Søgning på: italiensk opgave. Resultater: 18581 til 18600 af 141843
-
AT
ForumindlægHei på jer. Ville det ikke være en idé, at lave en gruppe inde i Opgave-forummet, under navnet AT. Tror mange gerne ville se andres AT-opgaver, for f.eks. at få noget videnskabsteoretisk hjælp. :o) Kristoffer Fage -
Bestem en forskrift
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med følgende opgave? Jeg skal bestemme forskriften for funktionen f, når f(1)=-2 og 2f(x) f '(x) = (f(x))2-5 Hvordan griber jeg opgaven an? -
Hurtigt fysik hjælp
ForumindlægI opgave 2.b er jeg en smule i tvivl. Har jeg ret når jeg siger at der ikke længere er reaktionskræfter, da vi har dynamik, og at den eneste kraft der måtte virke er vægten. Men hvor er vægten placeret? er det ikke ned af aksen? Opgaven er vedhæftet. Tak -
KEMIIII !!!!
ForumindlægBogen der kan hjælpe migm ed en kemi opgave ?? Det er opgave 1 (a, b, c, d, ) i den vedlagte link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080814_opgave_stx_082_kemiA.ashx -
Reaktionsskemaer - HJÆLP!
ForumindlægEr der en der kan hjælpe med med følgende opgave: Afstem reaktionsskema (II). Forklar, at også overskydende melamin kan indgå i en polymerisationsreaktion med trimethylolmelamin. Skitser et reaktionsskema for denne polymerisationsreaktion. Det er fra vedhæftede eksamenssæt (Opgave 1 d) Det hast... -
Essay på ca. 600-700 ord
ForumindlægHej er der nogle der vil rette en engelsk opgave, det kunne virkelig være dejligt hvis der fandtes nogle mennesker der kan hjælpe mig med at rette min opgave :D Håber der er nogle søde mennesker der vil melde sig :) Sender den inde på besked, til den person der vil være hjælpsom:) -
Optimering - HJÆLP :(
ForumindlægHejsa! Kan nogen hjælpe med at beregne denne opgave omhandlende optimering, jeg er virkelig i tvivl om hvordan jeg skal gribe opgaven an :( Med venlig hilsen Amanda <3 -
SSO - Hegel
ForumindlægJeg regner med at skrive SSO om Hegels historie filosofi. Jeg overvejer at skrive opgaven tævrfagtligt i historie og filosofi (hvilket man kan jvf. dette link: http://www.emu.dk/gym/projektarbejde/eksamen/3g.html ) nogle råd eller erfaringer med at skrive om emnet i to fag?Nogle ideer til, hvad e... -
reducer udtrykket 3mp/mp+mh??
ForumindlægJeg er i gang med min anden matematik aflevering på gym og jeg sidder lidt fast på denne opgave... opgaven lyder på at reducere udtrykket 3mp/mp+mh... jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tage hul på den fordi det hjælper vel ikke at dividere på både tæller og nævner? -
Rumfang til areal?
ForumindlægHej, Jeg har brug for hjælp til følgende opgave: En kasse med kvadratisk bund har et rumfang på 125 - Angiv arealet af kassens samlede overflade som en funktion af sidelængden x i den kvadratiske bund Jeg har ikke rigtig nogen idé om hvordan jeg skal løse opgaven, så lidt hjælp ville gavne :) ... -
Areal og stamfunktion
ForumindlægSkrev et indlæg igår, hvor jeg stadig ikke forstår opgave 1. c?? Håber nogen kan hjælpe mig lidt her har beregnet skæringspunkterne til: ( -3;9), (0;0), (1,5;-4,5) linket til opgaven er: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=497657 -
Vektorer i rummet!
ForumindlægHej, jeg sidder her med en opgave som driller mig. Den burde være nem, for den er beregnet til at være en opgave uden hjælpemidler. Vil virkelig gerne ha' den lavet. Den lyder således: 2 vektorer i rummet: a=[5,13,-11] og c=[8,-7,2] Bestem længden af den længste af diagonalerne i det paral... -
hvad er salgsprisen pr stk når der er solgt 750 stk?
ForumindlægHejsa, vi sidder med en opgave, hvor vi simpelhent sidder fast i et spørgsmål, da vi ikke kan finde frem til den rigtige måde at beregne på. spørsmålet lyder: Hvad er salgsprisen pr stk når der er solgt 750 stk? - dette er alt vi har fået atvide om opgaven. håber en kan hjælpe:) -
Snyd i eksamensopgave
ForumindlægJeg er i år begyndt at studere ved Københavns universitet og har netop haft min første eksamen. Eksamen tog udgangspunkt i at man i mindre grupper 3-6 personer havde udformet en opgave baseret på øvelser og forelæsninger i faget. Min gruppe bestod af 4 personer der alle fik 10 til eksamen, ... -
The Farther You GO
ForumindlægFandt en diskussion fra maj hvor der bliver diskuteret hvad man skrev til engelsk eksamen "the farther you go". Men der er desværre ingen af alle jer, som har skrevet denne opgave som har lagt den herind til glæde for os andre. Jeg skal selv skrive den og synes den er svær at komme igan... -
Bestem stamfunktion med tangent!
ForumindlægJeg skal bestemme stamfunktionen til f, hvis graf har grafen for f som tangent. Jeg har vedhæftet opgaven! Mine spørgsmpl lyder så: a) Det er grafen frs opgaven ovenfor ikke sandt? b) Hvordan griber jeg det an? funktionen for f må vel være f(x)=½x+1 og så skal den integreres: 1/4 x^2 +x +k... -
'en anden'´ét ord
ForumindlægJeg har fået fejl for denne opgave DANSK opgaven: Vil De have en kop kaffe mere? SPANSK min besvarelse: ¿Quieres más café? FEJL: orden 'más' Spørgsmål: Hvad kan jeg bruge istedet for? Jeg kan ikke finde et ord, jeg synes bedre om til denne sætning. Mulig løsning: 'otro' er umi... -
Hvorfor har regneudtrykkene samme værdi?
ForumindlægHej! Jeg er stødt på en opgave, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal løse. Opgaven lyder således: "Undersøg, om det altid gælder, at de to regneudtryk i hver række har samme værdi, når starttallet er et helt tal større end 1." Regneudtrykkene er vedhæftet som billede. På forhån... -
Funktioner
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne her opgave? Opgave 8:)) -
Hvordan skal man indarbejde sine kilder i SSO
ForumindlægJeg Sidder og er ved at skrive min SSO, nu skal jeg så til at bruge kilder for at beskrive forskellige ting i min opgave, men jeg ved ikke hvordan jeg indarbejde mine kilder i opgaven. Skal de ind som bilag eller skrives direkte ind i opgaven??
