Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 18601 til 18620 af 29670
-
hjælp
Forumindlægnogen der ved noget om digtet "om egen drys, samt hans kærlighed og forvandling", kan ikke rigtig finde noget om det. /: -
Bestemmelse af tekstens tema
ForumindlægJeg er rigtig dårlig til at finde frem til temaet i teksten. Har I nogle gode råd? Hvis teksten drejer sig om flere ting, kan man så godt nævne dem alle, eller han en tekst kun ét tema? -
dansk eksamen -pensum og spørgsmål
ForumindlægHej alle. Ja så er det dansk jeg skal op i her den 25, hvilket er min sidste eksamen og vil virkelig gerne kunne gøre det godt, da jeg ville hade at komme ud med en skod karakter den dag huen bliver sat på, men har lidt grubler over de emner man kan komme op i. Altså vi har fået opgivet en mass... -
Nogen som har været til en mediefagseksamen/film/tv-eksamen?
ForumindlægJeg skal op om ikke så længe og vil derfor høre om der er nogen der har prøvet en mediefag-eksamen før? Jeg er interesseret i at få lidt at vide om den, da vi stort set ikke rigtig har fået noget at vide om den i skolen. Er indforstået med tiden i forberedelsesrummet, osv., men jer der har været ... -
lære udenaf eksam
Forumindlæghej skal man endlige have styr på, hvert t´roesbekendel i biblen og sura i koran? altså lære dem udenaf til eksamen? og hvad skal man bruge dem til, er det til at perspektiver med den ukendte tekst tak -
Mediefag eksamen C
ForumindlægHej alle sammen, sommerferien nærmer sig, og gud hvor er det skønt :) Men nu har jeg jo lgie en lille bitte eksamen imorgen i mediefag som det lyder sig af overskriften ;) Så jeg håbede i ville svare på nogle hurtige spørgsmål? 1: Hvad er vigtigst at have med i "efterkritik" altså n... -
cand.polit i kbh. eller cand.oecon. i århus ?
ForumindlægHej Forum ! Da jeg nu kun har et år tilbage af min hhx-uddannelse, skal jeg snart til at finde ud af, hvad jeg vil lave bageefter. Jeg er efterhånden blevet overbevist om, at jeg vil læse direkte videre på en lang videregående uddannelse. Jeg har haft store overvejelser mellem cand.merc. på CB... -
Essay
ForumindlægJeg skal skrive et Essay om emnet "Introvert" men hvordan kan jeg det? Nogle der har nogle idéer? Tak på forhånd :) -
Emner
ForumindlægHvilket emne og fag skrev I i til jeres studieretningsprojekt/-opgave? Hvad syntes I om at arbejde med jeres emne, og er det noget I vil anbefale? /BigEyes -
Lav karakter i srp
ForumindlægHej alle! Jeg kan ikke bedømme mit eget arbejde, men synes selv jeg har lagt en del bag det. Er der nogen der har tid/lyst til at kigge på den og fortæller mig hvad der er galt? Jeg går på stx. Mine fag var matematik og historie. Jeg har tilføjet min opgaveformulering i dokumentet så i kan se d... -
Graftegning for solens deklination
ForumindlægHej.. er der nogle der kender en funktionsforskrift for solens deklination eller eventuel ved hvordan jeg skal tegne solens deklination for et helt år som graf -
"Latter" af Naja Maria Aidt
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal lave en analyseog fortolkning af novellen "Latter" af Naja Maria Aidt. Har I noget, jeg særlig skal være opmærksom på i teksten? Eller andre relevante kommentarer? Tak på forhånd. -
hjælp med noget..
Forumindlæghey ;) Jeg skal skrive en essay ved brug af tre tekster.. hm skal jeg bare diskuterer teksterne med mig selv, eller hvordan skal jeg gribe det an? -
Min problemformulering
ForumindlægHej folkens:) Jeg har skrevet min problemformulering sådan: Med udgangspunkt i tiden omkring det moderne gennembrud, vil jeg beskrive kvinders rettigheder omkring 1860-1900, og hvilken betydning det har haft for kvindernes lighed i dag. Kommer ligestillingsproblematikken til udtryk nogen steder i... -
hvordan ''tager'' man billeder fra en film?
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er igang med en filmanalyse, dertil har jeg tænkt mig at sætte nogle billeder ind fra filmen, så mit spørgsmål er bare, hvordan gør man det??? Er den største anti-IT-idiot der findes :b På forhånd tak -
Engelsk og historie/dansk
ForumindlægHej alle! Jeg skal til at lave studieretningsprojektet, men ved virkelig ikke, hvilket emne/fag jeg skal vælge... Har tænkt lidt på den industrielle revolution i England og Charles Dickens, hvis jeg vælger engelsk/historie. Har læst at han har skrevet en roman ved navn Hard Times... Er der nogle... -
oversættelse
Forumindlægsætningen lyder : Jeg kan lide at drikke spiritus og feste på torvet min oversættelse er: me gusto beber alcohol y tener una fiesta en la plaza er i tvivl om oversættelsen af "feste", slog den op i min ordbog og den siger det jeg har skrevet" tener una fiesta", men skal ten... -
Heliocentriske verdensbilled
ForumindlægHej Hvis man skal redegøre for de observationer som første til udbredelsen af det det heliocentriske verdensbillede , hvad vil I da sige? Svaret skal da både indeholde fra en dansk/fys/matematisk side. -
Synopsis
Forumindlægnår man fremlægger en sunopsis til en AT-fremlæggelse - skal dialogen så tage udgangspunkt i selve synopsen, eller skal man finde på noget ud over det jeg forvejen har afleveret?? -
OPTAGELSESPRØVE
ForumindlægHej allle Jeg skal til optagelsesprøve imorgen, i Fysik, dansk, engelsk, og matematik, mundlig. Har i en idé om hvad de kan spørg om. Heeeeeeelp me please!!!
