Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 18641 til 18660 af 70316
-
Prøve
ForumindlægHer på torsdag (som forresten er min fødselsdag :)) skal jeg have en fysik prøve. Det bliver noget el-lærer, mekanik og eventuelt varmelære. Jeg har specielt svært ved mekanik. Fx i en opgave hvor man skal regne tabtpotentielenergi ud for jeg enheden til at blive N(newton)*m(meter). Passer det ov... -
SSO Tjek please
ForumindlægJeg skriver SSO i fysik.Det overordnede emne er: fysikkens verdensbilleder.Titel: klassisk astronomi.Hvis nogen gider at rette, specielt de fysiske askepkter af min opgave, vil det virkelig være den bedste julegave man kan få. Jeg har allerede fået 2 til at kigge den igennem, men jeg ønsker en pe... -
Tre højniveaufag i 3.g
ForumindlægHejJeg skal snart beslutte hvilke valgfag jeg vil have i 3.g.Jeg har Mat+, så det skal jeg jo også have i 3.g.Derudover vil jeg også have fysik på højniveau. Som det sidste valgfag har jeg tænkt på at vælge engelsk på højniveau.Jeg er dog i tvivl om hvorvidt lektiemængden vil blive for stor, der ... -
Bevægelsesligninger og impuls.
ForumindlægBlandt et af de potentielle teori-spørgsmål som der er blevet stillet i forbindelse med min mundtlige fysik eksamen, er en: "Redegør for bevægelsesligningerne for konstant acceleration i 1 dimension. Redegør herefter for det skrå kast eller svingende fjeder" Spørgsmålets omfang stod k... -
Antal betydende cifre??
ForumindlægHej alle,Jeg har fysik på Højniveau på gymnasiet og skal derfor til skriftlig eksamen på tirsdag. Min lærer har hele året lært os, at foranstående et-taller ikke er betydende cifre - Altså, at tallet 1,72 m/s kun har TO betydende cifre osv. Hvilken holdning har dem af jer, som har forstand på det... -
Vægter års karakterer hvis jeg har været til eksamen i faget?
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg har fået 4 i fysik eksamen, men jeg har fået 00 i års karakter. Og der står både vægt 1 ved begge to, så jeg er i tvivl. Vægter både min årskarakter og min eksamens karakter til mit gennemsnit? Det ville være dejligt hvis jeg kunne få lidt svar hurtigst muligt, ... -
Salt- Virkelig brug for hjælp det haster pleeease !!!
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp til nogle fysik ting jeg ikke kan svaret på. 1. Hvilke af følgende stoffer er grundstoffer : O2,CO2, Br2, KCl, NaNO3 2. Hvilken ladning har natrium-ionen : 1,2 eller 3 3. Hvilken kemisk formel har magnesiumchlorid : MgCl, MgCl2, Mg2Cl 4. Hvilken kemisk formel h... -
Dansk som valgfag?
ForumindlægHvorfor skal man have dansk i 3 år? Jeg mener, at det er forkert at man skal have om diverse digtere, når man ikke høre om vigtige fysikere, matematikere eller samfundsforskere. Jeg føler, at faget Dansk bliver ødelagt i 3g, fordi det går over i en overdreven nationalisme. Vi hører aldrig om tysk... -
Vigtigt spørgsmål; Biotek - Farma
ForumindlægHej jeg går p.t i gymnasie og er begyndt at gruble lidt over hvad jeg vil foretage mig i fremtiden. Da jeg er interesseret i naturvidenskabelige fag og går på studieretningen; mat a, biotek a og fysik b, ligger det mig nært at vælge noget i den retning. Har fundet to uddannelser som virker super ... -
Ekstra fag/supplering i 1g?
ForumindlægKære Studieportal's brugere Kan man godt tage ekstra fag allerede i 1g, eftersom jeg går på en hhx, har jeg hverken biologi, fysik eller kemi. Jeg er klar over, at man kan suplerer disse følgende fag efter endt gymnasial uddanselse, men jeg vil helst gerne tage dem allerede i start af det a... -
Til biologistuderende
ForumindlægHej Efter at have kigget fagene igennem på bachelor og kandidat delen på biologi har jeg et spørgsmål vedrørende disse. Jeg får den fornemmelse at man skal have en laborant i sig for at kunne begå sig på studiet og finde det interessant. Er vægten lagt på det helt hard core kemi/fysik eller er de... -
Vindmøller
ForumindlægHej, jeg er igang med en fysik opgave om Energi hvor jeg har valgt at vælge Vindmøller. Jeg er kommet frem til en problemformulering og problemstilling hvilket er: Problemformulering: Kan vindenergi formindske det globale CO2 udslip? Problemstilling: • Hvordan produceres og omdannes vi... -
Sandsynlighed (trækker kugler op af en krukke), Matema10K, Opgave 5, Side 432, (Caja Schmidt med flere)
ForumindlægI en krukke er der tre røde og syv blå kugler. Der trækkes en kugle og farven noteres. Kuglen lægges tilbage i krukken, og der trækkes endnu en kugle: a) Hvad er sandsynligheden for at trække en rød kugle første gang ? Den har jeg regnet ud på følgende måde, der er tre røde kugler ud af 10 kugl... -
Fsa prøve. - Skibet Vædderen
ForumindlægHej :-) Jeg håber at i kan hjælpe mig med min afl. for jeg er kørt fast. Opgaven lyder sådan: Hvor mange døgn sparede skibet Vædderen ved at sejle gennem Panamakanalen i stedet for at sejle neden om Sydamerika. Jeg har tideligere fået oplysningen at turen gennem kanalen varede 13 døgn. Jeg har og... -
Kan jeg det?
ForumindlægJeg går i 7. klasse og er fantastisk til matematik. I timerne arbejder jeg med at gennemføre pensummet for A-niveau på gymnasiet, men jeg er snart færdig med det. Jeg er virkelig træt af mine matematiktimer, jeg skal vælge mellem at arbejde selv, som udfordrer mig, men det er ret ensomt, eller ... -
radioaktivitet. vær sød at hjælpe:)
ForumindlægJeg har fået stillet følgende opgave: \nUran-238 er radioaktiv med halveringstiden 1,41*10^17 sek. Et U-238 atom vejer 238,1 u \na) vis at 1gram U-238 indeholder 2,53*10^21 atomer. \nb) Beregn aktiviteten fra 1gram U-238. \nU-238 henfalder ved at udsende alfa-partikel med energien 6,7*10^-13 J. K... -
diff. ligning
Forumindlæghej, håber på hjælp til følgende opgave. \n\nI en model for bakteriesygdomme udbredelse går man udfra, at den funktion I(t), der angiver antallet af smittede til tiden t (målt i uger) , er løsningen til en diff.ligning af formen: \n\ndI/dt = I(rN-k-rI),\n\nhvor N, r og k er konstanter. N er befo... -
Hegemoni | Ideologi
KompendieHegemoni er et begreb, der betegner en stærk stats magt og overherredømme over svagere stater eller befolkningsgrupper. Ordet ’hegemoni’ stammer fra græsk og betyder ’anførsel’ og ’ledelse’. På grund af hegemoniets ulige magtbalance vil den hegemoniske stat oft... -
Sandsynlighed
Forumindlæg9. A bliver enige om at følge Frederikkes forslag. Frederikke trækker lod om, hvilke klasser der skal spille mod hinanden i 1. runde. Hun skriver hver klasses navn på en seddel og lægger de otte sedler i en pose. Hun udtrækker først 9. A. Nu vil hun udtrække den klasse, som 9. A skal spille mod. ... -
Rette 7 sætninger
ForumindlægEr han i klassen? (Klasse f) Er ist in die Klasse? Hun bliver tit træt Sie wird oft müde Klassen har en ny lærer (Lehrer m) Die klasse hat eine neue der Lehrer Skolen og læreren er glade Die Schule und...
