksamener tilbage
Forumindlæger der nogen som har fået deres skriftlige eksamener tilbage ? der har jeg nemlig , og det er gået sååååååååååååååååååååååååååååååååååååå dårligt!!!! jeg tænkte på hvis der er andre som har den samme følelse, så kunne det være jeg ikk havde det såå dårligt længere! :( det gør faktisk meget ondt... -
Bevis for tallet e
Forumindlægnogle der kan hjælpe mig med et bevis for hvorfor følgende er rigtigt? e = lim (1+1/n)^n for n --> uendelig -
STX?? Byggeteknikker??
ForumindlægHeii alle.. Er på vej ind i 9. klasse og er begyndt på hvad jeg efter det. Jeg har tænkt meget gå på gymnasium STX og derefter tage en videregående uddannelse kaldet Byggetekniker ;) Er der nogle der ved om jeg har valgt det rigtige gymnasium for dette job?? Er der nogle der er i gang med byggete... -
Margin - SSO
ForumindlægEr der nogle regler for hvor stor margin skal være? -
A-niveau fag
ForumindlægHej allesammen! Jeg vil gerne vide hvad det betyder, når man har et fag på A-niveau? Bliver a-niveauet bygget på i 3.g, eller hvordan? -
Planethomework.com
ForumindlægTilhører Planethomework.com Studieportalen.dk? Eller er dette en fake 'look-alike' side? -
God måde at tage noter på?
ForumindlægHej. Det nye skoleår er startet og jeg er næsten lige kommet hjem fra ferie og derfor misset rimelig mange timer. Skal læse ti sider i en tysk bog. Hvordan ville det være bedst at tage noter? Synes jeg bruger for lang tid, når jeg læser og skriver noter samtidigt. Altså f.eks. læser jeg en sætni... -
Vektor
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe med denne opgave? -
Differentialligninger og komplekse funktioner
ForumindlægEr det rigtigt, at der er en nær sammenhæng imellem differentialligninger og komplekse funktioner, forstået sådan, at man ved hjælp af den ene kan finde løsningsmuligheder for den anden og omvendt? I fald, hvad kaldes denne matematiske disciplin?
