Søgning på: matematik ab1. Resultater: 18461 til 18480 af 31575
-
HASTER, skriver 3.års.
ForumindlægHej. Jeg har li oprette denne profil, da jeg håber der er nogle matematik-engelsk genier: Skal vide hvordan man siger "ensvinklede trekanter" - på engelsk. Da jeg skal bruge dette til mit abstract! Hjælp, hjælp! Mvh Nadia -
Statistik og sandsynlighedsregning
ForumindlægHej! Jeg sidder pt med matematik mundtlig eksamen, og mangler at forberede spørgsmålet, som er vedhæftet. Er der nogle som vil hjælpe med at opfriske, hvilke statiske deskriptorer, som knytter sig til et ikke-grupperet observationssæt? -
Hjælp :/ GPS.. Det haster !!!
ForumindlægHej jeg har en projekt opgave i matematik. jeg skal forklare følgende: Find i Encyclopædien eller på internettet en artikel om GPS og giv en kort forklaring på ideen bag denne metode. ? Håber at i kan svare mig... -
Vektorer / Oversættelse
ForumindlægHej, Sidder og læser fra engelsk matematik bog og har danske notater, og er nu kommet helt vildt i tvivl! "Position Vector" på engelsk, er dette det samme som stedvektor? eller retningsvektor? Eller er sted- og retningsvektor to forskellige helheder?? Er snot forvirret! På forh... -
Bevis for cosinusrelationerne i en retvinklet trekant
ForumindlægHejsa allesammen :) Jeg skal op i mundtligt Matematik B, jeg skal bevise cosinusrelationerne i en retvinklet trekant, og ville derfor høre jer ad, om denne video også er det bevis for en retvinklet trekant? Hvis det ikke er, kan i så hjælpe mig med den jeg skal bruge? https://www.youtube.com/w... -
ligning til tangenten, haster
Forumindlægf(x) = -x^2+4x+2 Bestem en ligning til tangenten i grafen til grafen for f i punktet (6 ; -10) ? med udførlig forklaring da jeg er meget dum på matematik xD -
hjæælp :-)
Forumindlæghej jeg går i 8. klasse! jeg sidder med en matematik blækregning og skal finde ud af hvor mange liter vand jeg skal bruge for at fylden en pool op. Poolen har målende 29,6 m lang, 11,6 m bredt og 2,6 m dybt. hvordan skal jeg gøre? Tak :-) -
læse til mundtlig eksamen
Forumindlæghej. jeg skal op i matematik B mundtlig eksamen her om ti dage, og ville derfor lige høre hvilken erfaringer i har med at læse op til eksamen, hvordan gennemgår man bedst pensumet, og hvordan tager man bedst noter. håber virkelig i kan hjælpe mig. tak på forhånd. -
Mundtlig Mat C Eksamen
ForumindlægHvordan er det mundtlig eksamen foregår på Matematik C? Jeg trækker et spørgsmål, forbereder mig og vil inde til selve eksamen få en opgave som jeg skal løse? Håber der er nogen der kan hjælpe mig, jeg er ret usikker på hvordan det foregår. -
Vækstmodeller
ForumindlægHej. Jeg er igang med at lave dispositioner til min mundtligt årsprøve i matematik, og et af spørgsmålene lyder "vækstegenskaber for de tre vækstmodeller lineær, eksponentiel og potensvækst" hvordan får jeg svaret bedst muligt på dette spørgsmål? -
Forskelle og ligheder ved sammenhænge
ForumindlægHej Jeg skal i et spørgsmål til mundtligt matematik eksamen, forklare forskelle og ligheder ved eksponentielle og lineære sammenhænge. Jeg kan godt redegøre for hver sammenhæng, men kan nogle i sætninger lige kort og godt forklare forskelle og ligheder? På forhånd tak! -
2.gradspolynomiet - udregn dette her. - Enkelt spørgsmål muligvis.
ForumindlægHej Det er sådan, at jeg har matematik b og jeg har 2gradspolynomiet første gang og sidder fast i en opgave hvor jeg skal beskrive med ord hvordan det kan være, at jeg får dette. Der hvor det går galt for mig det er ved Hvordan kan man forklar sig ud af den? -
Hurtig hjælp til Diff. ligning!!!
ForumindlægHej, er i gang med en matematik aflevering, hvor jeg mangler sidste opgave, som lyder sådan: Find den løsning til diff. - ligningen y´+ 4y = X^2 + 6x - 4, Hvis graf går gennem punktet P(-3,10) På Forhånd tak :) -
funktioner.
ForumindlægHej. jeg har vedhæftet en matematik opgave jeg skal have lavet og den handler om noget med funktioner. jeg er ikke specielt meget inde i det med funktioner, så det kunne være rart med noget hjælp til at forstå det, så jeg kan få løst opgaven. [: -
Hjælp tilbydes i : Mat A, Fys A og Kem A
ForumindlægMit navn er Peter. Jeg er en 35-årig kemistuderende fra Lunds Universitet (ved siden af studiet arbejder jeg som gymnasielærer i kemi.) Hjælp til Matematik, fysik og kemi (op til gymnasialt A-niveau i de to første og på universitetsniveau i kemi) tilbydes. De venligste hilsener Peter -
Bestem de reelle tal k
ForumindlægJeg har problemer med følgende matematik opgave: *Bestem de reelle tal k, for hvilke ligningen f(x) = k ingen løsninger har. Baggrundsviden: f(x) = 1/4x + 1 + 1/x -
Datalogi, Fysik eller Statistik
ForumindlægHej, jeg læser Matematik og jeg skal snart vælge en fagpakke i Statistik eller Datalogi eller sidefag i fysik. Jeg vil gerne arbejde i erhverslivet når jeg er færdig og jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge. -
metode
ForumindlægHej, jeg vil gerne spørger om man skal fortælle hvilken metoder man har brugt?? jeg har matematik og historie på A,... nogen som kan hjælpe?? derudover vil jeg gerne vide at hvornår man burde være kildekritisk?? -
Omskrive formel ved at isolere.
ForumindlægHejsa, jeg har i matematik fået denne opgave, som mange fra min klasse og jeg ikke forstår. Omskriv formlen, så t bliver isoleret s = 4,91* t^2 Nogen der kan hjælpe med dette? Kh. Julia -
Ligevægt på vægt
ForumindlægJeg så dette spørgsmål i matematik-forummet, men jeg synes, det ligner en fysik-opgave, så jeg tænkte om nogen herinde kan besvare spørgsmålet... https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=460231
