Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 18601 til 18620 af 34042
-
1.g HHX Mat b årsprøve hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg skal til årsprøve i matematik b i 1g på hhx. men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forberede mig. Så hvis der er nogle der sidder tilbage med noget der måske kunne hjælpe, så pls skriv. -
En linjes skæringspunkt
ForumindlægDa jeg ikke ligefrem kan siges at være et matematik-geni, ville det hjælpe mig ubeskriveligt, hvis der var en der kunne fortælle mig hvorledes jeg kan beregne en ret linjes (y= 18,467x) skæringspunkt? -
SSO - hjælp
ForumindlægHej allesammen. Sidder i den skrivestund med min SSO om ægyptisk matematik og tænkte på om der muligvis findes en tilsvarende opgave, som kan bruges som inspiration.? På forhånd tak for hjælpen. -
overgangsformel
ForumindlægHej allesammen.. jeg skal til eksamen i matematik A imorgen og sidder lige og læser.. kan nogen fortælle mig hvad overgangsformel er? jeg forstår den simpelthen ikke :S på forhånd tak -
Faktorisering i andengradspolynomium
ForumindlægHej Jeg har et eksamensspørgsmål i matematik, hvor jeg skal vise, hvordan faktorisering kan anvendes til at bestemme rødderne i et andengradspolynomium, men jeg kan simpelthen ikke huske, hvordan man gør. Er der nogen, der kan hjælpe mig? -
Integral / Differentialregning - Bevis
ForumindlægHej. Jeg sidder og forbereder mig til Matematik B eksamen. Med hensyn til Differential- og Integralregning, hvis jeg skal lave nogle beviser til eksamen - Er der så nogle som ville være gode at vise? -
SSO
ForumindlægHej, jeg valgt at skrive i matematik (det gyldne snit) Der er tale om max 15 sider, men jeg er i tvivl om det kun er tekst eller beviser også tæller med. er der nogen der har erfaring inden for det emne? -
Starte forfra.
ForumindlægHar brug for lidt hjælp ang. genoptræning af matematik. Går iøjeblikket på Teknisk skole i Aalborg, på en web-integrator uddannelse, hvor vi ikke har matematik på skemaet. Troede aldrig jeg skulle sige det, men savner egentligt matematik, og det er jo noget som man ved man skal bruge senere i liv... -
hældningskoefficienten?
ForumindlægJeg har en matematik aflevering for hvor jeg skal lave noget med en hældningskoefficient, men hvad er det ? hvis man feks siger, en linie n går igennem punktet (-3,2) og har hældningskoefficienten 1 tredje del. -
Differentialligninger. Både y'=ay(M-y) og y'=b-ay
ForumindlægJeg skal op til matematik eksamen på onsdag, og stødte ind på spørgsmål omkring differentialligninger både lineær og logistisk vækst. Hvordan vil man kunne beskrive eller forklare grafens udseende mht. typerne? -
hvilket tal?
Forumindlæg0 3 8 __ 24 __ Hvilket tal tror i der skal stå der? - for resten, nogen der ved hvor der ligger de matematik-prøver fra sidste år. Tænker på færdighedssættet? -
isolér G
Forumindlæghej sætter med noget matematik, og er bare ikke god til at isolere Formlen er: V=1/3 x h x G jeg skal isolér G, kan nogle hjælpe mig på forhånd tak. ;) -
lærer søges
ForumindlægHej Jeg har virkelig bruge for en lærer der kan hjælpe mig med matematik A, fysikB og engelskeB. derfor søger en privat lærer. vil meget gerne høre, hvis nogen kan hjælpe mig. Mvh -
Hjælp søges
ForumindlægHej alle sammen. jeg er en dreng der lige er startet på allerød gymnasium. Jeg søger hjælp til matematik på b niveau, dvs til ting som opgaver, og almindelig lektiehjælp. Hvis i har andre spørgsmål så skriv endelig. -
Eksamenssæt 2006
ForumindlægSkal netop snart op til terminsprøve i engelsk for matematikere på gymnasiet, og jeg tænkte derfor, hvad titlen på sidste års tekst er??? Er der nogen der har mulighed for at hjæpe mig dette??? -
Lineær programmering
ForumindlægJeg skal skrive opgave i matematik om lineær programmering, så hvis der er nogen der kender nogle gode internet sider hvor man kan læse om det, eller give hjælp. Må i meget gerne hjælpe! -
Metoder
ForumindlægHej alle (: Sidder og laver synopsis til min AT-årsprøve i henholdsvis dansk og matematik, hvor vi skal lave en billednalyse af et fresko af Perugino. Er der nogle der ved hvilke metoder man bruger til dette? På forhånd tak! -
Erhvervsjura
ForumindlægHej SP :) - Nu bliver jeg student til sommer og overvejer at søge ind på HA-jura. Nogle der kender noget til selve uddannelsen. Er der meget matematik, er det en spændende uddannelse og er det noget i kan anbefale ? :) -
Eksamensopgaver-A !
ForumindlægNogen der har lavet disse opgaver: Uden hjælpemidler: 9.003, 9.005, 9.017, 1.028 Med hjælpemidler: 7.010, 2.005 fra vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik STX-A-Niveau -
Fremlæggelse om tangens
ForumindlægJeg har matematik på b-niveau, og skal fremlægge om tangens. Jeg skal forklare tangens (bl.a. ved hjælp af enhedscirklen) og komme med beviser. Men hvilke beviser kan jeg benytte?
