Søgning på: erhvervsret opgaver. Resultater: 18601 til 18620 af 141690
-
Sinus relationer
ForumindlægOpgave 2 Figuren viser en trekant, hvor vinkel A = 37,50, vinkel C = 72,20 og siden c = 12,5 a) Beregn siden a Opgave 3 I en trekant ABC er vinkel A = 270, siden b = 12 og siden a = 10 cm. a) Beregn vinkel C -
Hjælp til kompleks analyse/potensrækker
ForumindlægHejsa Jeg kan godt bruge lidt hjælp med hele denne opgave. Det er opgave 2 både a og b. Ved a tænker jeg måske at jeg skal finde konvergens-intervallet for rækken, men jeg er ikke sikker, og er der en nemmere måde at løse den på. Ved b har jeg ikke nogen rigtig ide. På forhånd tak. -
SRP Indledning og abstract
ForumindlægHej Jeg kan ikke se den store forskel på indledning og abstract. Indledningen er en præsentation af opgaven, hvor der redegøres for afgrænsning af opgaven og problemstillingerne samt de metoder man vil anvende, og dispositionen for abstractet er problemstillinger, anvendte metoder, resultater og ... -
Differentialregning - HJÆLP!
ForumindlægOpgave 1 Bestem ved beregning f'(x), når f(x)=3x^2+2x-1, x=0 Opgave 2 Bestem røringspunkterne for to tagenter til parabel som har ligningen y = 0,5x^2-5x+14,5 og har de her to hældninger f'(x)=2 og g'(x)=-0,5 Hvilken slags formel bruger jeg?? -
Reduktion af brøker
ForumindlægOpgaven er som følgende: Reducer følgende udtryk mest muligt a) (a2*b3)5 / b*a12 b) (cubikrod)8a4*b5 / (cubikrod)a*b2 c) 52*(53)-5*(5-3)-4 / 5-2 Det kunne være rart ikke kun af få et svar, men også hvordan man laver de her opgaver. Får nok også brug for at kunne det ved årsprøvern... -
2.g årsprøve
ForumindlægJeg skal op til 2.g fysik A årsprøve og sidder her og øver lidt på eksamens sættende fra 3.g.. Mange af opgaver kan jeg ikke klare, og ved nogle af dem kan jeg ikke engang klare et helt sæt... er det mig som er dårlig eller er det meningen at alle opgaver skal være på 3.g's niveau ? -
Radius/Diameter
ForumindlægHej... Jeg har virkelig svært ved dette matematik, så håber nogle kan hjælpe mig med denne ene opgave? Opgaven lyder sådan: "Jeg har allerede et andet cirkelformet bed i min have. Arealet af dette bed er 27 m2. Men hvad er radius? Find den. Hint: x2 og √ (kvadratrod) er modsat af hi... -
Matematikafl. indekstal
ForumindlægHej :-) Min matematiklærer har givet en afleveringsopgave om indekstal, hvor jeg kun får oplyst år og reguleringsprisindekset. Opgaven lyder: "Bestem reguleringsprisindekset for årene 1980-1986 med 1983 som basisår" Jeg kan vel ikke regne opgaven kun med det reguleringsprisindeks der... -
Ligebenet trekant
ForumindlægHej alle, Min søster går i 9.klasse og har fået en opgave for, spm jeg ikke helt kan regne ud. Synes selv der mangler information. Opgaven lyder: En ligebenet trekant har arealet 32.000 m^2 Beregn side længder og vinkler til den ligebenet trekant. I må meget gerne hjælpe :) -
Antal betydende cifre hjælp :(
ForumindlægHej håber nogen kan hjælpe. Har kæmpet med dette i ret lang tid og hver gang jeg har lavet opgaver har jeg bare gættet mig frem til antallet af betydende cifre. Hvis der i opgaven står 250 g mælk, 5,0 grader, 80,0 grader. Skal facit så opgives i 2 betydende cifre eller 3? Der er en der har opg... -
Geometri... Haster
ForumindlægHej alle sammen..??? ER der ikke lige en der vil være en sveske og hjælpe mig med denne opgave???Jorden og venus kredser omkring solen. Deres baner antages i det følgende at være cikulære baner, således at afstanden fra Jorden til solen er 149,6 mio. km og afstanden fra Venus til solen er 108,2 m... -
haster virkeligt
Forumindlægvil du være sød at hjælpe mig med opgaven? en radioforhandler kæber et stereo-anlæg hjem for 6550,0 kr. omkostningerne til fragt o.a. er ialt 830,00 kr. forhandleren ønsker at tjene 34% på anlæget. hvor meget skal han sælge enlægget for? jeg har også en anden spørgsmål en båndoptager til 2580,00 ... -
Find det kritiske punkt
ForumindlægHejsa, Jeg har et ikke lineært differeintiansystem: dx/dt= 2(x-1)(y-1) dy/dt = x-y Ifølge opgaven har systemet to kritiske punkter som skal findes. jeg har sat de to ligninger lig 0 og fundet et kritisk punkt (1,1). Men jeg kan ikke se at der er flere. Når jeg plotter i maple får jeg også kun... -
Cylinders materialeforbrug
ForumindlægDet er opgave 7.084 i eksamensopgaver i matematik 2 for 3 årig højniveau.jeg skal gøre rede for at matrialeforbruget til en dåse med rumfang 4 kan udtrykkes som følgende funktion M(r)=8r^2+(8/r)jeg ved følgende..Materialeforbruget er arealerne af de to kvadrater med hver en sidelængde på 2r lagt ... -
HASTER--> HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen Jeg har brug for hjælp til 3 opgaver i kemi. Jeg håber nogen af jer kan hjælpe mig med dem. På forhånd tak. Opg. 1 Er navnet 3,5-diethyl-2,2,3,4,6,6,7,7-octamethyl-4-propyloctan korrekt, dvs. er carbonkæden nummeret fra den rigtige ende? Opg. 2 Petroleum indeholder bl.a. dodecan. ... -
Hjælp til 2 funktioner
ForumindlægHej!1) To funktioner f og g er givet vedf(x) = xlnx - 2x og g(x) = lnx - 1Gør rede for, at f er en stamfunktion.Jeg godt, at man kan lave integrationprøven eller differentiere... Men vil I ikke nok prøve at lave opgaven, så jeg kan se hvordan. Hvordan kan de -2x fx. nogensiden give -1 efter en di... -
Sinus-vase
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/2003-8-3-MED.pdf Nogen som kan hjælpe med opgave 3 sidste spørgsmål??Jeg skal bestemme en sinus-vase's højde når dens åbning har en diameter på 8. f(x)=1,4·SIN(0,15·x - 3) + 3,6. Umiddelbart ville jeg sætte f(x)=4 også få den x værdi s... -
N(t) = 4,087 • 1,498^t
ForumindlægHej, er der en der vil være sød at hjælpe mig med den første opgave? Den lyder sådan: I en model kan antallet af mobilabonnementer i Afrika beskrives ved N(t) = 4,087 • 1,498^t Hvor N(t) betegner antal mobilabonnementer (målt i mio.) til tidspunktet t (målt i år efter år 2002) a) gør rede... -
Bølgelængde
ForumindlægHej, Håber nogle kan komme med hints til denne opgave: Hvis lys fra en glødelampe sendes ind mod et gitter med 600 streger pr. mm. 1. ordens spektret for det grøne lys har afbøjninsvinkler i intervaller 17, 2o < theta < 20, 3o a. Beregn gitterkonstanten i nm. b. Beregn den størst... -
Mangel på noter inden studentereksamen
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i Mdt. Dansk A på HTX, og har brugt en dags tid på at sammensætte hele min pensumliste, med selve teksten, mine egne noter, noter fra andre folk samt opgaver fra forskellige mennesker. Alt i alt gik det meget fint, pensumet er på cirka 300 ns, og jeg har fået klargjort de fles...
