Søgning på: Dansk. Resultater: 18621 til 18640 af 40954
-
velfærdsreform
ForumindlægHej Jeg skal lave "min egen" velfærdsreform. Det er en fremlæggelse hvor jeg skal komme ind på hvad man kan gøre for at undgå at der ikke er penge nok i systemet fordi vi bliver for mange ældre i forhold til unge der kan forsørge dem. Har du nogen ideer, så skriv dem bare kort ned hv... -
Muhammed tegning vs Lars Løkke som nazist tegning
ForumindlægHvilken sammenhæng finder du mellem Nazist tegningen af Lars Løkke og tegningen af profeten Muhammed med en bombe i turbanen. Jeg skal perspektivere dem - og ønsker at hører hvad i anser som det mest væsentlige? :-) -
Sige årstal
ForumindlægJeg ved godt, det her er et dumt spørgsmål. Men har sgu' glemt, hvordan man siger: - 1920 (nineteentwenty el. nineteenhundredandtwenty)? - 1865 (eighteensixtyfive el. eighteenhundredandsixtyfive)? -
Studieliv på AAU, Aalborg
ForumindlægEr der nogen, som går på AAU eller som har gået der. Jeg skal starte på AAU den 1. september og glæder mig rigtig meget. Hvor mange undervisningstimer har man om ugen og hvordan er studiemiljøet? Og er det let at få nye venner på AAU? -
Rettelse af engelsk historie
ForumindlægHej! Jeg har lige skrevet en historie, om en slave som flygter fra hans "ejer"? Og jeg ved ikke om det er stavet korrekt og sådan, så hvis der er nogen der har lidt ekstra tid til at rette den igennem ville det være dejligt. Opgaven er sådan her "Work on your own. Write a story a... -
Nogen der kan oversæt det.
ForumindlægDieses Lied handeln von Liebe. Das Lied ist schreibt von dem deutsche Band Rammstein. In dem Lied Rammstein erzählt dass Liebe gør ondt und die angreift als ein Tier. Wessen man gern die Liebe haben möchte man zähme die. Aber er ist einen langer und schmerzvoll weg, und darum sagt Rammstein in l... -
Hvad ville være bedst?
ForumindlægHey, hvis man har frit valg mht. en stil. Hvad ville i så vælge imellem at fortælle om et emne (tæv i opdragelsen) eller en opgave/rapport om EU. Hvad ville være mest interessant? Og kunne evt. give mest i karakter? :) -
korstogene
ForumindlægHej jeg sidder her med en eksamensprojekt, hvor jeg har om Korstogene. Et spørgsmål jeg ikke ka besvare Er hva motiverne var bag korstogene?? jeg ved at der ligger politisk og religiøse motiver bag det, men mere i detalje vil jeg vide... Håber nogen ka hjælpe Tak på forhånd -
Sprog og kommunikation
ForumindlægJeg har simpelthen brug for noget hjælp. Min medkursister og jeg kører et forløb om sprog og kommunikation. Et underemne til det, er sprogrogtighed og sprognormer. Spørgsmålet lyder således "Hvordan mener samfundet, at vi bruger sproget bedst og mest rigtigt?" Set i forhold til rigsdans... -
Hjælp til tysk!!
ForumindlægHej. Hvordan siger man: Sangen handler om, hvordan internettet har indflydelse på vores liv? Hjælp, har søgt på ordbogen osv., men kan ikke finde noget -
Udlandet
ForumindlægHej, jeg vil gerne vide lidt mere om uddannelsen i udlandet.. har overvejet at læse i london. ikke i de store uni's men bare et lille et. Vil spørge om chancen dér og hvor lang tid ansøgningen tager her i dk.. og om processen. Har kigget på nettet og på udiverden.dk men fik ikke rigtig ud a... -
Rette? Pliiss..
ForumindlægEs ist kalt, dunkel und wett mehr als halb des Jahr in Dänemark, trotzdem hörte ich eine par tage früher im den TV-Neuigkeit über eine neue Europäische Experiment, der zeigt, dass die dänische liegt im Topf wenn sie muss seine eigenes graden von Glück abschätzen. -
En tysk sætning - rigtigt eller forkert skrevet?
ForumindlægJeg kommer fra et andet land, men det betyder ikke at jeg er anderledes end de andre. Ich komme aus andere Lande, aber es bedeute nicht dass ich anderledes(tysk) als ihren anderen sein/ist. er det rigtigt eller hvor begår jeg fejlen? -
komplekskemi
ForumindlægHej. Er der nogen herinde som kan fortælle mig den grundlæggende teori bag komplekskemi? Eller bare give mig et link til en el. anden hjemmeside hvor der står noget om det? På forhånd tak :) -
Forklaring på hvorfor?
ForumindlægHvorfor er dette forkert: Budskabet er at forældre skal passe på, at deres børn bliver ikke overvægtige. Og hvorfor er dette korrekt?: Budskabet er at forældre skal passe på, at deres børn ikke bliver overvægtige. Hvad hedder det i fagsprog :)? mvh -
Vil nogen rette min stil? Kampagneplakatanalyse. Den bestemmer min karakteren på mit eksamensbevis, så tusind tak hvis nogen gider (:
ForumindlægJa,ville som sagt høre om nogen ville rette min stil igennem ? Jeg skal aflevere den imorgen, og den er som sagt afgørende for, hvad der kommer til at stå på mit folkeskoleeksamensbevis (: Jeg ligger den under opgaver. Tusind tak på forhånd, jeg er virkelig taknemmelig hvis nogen gider ! -
FDB
ForumindlægEr der nogle, der er FDB medlem. Kan vedkommende så forklare, hvad det er. Jeg har været inde på deres hjemmeside, men har ikke rigtig forstået, hvad det er. -
enevælden ?
Forumindlægi 1660 tallet blev enevælden indført i Danmark ved et statskup. Hvad betød det for Danmark? -
confusion
Forumindlæghej.jeg er 3.g'er. Er der nogen der kan forklare helt klart hvordan karakterene behandles..altså jeg har foreksempel haft kemi på c men i 2.g valgte jeg Kemi på B..jeg har ikke været om i kemi sidste år..så tæller begge karakter fra kemi c og kemi b som eksamens karakter, når jeg ikke har vær... -
Hvad er protest?
ForumindlægSkal skrive tysk stil om, bla: "Was ist protest"?? Nogen der kan hjælpe. Er på bar bund.
