Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 18581 til 18600 af 170365
-
fejlsætninger
ForumindlægNogen der ved hvor man kan finde ulavede eksamens opgaver til engelsk A. delprøve et vel at mærke. På forhånd tak fra vridsløse.. -
Antal eksaminer
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål angående antal eksaminer. Jeg går under den nye reform. I 1. g har jeg været oppe i 1 eksamen. Nu går jeg i 2. g og skal op i 1 eksamen. Desuden har jeg 5 A-niveau fag. Betyder det så, at jeg skal til 9 eksaminer i 3. g? Kan man komme op i 4 skriftlige A-fag og 2 mundt... -
PLAGIAT
ForumindlægHej, Hvis man til en skriftlig eksamen har brugt 3 linjer som ikke tilhøre en selv får man så plagiat? Jeg har selv skrevet 4 sider men lige de 3 linjer er taget. Er det noget med en opgaven skal være plagieret en hvis procent eller er det direkte plagiat ved en enkel sætning. -
Jura
ForumindlægHvis man dumper et fag på Jura studiet er man så tvunget til gå til eksamen i faget igen? Altså hvis man i et semester har fået 10 i et fag og 00 i et andet, er det så gennemsnittet der tæller eller er du tvunget til at gå det ene fag om som er dumpet? -
optagelse
ForumindlægHej. Fik afvide I dag hvis man nu har høje karakterer og alligevel ikke er egnet kan man tage optagelses prøve.. Er det så en prøve man tar ligesom eksam ? Eller er det bare et møde, hvor man snakker med skolen ? Mvh forvirrende person.. -
Fysik (indre energi)
ForumindlægJeg har trukket til eksamen i dag, jeg har trukket indre energi, hvor mine stik ord er temperaturskalaer, faser, specifik smeltevarme, fordampning og varmefylde? - er der nogle som kan forklare mig nogenlunde hvad dette handler om, for jeg forstår ikke ret meget af det :-) håber virkelig på... -
Hej
ForumindlægHej. Jeg har snydt i min skriftligt dansk eksam men har fået 12 i mundligt og er også egnet til gymnasium. Jeg har fortrudt at jeg snyd, jeg er også optaget i gymnasium vil jeg blive smidt ud efter sommer?? P.s det haster... -
Chef, hvilken uddannelse?
ForumindlægHej studieportalen. Går på 2.g på hhx, og jeg har en drøm om at blive chef. Hvilken uddannelse tror i vil egne sig bedst? Er interesseret i matematik og virksomhedsstyrelse. Har overvejet erhvervsøkonomi på cbs og økonomi på ku. Ville høre hvilken uddannelse der er god hvis man har en ambition o... -
Matematik bestået hvornår?
ForumindlægHej med jer. Jeg står i den kedelige situation at jeg er ikke er særlig god til matematik, hvilket også smitter af på mine karaktere i faget. Jeg har faget på A-niveau og har derfor lige været til skriftlig eksamen i det. Min egen vurdering af hvordan det gik er, at jeg tror det er ca. 50/50 om ... -
Hvilke eksamener kan jeg komme op i?
ForumindlægHej, jeg går lidt og undrer mig over hvilke eksamener jeg egentlig kan trække til sommer når jeg afslutter 3g? Jeg er på den samfundsfaglige linje og har indtil videre været oppe i mundtlig biologi samt skriftlig matematik. Jeg har lige nu Spansk A, Samfundsfag A, Engelsk A, Historie A, Dansk A, ... -
SU pr. kvartal?
ForumindlægHej alle! I december måned søgte jeg SU, da jeg ville fylde 18 d. 1 Januar 2014. Jeg har nu modtaget brev fra SU om at jeg først vil få udbetalt min SU pr. 1. April. Hvordan hænger det sammen? Dette betyder at jeg ingen penge vil få udbetalt mellem januar og april, men vil mine forældre modtage... -
Dumpet eller bestået?
ForumindlægHvis man har fået 00 til eksamen i et C-fag, men samtidig en årskarakterer på 4 i det pågældende fag, har man så dumpet eller bestået? Da begge karakterer vægter med én, bliver snittet jo 2 (altså grænsen for at bestå). -
La amistad - rettelse bedes
Forumindlægopgaven er vedhæftet -
Hjælp til oversættelse :)
ForumindlægHej folkens. Jeg ville blive rigtig glad, hvis i ville hjælpe mig med at lave en grammatisk korrekt oversættelse af denne lille tekst. På forhånd tak. Nobels fredpris blev indstiftet af Alfred Nobel, der paradoksalt nok selv ejede flere våbenfabrikker. Han var blevet inspireret til prisen af en a... -
Hjælpelærer mat,fysik,kemi
ForumindlægHej, jeg er en pige på 19 som blev student i sommers med en samfundsfaglig-matematisk linie. Sagen er jeg gerne vil læse geologi på universitetet og for at søge ind mangler jeg fagene: Mat B-A, Fysik C-B og Kemi 0-B. Jeg bor i det centrale København og skal tage suppleringsfagene på KVUC fra Aug... -
Engelsk stil
ForumindlægHey ville blive ovenud glad hvis nogen gad rette og læse korrektur. På tusind tak hvis nogen meget venlige sjæle avde tid I think it’s great for the international economy that so many young students want to be self starters. I know that not all projects are going great. But some of them do ... -
sammenligning af indekstal
ForumindlægJeg skal løse følgende opgave: Den internationale godsmængde til og fra og gennem DK ventes at vokse fra 30 mil. ton. i år 2000 til 80 mil. ton. i år 2025. a) omregn disse oplysninger til indekstal med år 2000 som basisår. I samme periode ventes den samlede lastbiltrafik i DK at vokse med 2,5 ... -
TI-85 lovlig til afgangseksamen?
ForumindlægHar fået min gode gamle ti-82 stjålet :'(Men har fået det fantastiske tilbud at købe en TI-85 til 200,-Men inden jeg køber den vil jeg lige være HELT sikker på at den er lovlig at bruge til biologi- og matematikeksamen (a+).Skulle jeg selv mene at den var, men vil stadig gerne høre et "j... -
fart til m/s
Forumindlæghej der står i min opg at et fly på 450 ton flyver 900 km/t a. omregn flyets fart til m/s er det sådan 900km/t : 3600 s=0,25 m/s -
Svær opgave
Forumindlæg2.5 liter vand har temperaturen 10 grader celsius. Vandets temperatur skal hæves til 80 grader celsius. a) Beregn den energi vandet skal tilføres. Hvilken formel skal jeg benytte her?
