Søgning på: fysik rapport densitet. Resultater: 18661 til 18680 af 23609
-
Arbejdsløshed under Nyrup regering
ForumindlægHej.Jeg sidder lige og laver en samfundsfagsaflevering. Denne går ud på at vi har læst 3 forskellige tekster, om Nyrup regeringens rapport: "Danmark som foregangsland". Til dette skulle vi underøge hvilke politiske grundholdninger der kommer til udtryk i disse tekster. Mit spørgsmål lyd... -
colombs gnindninglov......
Forumindlæger i gang med at lave en rapport om gnidning hvor jeg er stødt ind på Colombs gnindninglov, i en opgave hvor jeg skal indsætte mine Fdynamiske og Fstatiske værdier i et kordinatsystem, og skulle derefter tjekke om punkter er i overenstemmelse af colombs gnindninglov, så fik jeg af vide af en l... -
Hvad er en beregning?
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med at skrive min første FK rapport, men jeg er kørt lidt fast på det her beregning. Er der nogle der vil forklare det så en dummernik kan forstå det? (jeg TROR jeg ved hvad det er - når jeg har opmålt 1ml. syre og blandet med 9 ml. vand, kan man så ikke skrive en ... -
Oversættelse af lille sætning
ForumindlægHej :) Hvordan oversætter man: "Forholdet mellem den lille djævel og forældrene er ikke godt, og derfor tager de ham ud af skolen og sætter ham i lære på en arbejdsplads"? Indtil videre har jeg "les rapports entre le petit diable et les parents sont ne pas bien, et pour cette raiso... -
analyse af bogen The Body af Stephen King
Forumindlæghej folkens... vi er en gruppe som har fået et lille problem i analysen af bogen The Body af Stephen King. Vi skal skrive en rapport om bogen og vi er nået til et punkt som hedder • Discuss what effects growing up might have on childhood friendships. og vi kan ikke rigitg finde ud... -
Statistik
ForumindlægHej I Hite-rapporten, der omhandler amerikanske kvinders seksuelle adfærd, er en af konklusionerne : Amerikanske kvinder er langt mere frigjorte, end hidtil antaget. Undersøgelsen kom til veje gennem udsendelse af spørgeskemaer til 100.000 kvinder, hvoraf 4.500 svarede. 1) Kommenter påstanden med... -
Gærens afhængighed af sukkerkoncentrationen?
Forumindlægproblemet er her for mig, at jeg er i tvivl om, hvorvidt der sker Osmose når 25 g. roesukker tilsættes 100 mL vand og 1 g. gær?jeg skal undersøge gæringsprocessen i min rapport og har ved følgende faktorer fået disse resultater:15 g sukker, 1 g. gær, 100 mL vand: difference mellem start og slutvæ... -
laser - gitter
ForumindlægHej alle...Nogen der kan hjælpe mig med denne rapport?Jeg skal beregne gitterkonstanten.Jeg ved at vi bruge en laser på 630 nm.Først skal jeg selvfølgelig finde afbøjnningsvinklen. Længden fra gitteret og ud til 0. orden er 29 cm, og lægden fra 0. orden til 1. orden er 9,5 cm.Afbøjningsvinklen bu... -
Kemikaliesikkerhed
ForumindlægHey..Min nye lærer i kemi vil gerne have at vi skriver et afsnit i vores rapporter, der hedder kemikaliesikkerhed, hvor vi forklare om de stoffer vi arbejder med er farlige eller ej, og hvad de evt. gør..Det er ikke så svært at skrive, men jeg mangler bare nogle oplysninger om stofferne.. Der er ... -
Ideer til Design og produktudvikling
ForumindlægHejsa. Jeg i 3g skal skrive et projekt om design og produktudvikling. Jeg skal udarbejde et forslag til design og/eller produktudvikling af en brugsgenstand, et værksted eller en maskin. Produktet skal have sin oprindelse indenfor jern, hvor det fremstillede produkt kan være hele apparat eller en... -
Hydrogenspektret
ForumindlægJeg skal aflevere en rapport om hydrogenspektret, og så i databehandlingen smuttede den.Vi skal beregne Rydbergkonstanten R ud fra Rydbergformlen, som er 1/lambda=R*((1/m^2)-(1/n^2).Vi ved at elektronen havner i 2 skal, men kan man være sikker på at den kommer fra 3 skal, fordi det er det synlige... -
M^3 til mol/L - haster
ForumindlægHeyJeg skrive en rapport om calciumhydroxids opløselighedsprodukt, og når man har fundet opløselighedsproduktet (4,455*10^-5 M^3) så skal man angive det i mol/L og g/100mL.. Men hvordan, da den jo i M^3..Jeg læste et andet forum, hvor der bliver spurgt om det samme, og der blev der svaret at man ... -
Energiomsætning
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig? Jeg forstår ikke helt dette spørgsmål, som er blevet stillet i forbindelse med en diskussion i en rapport :S - Hvad er energiomsætningen i Kj/min ved henholdsvis lav og høj belastning? Hvor længe skal man arbejde ved henholdsvis lav og høj belastning for at forbræ... -
Formel for nytteeffekt
ForumindlægJeg sidder og skriver en fysikrapport om en elmotor. Jeg har at\n\nP(nytte) = 2pi * M * f [Nm/s]\n\nhvor M er kraftmomentet.\n\nSå kommer spøgsmålet: Hvordan udledes denne formel - det vil min fysiklærer meget gerne have med i rapporten, men jeg er desværre selv gået kold på spørgsmålet.\n\njeg h... -
Arbejdsløshed 80-91
ForumindlægHej Allesammen!\n\nJeg er ved at skrive en rapport hvor jeg skal skrive om arbejdsløshedsproblemet fra firserne til starten af halvfemserne!\n\nDet jeg så mangler at vide er hvem sad ved regeringsmagten dengang? \nHjemmesider med et brugbart indhold ville være kanont!\n\nUdover kunne jeg godt tæn... -
calciumhydroxids opløselighedsprodukt
Forumindlæghej\njeg er ved at lave en rapport om forsøget calciumhydroxids opløselighedsprodukt..hvor der blev lavet en opløsning af calciumhydroxid i vand hvorefter denne opløsning blev titreret med HCL for at finde koncentrationen af CA2+ ioner. men inden titreringen blev den vandige opløsning af calciumh... -
Fysiske og kemiske egenskaber
ForumindlægHey..\n\nSidder og knokler med en kemi rapport og skal bruge noget om følgenes gruppers fysiske og kemiske egenskaber, men min hjerne er ved at gå kold og jeg kan slet ikkk finde noget om det. nogle der kan give lidt hjælp eller kender en god side hvor jeg kan finde det jeg søger..\n\nGrupperne e... -
Glykæmisk indeks
ForumindlægHey derude! Jeg sidder med en rapport der omhandler blodsukker og kuldhydraters påvirkning på blodsukkeret.. Jeg skal udregne GI (glykæmisk indeks) for banan: Vi har målt blodsukkeret før indtagning af banan og derefter hvert 30. min 6 gange. Hvordan udregner jeg GI? Skal jeg tage målingen fø... -
Blodtype bestemmelse
ForumindlægSidder over en biologi rapport og blev pludselig meget i tvivl om denne opgave. Vi skal begrunde vores svar med et krydsnings skema og spørgsmålet lyder:\n\nKan en mand med blodtype 0 rh- udelukkes som far til et A rh + barn?\nog kan han udelukkes som far til et AB, rh- barn?\n\nEr lidt i tvivl o... -
Induktionsspænding og vekselspænding
ForumindlægEr induktionsspænding og vekselspænding/vekselstrøm det samme? Hvis ikke hvad er forskellen så? Jeg var inde og læse noget om induktion og vekselspænding, til en rapport, på en hjemmeside (kan ikke huske hvilken) hvor der blev nævnt at når man laver induktion (bevæger en magnet i forhold til...
