Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18561 til 18580 af 28854
-
HJÆLP!!! Spansk oversættelse!
ForumindlægHej alle derude. Jeg går i 1.g og er i krise, da jeg skal aflevere en spansk-opgave til i morgen, hvor jeg skal oversætte følgende tekst til dansk: Hola, Me llamo Margerita Fraga. Soy de Santiago de Compostela. Soy gallega. Soy morena y tengo los ojos verdes y el pelo largo y liso.Vivo en un piso... -
''SKIFTE GYMNASIUM''
ForumindlægHej. Ja, som i kan læse så er det det jeg har overvejet i næsten 2 mdr. hver dag. Jeg ligger på et gennemsnit mellem 6 & 7. Jeg er ret aktiv i timerne og laver altid lektiernæsten). Problemet er at jeg går i en dårlig klasse/ skole. Det er nemlig det sociale netværk som jeg er træt af. Da det er... -
Nerveceller
Forumindlæger ikke sikker omkring emnet så derfor spørge rjeg. nogle der hurtigt kan ridse op: hvilke nerveceller der fungere i hjernen og hvordan de virker? Og hvilke nerveceller der fungere resten af kroppen og hvordan de virker? tak. -
Hjælp - det haster.
ForumindlægHey alle:) Jeg går i niende klasse. For nogle dage siden, snakkede jeg med min Uu-vejleder og hun sagde at jeg er gymnasie klar. Men alligevel går jeg tit og er bekymret, over om det bliver for svært. Eller kan jeg klare det eller dropper jeg ud efter en måned? Jeg ville virkelig gerne t... -
SØGES: Undervisning i statistik
ForumindlægHej alle Jeg søger en dygtig statistiker som kan undervise mig i statistik. Jeg håber der findes en der kan/har lyst til at undervise i faget ELLER, at der er nogen der kender nogen. De bedste hilsner -
Medicin bøger engelsk eller dansk
ForumindlægHejsa Jeg er så heldig at være blevet optaget på medicin og jeg begynder her 1. september 2017. Pensumlisten er ude, men i Kursus i basal humanbiologi kan man både få en bog om anatomi og fysiologi på dansk og en på engelsk. Det skulle være den engelsk Hole's Essentials of Human An... -
Tysk resume af teksten studenter - gramma hjælp!
ForumindlægHej alle sammen. Skal aflevere tysk stil imorgen og kan virkelig godt bruge hjælp til at få den rettet og nogen kommentar til dens indhold. Teksten jeg har læst på dansk handler om studenters dag, hvor de kører i lastbil o.s.v. Hvad der er vigtigt er at en tysker skal kunne forstå det - de kende... -
HIV
Forumindlæget hurtigt spørgsmål om HIV er man HIV-smittet hvis der kommer en farvereaktion ved feltet HIV-antigen? for er ved at lave en opg om det og der er to tegninger, hvor begge tegninger med uspecifikt IgG-antistof har givet en farvereaktion men på det ene er der en farvereaktion på både uspecefikt... -
MEGA STRESSET!!!
ForumindlægHEj, jeg har lige fået at vi skal op i geografi og tysk som udtræksfag!!!Men jeg er mega stresset/forvirret, for ved intet om hvordan jeg skal forberede mig..vil være mega dejligt hvis nogen vil hjælpe mig lidt på vej...(Behøves ikke kun at være i tysk-Geografi, men også de andre obligatoriske fa... -
Stefan Frello
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mht. info om Stefan Frello, både som person og forfatter ? -
Metoder
ForumindlægHej alle! Skal op til AT-eksamen d. 19/5 og sidder derfor og arbejder med min synopsis. Men har ikke særlig meget om metoderne (skriver i engelsk og samfundsfag) - Er der nogen der kan fortælle mig hvilke metoder man anvender i disse fag eller har et link til noget hvor man kan få mere at hvid... -
Haster- Metode
ForumindlægHej :) Jeg skal op i AT mandag, og jeg vil meget gerne vide hvilke metoder man bruger i psykologi. jeg skriver om fedme i bio/psyk. I psyk. delen har jeg forklaret hvorfor man bliver overvægtig, her har jeg brugt Freud og nogle andre, og så har jeg skrevet noget om konsekvenserne. så hvad he... -
Super Size Me
ForumindlægHey Jeg skal lave en analyse af filmen "Super Size Me" Er der evt. nogen som har gjort det før eller kan komme med nogle gode råd/scener der er vigtigt i filmen. -
Det evige liv
ForumindlægVidenskaben kommer tættere og tættere på det evige liv. Tror I at forskerne nogensinde får isoleret det gen der gør at vi for fremtiden kan leve som 25-årige for evigt? Hvis ja - tror I det bliver opdaget inden for vores levetid? -
Tillykke folkeskole elever!
ForumindlægJa, nu var der en tråd der hyldede De nye Studenter, men det er da også på tide, at hylde os (tidl. folkeskole elver). Hurra! Tillykke! Men hvordan er det så gået i De forskellige eksamner? Jeg selv har været vidt omkring på karakter-skalaen. Vi starter i bunden: Dansk mdt: 2 F/K: 4 Engelsk mdt... -
2g om , NYTTER DET EGENTLIG?
Forumindlæger der nogen derude som har taget 2g om? og hvis jaa? har det hjulpet dig/jer ? er nemlig meget i tvivle , har ik fulgt godt nok med i 2g og de kan man virkelig godt se på mine karakterer :( ha dumpet til 2 skriftligt årsprøve eller ha jeg bestået alt enten med 02 eller 4 .. det vil være ens to... -
medicinstudiet kvote 2
ForumindlægHej jeg behøver lidt hjælp ang. hvordan man skriver en motiveret ansøgning. Jeg vil helst være på den sikre side, da jeg ikke ved om mit gennemsnit også er højt nok til at komme ind via kvote 1 på studiet næste år. Hvis der er en venlig sjæl som selv har lavet en motiveret ansøgning, kunne jeg ri... -
hvad er det fænotypiske udspaltningsforhold når to dobbelt heterzygote individer krydses?
Forumindlæghvad er det fænotypiske udspaltningsforhold når to dobbelt heterzygote individer krydses? 4:4:4:4 ? 8:4:2:2 ? 9:3:3:1 ? -
Merit for selvstudie med eksamen
ForumindlægDa jeg blev optaget på STX, bestod jeg eksamenerne i matematik A som selvstudie i 1.g. Nu tager jeg en komplet HF som selvstudie og bad om merit for bl.a. mat A, men uddannelsesvejlederen gav kun merit for mat C med den begrundelse, at jeg kun har haft matematik i et år. Det er åndsvagt. F.eks.... -
Det haster rigtig meget.- Hjælp!
ForumindlægEr der ikke nogle der vil hjælpe mig med at foklare mig hvordan de er opbygget og lignende. Kun det vigtige? Min forklaring på begrebet mitose ?(er det ikke noget med celledeling)?? min forklaring på begrebet mutation ( noget md lys, tror jeg ? min foprklaring på begrebet dominerende gen ? Ved ik...
