Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 18681 til 18700 af 156338
-
hvordan lave et energiniveaudiagram?
Forumindlæghej jeg ska lave et energinenerginiveaudiagram med 4 energi der indeholder overgange der svarer til 5 spektralliner. Linjen med bølgelængden 254 nm svarer til overgangen fra 1. exiterede niveau til grundtilstanden,. (De tal jeg ska bruge til at lave energiniveaudiagram, er vedlagt fil) jeg an... -
Brøker
Forumindlæga -
Problemregning
Forumindlæga -
SRP - Kina
Forumindlæga -
fejl
Forumindlæga -
Digrafer
Forumindlæga -
Hjælp - har jeg løst denne ligning rigtigt?
Forumindlæg(a+b)^2-(a+b)(a-b)-2*b(a-b) a^2+b^2-a-b*a-b-2*b+b*a a^2 + b^2 * a - 4b -
Eksamensnoter
ForumindlægHej,Jeg skal til mundtlig tysk eksamen på onsdag (B-niveau). Imidlertid har jeg - som følge af, at vi ikke har gennemgået teksterne særlig meget - ikke særlig dybdegående beskrivelser af følgende tekster:------------------------------------------Brigitte Hamann: "Nichts als Musik im Kopf&quo... -
Hjælp,, tysk 0-B
ForumindlægJeg står i en rigtig trælst situation som jeg håber nogle kan guide mig lidt igennem. Jeg ønsker til sommer at påbegynde uddannelse på aalborg universitet,, men studiet kræver at jeg har Tysk på B-niveau hvilket jeg ikke har. Jeg har kun haft det i folkeskolen og kan derfor ikke blot supplere f... -
Skr. eks. 1A SF
ForumindlægKortfattede svar til 1-årigt A-niveau, standardforsøget. De er meget hurtigt gennemregnet, så der tages forbehold: Opg. 1 a) t=-5,5 b) I=26 c) Kugle: (x-2)^2+(y+4)^2+(z-8)^2=169 Plan: -3x-4y-12z+255=0 d) 1/6 * (1+e^x)^6 + k e) y=-8x+4 f) F(x)=1/3*x^3-2x^2+7x-5/3 Opg. 2 Plan: 2x-3y+z=0 Areal: T=... -
HJÆLP!!!!
ForumindlægHejsa Er der en venlig sjæl som vil hjælpe mig. Har lige problemer med opgave a som jeg har vedhæftet, jeg har tegnet F(x) ind i Ti-nspire, og tangeten, men de skærer ikke hinanden. Kan i hjælpe mig med hvorfor den ikke gør det? Har også vedhæftet et billede af det. -
Lektielæsning spild af tid?
ForumindlægPå forsiden af Politiken er der idag bragt en artikel med overskriften "Lektielæsning er spild af tid". Artiklen omhandler den amerikanske forfatter Alfie Kohns nye bog ’The homework myth – why our kids get too much of a bad thing’. Som titlen indikerer viser Kohns un... -
Microøkonomi HJÆLP
ForumindlægEmilias verden består af to varer – x og y. Begge varer er fuldkomment delelige. Emilias nyttefunktion er givet ved u(x,y)=3x + y. Hun har en indkomst på 60kroner, og prisen på vare x er 10 kroner, og prisen på vare y er 5 kroner. A) Bestem Emilias marginale substitutionsforhold af vare y for ... -
Eksamen mundtligt
Forumindlæghej jeg skal op i mat a til august jeg skal bare have mindst en 4 tal for at komme videre så det som jeg ville spørge om er hvordan husker jeg alle de her 14 spørsmål på mindre end en uge jeg er ikke engang god til det skriftlige så jeg afhænger rigtig meget på at bestå den mundtlige eksamen. ... -
Analytical essay: Summary
ForumindlægHej I et summary må man ikke skrive citater Hvis jeg skriver følgende: Before going in, Moira snaps a photo of the narrator’s hair, saying her followers love “before” and “after” shots. When the narrator realizes there’s no “before” photo, Moira ... -
Geometrisk approksimation
ForumindlægHej Hvordan kan jeg forklare den geometriske approksimation A(r+dr)-r=(bølge lighedstegn) 2*pi*r*dr når jeg har en cirkel med radiusen r med A(r)= pi*r^2 og A'(r)= 2*pi*r -
SKRÅ KAST - hastighedkvadratisk luftmodstand HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SRP om emnet det skrå kast: jeg er igang med at lave en model af et kast hvor luftmodstanden er modsatrettet bevægelsesretningen og størrelsen er propotional med kvadratet af farten... Jeg er vha. min fysikviden kommet frem til følgende: Newtons 2. lov: =F... -
udledning ag Newtons gravitationslov
Forumindlægjeg skal redegøre for hvordan man ud fra Keplers 3. lov og Newtons 2.- og 3. lov kan udlede newtons gravitationslov, er det nogen der kan hjælpe mig her...? -
Svært med Engelsk? Skal du have hjælp med at oversætte?
ForumindlægHey guys, For 2 uger siden fandt jeg dn fedeste site nogn sinde. Den hedder "under en plov", og de tilbyder alle mulig jobs og "offers". Jeg var startede på at skrive en engelsk stil, som skulle afleveres om aftenen, og jeg kunne virkelig ik komme i gang med den. så søgt jeg ... -
Idéhistorie
ForumindlægHej!Ville bare lige høre om der er nogle herinde der har haft idéhistorie? Hvis ja, hvad var jeres indtryk så af faget?
