Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18541 til 18560 af 28854
-
Hvad er et molekylærbiologisk undersøgelse?
ForumindlægJeg har lavet et forsøg hvor man skulle isolere DNA fra kiwi, og det er så et molekylærbiologisk undersøgelse. Men hvad betyder det, at det er et molekylærbiologisk undersøgelse? -
Den sociale arv
ForumindlægEr der lykkedes dig at bryde den såkaldte sociale arv?Har du fået en bedre uddannelse end dine forældre? -
Antal eksamener til sommer?
ForumindlægHejsa!Jeg er matematisk elev med mat og bio på højniveau. Jeg var til to eksamener sidste år. I alt skal jeg op i 10 eksamener. Betyder det så at jeg skal op i 5 mundtlige i år? -
Terminsprøver
ForumindlægHej! Jeg skal have terminsprøver i uge 2, og er meget nervøs. Jeg ville høre om der er nogen som kunne give mig nogle gode råd til terminsprøverne? Hvad der er godt at øve på, og hvad man kan gøre for at opnå den bedste karakter. Måske er der nogen der ved hvilke opgavesæt der vil komme op til ... -
KLAGE
ForumindlægHvordan klager man over en årskarakter? hvilken begrundelse skal man have? -
Disposition?
ForumindlægEt af rådene når man er til eksamen er at lave en disposition over hvad man har tænkt sig at sige, så lærer og censor kan følge med i det.Dette lyder som en fin ide, men hvordan gør man? Eller rettere, har I den på skrift, ligger/lægger den frem så lærer og censor kan se den og gennemgår den så m... -
Medicinalkemi - Nogle der læser det?
ForumindlægHejsa.. Jeg bliver student i morgen, og så skal jeg lige holde et års pause med arbejde og rejser osv. Men efter det overvejer jeg kraftigt at læse medicinalkemi på Århus uni. Er der nogle her som læser dette, og kan fortælle lidt om uddannelsen eller andre relevante ting? ;)Hilsen Sara :) -
Gennemsnit!
ForumindlægHar lige et kort spørgesmål:Bliver ens eksamenskarakter og årskarakter sammenlagt?? -
proteinsyntese
Forumindlæghej. Jeg skal til biologieksamen og derfor er jeg nødt til at kunne forstå proteinsyntesen, men det kan jeg simpelthen ikke. Så jeg tænkte om der var en der kunne skære den ud i pap, altså forklare den så enkelt så jeg kan forstå den. Og samtidig også forklare hvad proteinsyntesen bruges til? det... -
membranproteiner
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at oversætte noget om proteiner som jeg skal bruge til min biologiaflevering men ærligt talt så er engelsk ikke en af mine stærke sider så derfor vil jeg spørger om der ikke er nogen som kan hjælpe mig med at oversætte det her fra engelsk til dansk. Jeg har selv prøvet men ... -
Transmitterstof og agonist - forskellen?
ForumindlægHvad er forskellen på transmitterstoffer og agonister? Så vidt jeg kan læse mig frem til sætter de sig begge på receptorer og kan derved udløse aktionspotentiale? -
forbrænding af sukker uden ilt
ForumindlægHvad reaktion får man ved afbrænding af sukker uden ilt. Vil tro der kommer noget C i form af sod og måske noget CO. Og hvad betyder det for carbons redoxtal? C6H12O6=CO2+H2O+? -
det danske skolesystem
ForumindlægHej Jeg ville lige om der ikke var nogen som kunne hjælpe mig lidt. Jeg er ved at skrive en opgave om det danke skolesystem, og så ville jeg lige om der ikke var nogen som havde nogle gode bøger om det eller om der var nogen som kender nogle gode sider om det på nettet. Ud over det vil jeg gerne... -
Fri adgang
ForumindlægHej drenge og piger herinde, Er der nogen som ved noget om dette "fri adgang"? Altså vil gerne se hvilke uddannelser man kan tage ved blot at have bestået gymnasiet? For det er det eneste jeg har! -
Skal topskatten fjernes?
ForumindlægJeg skal skrive om de ulemper og fordele der er, hvis man fjerner topskatten. Kan I hjælpe mig med det? Min lærer siger, at topskatten allerede er reduceret fra 68 % til 59 % de sidste år. -
HHX eller Gymnasiet
ForumindlægHHX eller Gymnasiet....Hvilket er efter jeres mening bedst og hvorfor...Gang med at lave en undersøgelse, så alles begrundede mening er mere en velkommen. På forhånd tak -
Bestikkelse, at snakke sig til en karakter
ForumindlægHej. Jeg går i en klasse i 3.g, hvor en elev brokkede sig over en årskarakter på 6 og fik så 9. Denne er altså i 3.g og tæller. Synes I det er i orden at man kan få den ændret ved bare at tale med læreren om det ? Jo og så er der også en klassekammerat, som taler om at bestikke en af kontorpers... -
Aerobe og anaerob?!!!
ForumindlægHej Hvad betyder aerobe, anaerobe, eukaryote og prokaryote?? -
Haster 24 eksamen, hjælp
ForumindlægNogen kan hjælpes på vej. Redgøre for hvordan man kan undersøge DNA`s opbygning. Inddrag hvordan man laver en sekvensanalyse. Tak -
Forsøg med kulhydratee, det haster! :I
ForumindlægHej! Jeg går på teknisk gymnasium, og har lavet et forsøg med kulhydrater, fehlings reagens, saccharose, glucose og iod -iodkalium. Skal så nu til at besvare nogle spøgsmål, men kan ikke rigtig finde ud af dem, og mangler VIRKELIG hjælp. Her er spørgsmålene: 1. hvilke af stofferne: glucose, sacch...
