Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 18521 til 18540 af 119569
-
Hjælp i KEmi
ForumindlægJeg vil meget gerne have hjælp i Hvad viser undersøgelsen om opløselighedens temperaturafhængighed for kaliumhydrogenphthalat? Her er den fulde opgave opgave 4c http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100603_kemi... -
Procentregning med F-faktor
ForumindlægJeg har matematik på c-niveau. Jeg har regnet et par opgaver hvor en størrelse vokser med x antal procent om året og fundet den procentvise stigning over n antal terminer, og det er gået fint. Nu sidder jeg bare fast i en opgave. Opgaven lyder: En størrelse aftager med 3,2 % om året. Beregn det p... -
Matrix til ligningsløsning
ForumindlægMin matematik er lidt rusten. Jeg har to ligninger a = b*x + c*y og d = c*x + y Hvordan omskriver jeg dem til matrixform og løser dem (dvs. bestemmer x og y, alle andre bogstaver er konstanter)? -
tips til FSA i mat.
ForumindlægHalløjjeg skal op i FSA mundtlig matematik her onsdag, og er lidt uviden (dårligt informeret) omkring det.Så håber nogle vil svare på mine spørgsmål!Hvad skal man egentligt læse op? (synes ikke man kan læse vores pensum, det sådan opgaver!)Hvordan foregår det helt præcistLigger de vægt på noget s... -
Afsætning
ForumindlægHej.. Jeg søger ordentlige noter (dvs. noter til hele bogen - ikke det der kun er her på siden til de 3 første kap. men til hele pensum) til Afsætning - både B og A niveua??på forhånd tak.. -
Udregn værdien af tal
ForumindlægBeregn værdien af de to udtryk, når a = 3,5 og b = 1,5. Jeg ved ærlig talt ingen ting om matematik så håber i kan hjælpe mig?? -
Bestemmelse af vikler i en retvinklet trekant
Forumindlæghjælp..Jeg kender alle trekantes sider, men kun en enkelt vinkel.Jeg skal nu finde de resterende vinkler.a=15b=20c=25vinkel c = 90 graderhvordan finder jeg de 2 sidste vinkler? -
Strukturen i et bevis (II)
ForumindlægDenne tråd er i forlængelse af https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=530045 Jeg sidder og repeterer beviser for løsningen af differentialligninger: y' = ky har løsningen f(x) = c*e^(kx). Beviset består af to dele (citat): "a) Hvis f er en løsning, så er f af formen f(x) = ... -
Bevis Renteformlen
ForumindlægHejsa! Jeg sidder med en matematik opgave hvor jeg er stødt ind i en opgave som lyder: Gør med dine egne ord, rede for beviset for formlen for annuitetslån. Vedlagt fil, er formlen. Jeg mener der hvor der er prikker er der jeg skal rede gør for hvordan man når dertil, men elles bare for hele for... -
antal eksamen?
ForumindlægJeg går p.t. i 2g. jeg har mat. og fysik på højniveau, og kemi på mellemniveau. I 1g var jeg oppe i biologi eksamen. Hvor mange kan jeg så højst komme op i i år? Det ligger mellem engelsk/tysk/geografi/kemi .. kan jeg så højst komme op i 1 eller 2? -
Tysk eller fransk?
ForumindlægNæste år skal jeg på stx, og jeg ved ikke om jeg skal vælge fransk eller tysk. Jeg får omkring 7 i tysk både mundtligt og skriftligt, men jeg er ikke specielt glad for tysk da der er mange bøjninger. Men hvis det var, så ville jeg vælge tysk B Men jeg ved ikke om fransk er svært, jeg ved bare a... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægSkal meget snart op til mundtlig engelsk på B-niveau, og søger efter noget inspi til en disposition! Nogen der kan sende et eksempel på en dispositionen eller noget lignende. -
Hjælp til eksamen
ForumindlægJeg går i 3.g og skal til eksamen i mundtlig matematik. Jeg kunne godt bruge noget hjælp inden eksamen, som ligger den 16/6. Hjælpen består i hvordan man skal formulere de forskellige ting. Er der nogen der kan anbefale en "hjælper"? Venlig hilsen Denise -
Bevis for regneregler for skalarproduktet, den distributive lov.
ForumindlægHej.Jeg håber der er nogen der kan hjælpe, jeg sidder og læser til matematik eksamen, 1-årigt forløb til matematisk A-niveau, men jeg kan ikke lige finde ud af hvordan man beviser den distributive lov i regneregler for skalarproduktet?Den siger, at (i vektorer): a*(b+c)=a*b+a*cJeg ved godt hvad s... -
Vektorer
ForumindlægHej! Jeg skal lave en aflevering, men kan ikke rigtig forstå hvordan det skal laves, derfor har brug for hjælp, tak. Opgave 1. i et koordinatsystem i planen er der givet to vektorer a =(-1,2) b =2*a-a^ (det er vektor a) a) Bestem vinklen mellem vektor a og vektor b. b) bestem koord... -
Engelsk på A - svært?
ForumindlægHvordan er engelsk på A på STX? Jeg i forvejen ikke særlig god til engelsk, og har fået 4 i 9. klasse og i 10. klasse. Vil det være et problem, hvis jeg skal have det på A i gymnasiet? :-) -
Studieretning på HTX?
ForumindlægHej Studieportalen. TIl sommer, skal jeg afslutte folkeskolen og påbegynde ungdomsuddannelsen HTX. Jeg har overvejet studieretningen ("Kommunikation/IT "A" - Design "B"), men jeg kan desværre ikke finde en plan for fagene, og deres niveauer. Hvis vedkommende som læser det... -
komplekse tal
ForumindlægHej,jeg sidder og læser op til min mundtlige matematik eksamen.Sidder med komplekse tal, og har lige problemer med at tyde dette: Et komplekst tal defineres som Z= a+bjZ ∈ C|a ∈ R ∧ b ∈ R Jeg forstår specielt ikke betydningen af "|" -
eksponentiel sammenhæng
ForumindlægHej Jeg er igang med forbedredelse til en mundtlig matematik årsprøver og kigger derfor på følgende sammenhæng: f(x+1)=b*ax+1 = b*ax * a1 =f(x)*a men kan ikke helt forstå hvorfor b*a^x*a^1 kan blive til f(x)*a er der nogen der kan forklare dette, det ville være en kæmpe hjælp -
Tutor søges hurtigt!
ForumindlægJeg er fuld gang med at læse til eksamen i matematik på lærer seminariet. Jeg har i flere måneder forberet mig, men som tiden kommer nærmere er der stadig mange matematiske problemer jeg mangler at have styr på. Da jeg samtidig læser alene kunne det være rart at få en tutor. Jeg vil betale 120,- ...
