Søgning på: dansk noter hf. Resultater: 18461 til 18480 af 56577
-
hvordan består man matematik?
ForumindlægHej til alle. Jeg tager matematik på VUC og skal afslutte matematik. Hvordan består man dette? Tager man gennemsnittet af den skriftlige om den mundtlige karakter(Som så skal være over 2), eller skal man have minimun 2 både mundtligt og skriftligt? Håber der er nogen som kan hjælpe mig. Glædelig ... -
Supplering af 2 fag
ForumindlægJeg er lige nu på den sproglige linje, engelsk/spansk, hvor jeg her i 3.g har mat b og fysik b. Mit drømmestudie er medicin, og for at komme derind, skal jeg have opfyldt kravene mat a, kemi b og fysik b. Som sagt har jeg opgraderet mat til b-niveau, mens jeg også har opgraderet fysik til ... -
Karakterbonus for enkelt fag.
ForumindlægHej. Jeg har nu afsluttet Matematik på A-niveau på STX, og ønsker at søge ind på KU på en økonomilinje. Dette kræver at jeg har et snit i Matematik på 6, hvor jeg dog ligger lige på grænsen. Vil derfor spørge om det er muligt at gange mit matematik snit med 1,08? -
Hjælp til uddannelse efter 9.
ForumindlægHej, Jeg går i niende klasse, og har lige været til et møde med min lærer mht. uddannelseparathed. Jeg får gode karakter skriftligt (primært 10-12), men jeg er ikke god til at udfolde mig mundtligt - ikke fordi at jeg har problemer mundtligt, bestemt ikke, men jeg kan ikke ´´tage mig sammen´´. ... -
Ich habe Arno gesehen
ForumindlægHej, alle. Jeg er til 24-timers eksamen - og er lidt i tvivl om jeg har fortolket teksten: "Ich habe Arno gesehen" rigtigt? Jeg har trukket teksten i emnet Liebe. Er der nogle, der har læst den, analyseret den osv.? For så kunne jeg måske godt tænke mig at se, hvordan I har forstået de... -
Funktion for fart
ForumindlægSe følgende link: http://physicsforums.com/archive/index.php/%20t-8259.html%3Cbr%20/t-144739.html Jeg forsøger at nå frem til samme funktion for farten. Jeg er kommet til, at v = sqrt(a*r). Kan I give et hint på, hvad næste træk er? -
Valgfag :)
ForumindlægHeey folkens :) Jeg vil bare gerne høre om man vil anbefale at jeg tager filosofi som valgfag i 3.g.? Hvis ja, på hvilket grundlag? Hvad lærer man om? Hvad skal jeg kunne? Hvad er for eksempel argumentationsteori? :) Håber folket kan hjælpe :D :) -
HJÆLP !! COS, SIN, TAN
ForumindlægHej jeg skal starte på gym i august måned og det er a-niveau er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare mig om Cosinus, sinus og tangens. Det er vel de første ting man lærer når man starter på gym. håber i kommer med nogen god forklaringer og beviser. på forhånd tak -
SRP Emne? Engelsk - Historie
ForumindlægHej, jeg har besluttet for mig at blande Engelsk og Historie i min SPR opgave.. Jeg har planlagt at skrive om Bob Marley og hans liv, og så bruge nogle af hans tekster som Engelsk.. Er der nogen der kan hjælpe med en god problemformulering? P.F.Tak :-) -
ligninger
Forumindlæg3(x-4)=8x-2 ved ikke hvad jeg skal gøre -
Absorptionsspektrene
ForumindlægHej har problemer med en opgave i min bog i fysik den hedder 5,2 og er på side 286. a. jeg få at vide lithium i sin grundstilstand har energien -5,37 eV. jeg skal så nu beregne fotonenergierne i 3 de tre absorptionslinier. få at vide deres frekvens er 320,00 nm. 323,26 nm 670,79 nm har prøvet... -
HTX er ikke rigtigt noget for mig mere
ForumindlægHej alle. jeg er nu godt i gang med 2. år på HTX, hmm burde nok ikke sige godt i gang da jeg er faldet en del af på den. siden folkeskolen har jeg altid haft godt styr på matematik og har altid lagt bland de 3-4 bedste og noget ingeniør eller noget i den dur lød som noget for mig. Jeg start... -
Lotto
Forumindlægnogle der kan hjælpe mig med, hvordan jeg udregner chancen for 7 rigtige i lotto? jeg tror nok jeg skal bruge en hypergeometrisk fordeling men jeg kan ikke se hvordan. P(x=j) =( K(d,j) * K(N-d,n-j) ) / K(N,n) jeg tror nok N = 36 og n = 7.. men er blank med de andre bogstaver.. -
Kan ikke slappe af
ForumindlægHej studi Har et problem mht. at slappe af. Er hele tiden sindssygt bekymret for min fremtid, og om jeg overhovedet får en videregående uddannelse. Bliver hele tiden bekymret for mit gennemsnit i fremtiden og for at blive sorteret fra. Det er ikke fordi at jeg klarer mig dårligt, men kan bare ove... -
Bestået?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g, men jeg står i den dumme situation, at jeg fik 00 til både tysk- og fysikeksamen i 2.g. Men jeg fik 4 og 02 i årskarakter i begge fag, dvs.; (4+2+0)/3 = 2. Har jeg så alligevel bestået faget? -
Jeg siger ikke så meget i timerne, kan jeg så stadigvæk komme på en gymnasial uddannelse?
ForumindlægSom sagt siger jeg knap nok noget i timerne og jeg er lidt bange, for at komme til at få et lavere gennemsnit end 5.00. Hvad skal jeg gøre, hvis jeg får en lavere karakter end det jeg skal bruge (Går i 8.) -
Hjælp! Jeg er forvirret! :-(
ForumindlægHej alle dejlige hjælpsomme mennesker :-) Jeg er en pige, som lige er startet på STX her i sommers. Jeg troede det var det rigtige valg, da jeg ikke rigtig var klar over hvad jeg ville være, men nu ved jeg at jeg godt vil være eventkordinator. Jeg er ikke den skarpeste kniv i skuffen hvad ... -
Er det svært at blive Advokat?
ForumindlægAltså jeg er en 13 årig dreng som virkelig gerne vil være advokat når jeg bliver ældre. Jeg har læst en masse på denne fede hjemmeside om hvad det er og sådan og jeg tror lige det er mig. Jeg følger virkelig med i skolen og er rigtig god til Matematik og jeg er også god i de andre fag. Altså det ... -
Særlige vilkår
ForumindlægHej. Jeg har søgt lidt på nettet (f.eks. uvm), men kan ikke finde de generelle regler for det at komme op på særlige vilkår (til eksamen) ? Nogle der kender en side med info? Eller som kan svare mig på om der ikke ligger et krav om et vist antal advarsler for (fysisk/skriftligt?) fravær, inden... -
FSA eksamen
ForumindlægNu har halvdelen af landets 9. klasser været oppe i biologi, og jeg ville høre hvordan det gik rundt omkring? Selv fik jeg et 10-tal som jeg er MEGET glad for :) Der var dog meget forviring i min klasse, fordi vi adskillige gange havde fået af vide at vi havde en time til prøven, men det vidste...
