Søgning på: de måske egnede. Resultater: 18661 til 18680 af 29788
-
Skal udlede brydningsloven
ForumindlægJeg skal udlede brydningsloven i forbindelse med en fysikrapport. Jeg har svært ved at finde litteratur omhandlende brydningsloven og metoder til at udlede den udover pensum. Jeg ville blive glad hvis der var nogle personer her på siden der kunne give nogle gode råd til at udlede den (vektorregni... -
AT- Mad og menensker (HI+NG)
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive AT i historie og naturgeografi om mad og mennesker. Jeg har valgt at arbejde med andelsbevægelsen, men har meget svært ved at vurdere hvilken form for empiri der skal bruges i naturgeografi samt at finde den. Jeg ved at bla. kort og statistik kan være god at bruge i de... -
Kollegieværelse i KBH
ForumindlægHej med dig, jeg er begyndt at studere ved KU i sommers og er stadigvæk hjemmeboende, men kunne dog rigtig godt tænke mig at flytte hjemmefra og på kollegie. Desværre bor mine forældre under 40 km fra mit institut så jeg er meget langt tilbage på kollegielisterne, men hvis du har et v... -
Perspektivering
ForumindlægHey derude Jeg sidder og analysere Charlotte Strandgaards digt: Det fri forhold, den fri konkurrence, det åbne forhold, eller 'Vi er da to voksne mennesker' http://danmarkshistoriskoversigt.systime.dk/index.php?id=160. Det eneste jeg mangler er noget at perspektivere til. Kan man godt bar... -
Matematik A?
Forumindlæghej.. jeg går i 2.g og har nu haft matematik på A i halvandet år, og kan mærke at det afterhånden er blevet rigtig svært at følge med.. Jeg har svært ved at lave de afleveringer og lektieer jeg får for, og har også svært ved at deltage aktivt i undervisningen, hvilket jeg er ved at være ret træt ... -
Hjælp til eksamensoplæg om andengradsligninger
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal til eksamen her om nogle dage og er i gang med at lave min eksamenoplæg til eksamen matematik B. Jeg er igang med andengradsligninger, og her tænker jeg på hvilket bevis jeg evt kan lave? Kan jeg bevise toppunktsformlen som jeg også gør i oplægget om andengra... -
Hvad gør AZP?
ForumindlægHey er igang med en bio aflevering. Jeg skal skrive om stoffet AZP som forsinker AIDS-patienter i at dø. Men jeg skal skriv om hvad præcis stoffet går ind og gør, og han simpelhen ik finde noget der er noget værd! Der står 5 linjer i min bog, og intet særligt på nettet (indtil videre!).Meen har f... -
Tips til analyse af roman
ForumindlægJeg er ved at skrive en vigtig bograpport, som har stor betydning for min karakter i år. Så jeg vil gerne lige have alle de tips i har om en god bograpport på 8+ klasses niveau. Gerne om bogens komposition og teamer. Miljøkarakteristik kan jeg også bruge... Alt! Jeg håber der er nogen der gider a... -
Hjælp til emnevalg af eksamensprojekt i Religion B
ForumindlægHej jeg skal til at skrive mit projekt i religion b som jeg skal fremlægge ved min eksamen i religion b. Jeg har svært med at finde ud af hvad jeg skal skrive om. Jeg har tænkt lidt på at måske skrive om forskellen på hvordan påsken fejres hos kristne og jøder og hvilken betydning de har, det er ... -
differentialregning og modellering ligger langt væk
Forumindlægvores lærer har været så smart at give os en aflevering for om et emne vi afsluttet før vi begyndte med SRP. og jeg kan bare ikke huske noget af det. er der nogen der gider hjælpe mig igang.. måske lige forklarer først opgave. så kan det godt være det lige kommer op igen. første opgave 6004B f(t)... -
samlede overflade areal?
ForumindlægHar en ide om at mit spørgsmål måske lyder lidt dumt, men på den anden side, hellere det, end at have forkert :pEn lukket kassformet container har disse mål:Længde: 8 m. bredde: 3 m. Højde: 1,7 m.Beregn containerens rumfang:Det er vel bare 8 x 3 x 1,7 = 40,8 m^3Så står det beregn containerens s... -
Tysk - Dativudsagnsord sætninger
ForumindlægHej folk! Nogle der måske ville have et barmhjertigt hjerte og hjælpe mig med disse sætninger? (; Tusind tak for hjælpen. OVERSÆT FRA DANSK TIL TYSK: 1. Jeg vil gerne takke Dem hjerteligt for hjælpen. 2. Huset derovre tilhører direktøren for et kendt firma. Hvem tilhører nabohuset? Det tilhør... -
Fransk på Gym?
ForumindlægHej, Jeg skal starte på gymnasiet efter sommerferien. Som 2. fremmedsprog valgte jeg fransk, da det er det jeg er bedst til. Lige nu (måske skifter jeg mening senere) kunne jeg godt tænke mig at læse Økonomi/virksomhedsøkonomi på universitetet, når jeg er fædig med gymnasiet. Nogle fortalte mig... -
Simpelt spørgsmål
ForumindlægI kan sikkert svarene.er funktionen f og funktion f(x) det samme? Eller giver det forvirring hvis man skifter imellem?Skriver man "funktionen kommer til at hedde xxxx" eller funktionen er xxx" eller..? (måske lidt ligegyldigt men mat lærer ønsker det præcist)Har en optimerings opga... -
kim fupz aakeson perspektivering?
Forumindlæghej jeg har trukket kim fupz aakeson og jeg tænkte om der måske var nogle der havde nogle ideer til hvad jeg kan perspektivere ham til. jeg har læst jomfruen og tennis. jeg overvejer lidt at vælge hunden som perspektivering men ved ikke helt om den er god nok til det og så hvis der er nogle d... -
opgave 2 - august 1997
ForumindlægHej..Er gået helt død i denne her opgave, så håber nogle vil hjælpe:2MnO4-(aq) + 10Br-(aq) + 16H+(aq) --->2Mn2+(aq) + 5Br2(aq) + 8H2O(l)opløsningen rystes herefter med lidt heptan. Der fremkommer et tydeligt tegn på, at der er dannet Br2.Forklar, hvorfor man benytter heptan til at påvise det d... -
Stående snorbølger
ForumindlægHej derude :-) Er der nogle som ved om der findes en tabel over frekvenser for bølgesvingninger? Altså hvad frekvensen gerne skulle være, når man fandt frem til/kunne se en bølgersvingning? F.eks. 1., 2. og 3. partialsvingning? Jeg står nemlig og mangler en tabel og sammenligne med til mit vurd... -
Perspektiv
ForumindlægHey - Skal skrive større skriftlig opgave om perspektiv i matematik og kunne godt bruge lidt hjælp...Hvis der er nogen, der har beskæftiget sig med emnet og måske endda har skrevet en stor opgave - er de velkomne til at sende den til mig på [email protected]å større skriftlige opgaver i mat... -
The fight for Civil Rights problemformulering
ForumindlægHej! Jeg har fået emnet, borgerrettighedsbevægelsen i USA i dette års AT årsprøve, i fagene historie A og engelsk A. Har bare lidt problemer med at komme på en ordentligt problemformulering og tilhørende problemstillinger, og kunne derfor godt bruge lidt hjælp. Jeg tænkte lidt på at redegøre fo... -
SSO Anvendelse vs. hardcore teori
ForumindlægHejEr igang med SSO I matematik.Men bliver i tvivl igen og igen om hvorvidt det er ligeså godt at skrive en opgave lidt rettet mod anvendelse og overblik (ville nok selv definere det som noget a la en 3.g mat bog) eller om det er bedre at skrive en meget specifik opgave om et særligt emne hvorman...
