Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 18521 til 18540 af 23766
-
Stående bølger
ForumindlægHey jeg skal have besvaret nogle spørgsmål før jeg går igang med et fysik forsøg her over morgen. Disse tre spørgsmål som jeg har oploadet sidder jeg lidt bankt ved. Jeg har læst alt om stående bølger og de fleste relationer. men kan ikke forbinde dem så jeg kan få svaret på spørgsmålene. -
Fejlkilder
ForumindlægHej alle vi har lavet et forsøg i fysik med gitterligningen hvor vores forsøg gik ud på at bestemmer rilleafstanden på en Cd ved at måle de tætliggende riller på cd`en med et optisk gitter og en laser. Dog aner jeg ikke hvilke fejlkilder der kan være ved forsøget så håber i kan hjælpe -
kildekritik
ForumindlægHej SRP. Har lige et spørgsmål ang. kildekritik i historie. Jeg har fundet en avisartikel som er skrevet af Michael Cramer Andersen underviser i fysik og astronomi i gymnasiet og er redaktør af KVANT. Artikel handler om Leonardo da Vinci hvor han fortæller hans livshistorie hvordan han brugte v... -
Mutationer i celler
ForumindlægJeg er i gang med at skrive min SRP opgave, som drejer sig om "ulykken i Tjernobyl". Jeg skriver i fagene fysik og biologi. Jeg har lige et sprøgsmål, som omhandler biologi delen... Er der mon nogle der ved hvilken form for mutation, der er tale om når man snakker om celler der er blev... -
Mutationer i celler
ForumindlægJeg er i gang med at skrive min SRP opgave, som drejer sig om "ulykken i Tjernobyl". Jeg skriver i fagene fysik og biologi. Jeg har lige et sprøgsmål, som omhandler biologi delen... Er der mon nogle der ved hvilken form for mutation, der er tale om når man snakker om celler der er blev... -
hjælp til analyse af a(t),v(t), x(t) graf :(
Forumindlæghej alle er der en venlig sjæl der har lyst til at hjælpe fysik-forvirrede mig med at analysere 3 grafer over acc. hastigheden og position i forbindelse med SRP :/ det er blot en lille kommentar til hvad man kan sige om graferne, som jeg søger. Jeg er virkelig i nød og har brug for noget hjæ... -
analyse af "niels Bohr, open latter to The united Nations"
ForumindlægJeg sidder og skal til at læse op til AT i 2g. jeg har fagene fysik og engelsk. jeg skal analyser brevet Niels Bohr skrev til UN, men da jeg har utrolig svært ved at læse engelsk, vil jeg høre om der er nogen der har en analyse af den, der vil kunne hjælpe mig på vej. tak på forhånd -
Hvorfor giver en højere ydre modstand en større effekt?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har i fysik lavet en karakteristik af en model vindmølle hvor jeg har fundet den indre modstand til at være ca. 40 ohm. Jeg har også fundet ud af, at vindmøllens effekt er størst, når den ydre modstand er 40 ohm. Hvorfor det? vil en ydre modstand på 0 ohm ikke resultere ... -
Henfald neutron og proton - endoterm/exoterm
ForumindlægHej har læst en artikel i fysik/kemi, hvor der står at: "henfaldet af en neutron er en exoterm proces. Henfaldet af en proton er derimod en endoterm proces. Det er derfor frie neutroner henfalder, mens frie protoner ikke gør" hvorfor er dette tilfældet. det er ikke forklaret udfra tek... -
Termisk virkningsgrad
ForumindlægHej Jeg er igang med en SRP-opgave i Fysik B og Matematik A om dieselmotoren. Jeg har fået stillet følgende spørgsmål: "Sammenlign udtrykket for den maksimale termiske virkningsgrad af dieselmotoren med det tilsvarende udtryk for benzinmotoren." Jeg kan ikke helt komme videre med de... -
Skru I bold - Magnus effekten
ForumindlægHej. Jeg søger hjælp fra den kloge fysikker. Når man skyder en bold gennem luften med skru så vil boldens bane ændre sig pga. Magnus effekt som vist på billedet. Her er mit spørgsmål så, om det er muligt at opstille en vektorfunktion som netop beskriver boldens position som funktion af tiden (... -
Energiudstråling pr. time
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er igang med en fysik-aflevering hvorpå en opgave lyder således: - Hvor meget energi udstråler stjernen 55 Cancri A på én time? Vi får at vide, at stjernen udstråler energi med effekten 2,4*1026 W og at massen er 0,95 gange Solens masse. Håber I kan hjælpe! -
kinematik
ForumindlægHej. Jeg sidder fast med en opgave i fysik længe nu. jeg har problemer med at bruge kinematik formlerne. Håber der er nogle der kan hjælpe: En kugle foretager et frit fald og rammer jorden med en fart på 72 m/s a. hvor lang tid har faldet taget? b. fra hvilken højde er det frie fald forgået? -
Synonym
ForumindlægJeg kan ikke finde synonymer for 'at stifte familie', jeg har søgt ordbøger, men jeg kan ikke finde det. Jeg har prøvet at omformulere det, men jeg kan ikke komme på noget. Er der en der kan hjælpe mig? Mange tak på forhånd! EDIT: Jeg ved ikke, hvordan denne tråd er havnet under fysik, ... -
toner
ForumindlægHej vi har en fysik aflevering hvor vi har lidt problemer med en opgave: vi har lige fundet en frekvens på et blæse instrument som er 412.62 og det ved vi svarer til grund tonen, så opgaven hedder: c) Hvad er frekvensen for grundtonen nu? Og hvilken tone svarer det ca. til? Er der nogle der kan... -
Er strålingsenergi under termisk energi?
ForumindlægSkal op til fysik årsprøve og ville lige gerne have styr på de 7 energiformer; 1. potentiel, kinetisk, mekanisk, termisk energi (strålingsenergi), kerneenergi, kemisk energi og elektrisk energi Er lidt forvirret om strålingsenergi tilhører under termisk energi når der nu er tale om temperatur o... -
Medicin i udlandet
ForumindlægHej allesammen. Vil lige høre om der er andre herinde der har overvejet at læse medicin i udlandet? I så fald kunne det være spændende, at høre hvilken land i har valgt og hvorfor :) Jeg går og leger med tanken om at tage til Polen og læse, da jeg ikke vil kunne komme ind her i DK (Mangler... -
Find størrelse af vandrette og lodrette kræfter
ForumindlægHejsa folkens, sidder med en fysik opgave til i morgen, og ved ikke helt hvordan opgave 2 skal beregnes: 2) Find størrelsen af de vandrette og lodrette kræfter. Vi at summen af alle de vandrette kræfter er nul (positive til højre, negative til venstre). Vis at summen af alle de lodrette kræfter ... -
Polonium-218 ..hvilken radioaktiv familie ??
ForumindlægHej Alle kloge fysik mennesker jeg har fået et spørgsmål der lyder: polonium-218 er datter af en kerne, hvilken? derudover tilhører isotopen en af de fire radioaktive familier: uran-familien, Actinium-familien, thorium-familien eller neptinium-familien. hvilken familie lyder spørgsmålet???... -
Antal eksamener på HTX
ForumindlægHej alle sammen Jeg spekulerede på hvor mange fag jeg kan komme op i, samt om jeg skal op i et bestemt antal af A-, B- eller C-fag? Jeg har følgende fag: A-Fag Dansk Matematik Fysik Engelsk Teknikfag B-fag Kemi Idehistorie Teknologi C-fag Biologi Samfundsfag Kom/IT Programmering
