Søgning på: matematik ab1. Resultater: 18701 til 18720 af 31575
-
Problemopgaver
ForumindlægHej, jeg sidder med 3 problemopgaver, hvor jeg er ret lost, da matematik ikke er min stærkeste side og specielt ikke det, vi har om nu. Så hvis nogen kunne hjælpe lidt med, hvordan jeg kan knække følgende opgaver, så ville det være super! http://i33.tinypic.com/2hdz7g0.jpg det er de 3 opgaver. -
Opspsarings- og gældsannuitet
ForumindlægHejsa. Jeg skal til mundtlig årsprøve i matematik og skal besvare følgende sprøgsmål: · Forklar/introducer opspsarings- og gælds-annuitet ud fra et eksempel Nogle forslag til hvordan jeg kan gribe dettte an? På forhånd tak! -
Hvem retter min eksamen?
ForumindlægHey folkens, I denne uge har jeg været til HF-eksamen og afleveret opgaven i netprøver.dk Hvem er det der retter besvarelsen jeg har sent i dansk, engelsk og matematik (censor?) Kan vores lærere se vores besvarelsen eller ved de kun hvad karakteren er mv.? -
Monotoni i en eksponential funktion?
ForumindlægHeeeej! Jeg har virkelig brug for hjælp til en vild matematik opgave! Jeg har en aflevering om eksponentielle funktioner, og én af de opgaver jeg skal lave hedder bare: "Monotoni: voksende og aftagende eksponentialfunktion" Hvad skal jeg gøre? -
Hvem retter min eksamen?
ForumindlægHey folkens, I denne uge har jeg været til HF-eksamen og afleveret opgaven i netprøver.dk Hvem er det der retter besvarelsen jeg har sent i dansk, engelsk og matematik (censor?) Kan vores lærere se vores besvarelsen eller ved de kun hvad karakteren er mv.? -
Hvem retter min eksamen?
ForumindlægHey folkens, I denne uge har jeg været til HF-eksamen og afleveret opgaven i netprøver.dk Hvem er det der retter besvarelsen jeg har sent i dansk, engelsk og matematik (censor?) Kan vores lærere se vores besvarelsen eller ved de kun hvad karakteren er mv.? -
Xsamenshjælp!
Forumindlæghej alle. der mange forskellige anbefalinger fra folk på siden men er der nogle der kan hjælpe mig med at finde steder hvor man kan få hjælp op mod eksamen til matematik A og er ligeglad med om det koster penge for skal bare bestå den eksamen for en hver pris!?? SP -
kvadratrod
ForumindlægJeg skal op i matematik imorgen, og har de sidste par dage øvet mig lige fra ligninger til renter. Jeg er nået til noget omkring kvadratrod, og vil derfor gerne spørge om der nogen, som måske vil hjælpe mig med at svare på denne her: 9 x a2 (helst uden lommeregner) -
2. grads ligning ?
ForumindlægHej kloge matematikere! jeg sidder med et problem: Gør rede for at ligning : (a-2)x^2^ + 3x - a = 0 har to forskellige rødder for alle tal bortset fra a forskellig fra 2 Ville blive SÅ glad hvis der var en venlig sjæl der kunne hjælpe her? -
Fotografi - Perspektiv
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en AT-synopsis med hovedemnet fotografi, og med fagene dansk og matematik Vil skrive om perspektiv (hvordan øjet snydes) Men jeg kan bare ikke komme på nogen problemstillinger. Så man kan sige at jeg er lidt tabt. Nogen gode foreslag? -
Lektiehjælp søges STX mat A
ForumindlægJeg er en pige på 16 - der går i 1.g med studieretningen Mat A Fysik B Kemi B, og matematikken volder mig store problemer. Så hvis nogen er specialister inde for dette, så skriv endelig! :) -
STX B December 2008
ForumindlægHey derude. Ville bare lige høre om der er nogen der har facitlisten fra matematik eksamen stx b fra december 2008, da jeg snart skal til eksamen, og det ville være rart at kunne sammenligne. Håber der er nogen der kan hjælpe. Knus M. -
Tangenters røringspunkt
ForumindlægHejsa allesammen. Jeg skal til eksamen i mundtlig matematik, dog har jeg et problem. Jeg skal nemlig redegøre for tangenters røringspunkt og jeg kan slet ikke finde noget på nettet om tangenters røringspunkter. Nogen som kan give mig et godt svar på hvad det er? Tak på forhånd :) -
Spilteori - Litteratur
ForumindlægHej folks. Jeg har valgt emnet Spilteori, som tværfagligt emne mellem historie og matematik til mit SRP. Nu nærmer denne sig dog hastigt, og har endnu ikke været på udkig efter litteratur. Kender I noget litteratur ang. spilteori? - Johan -
Fastlægge cirklens ligning, hvis man kender 3 punkter på en cirkels periferi
ForumindlægI et at spørgsmålene til mundtlig matematik B-eksamen skal jeg svare på følgende: Gør rede for hvordan man kan fastlægge cirklens ligning, hvis man kender 3 punkter på en cirkels periferi (svarende til en indskrevet trekant). Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare dette? -
hvorfor statistiske test?
ForumindlægHej studieportalen, jeg skal forklare hvorfor det er vigtigt at lære om statistiske test i matematik. Jeg tænker, at det lærer os vigtigheden i at være kritisk og undersøge hypoteser og sandsynligheder? tak på forhånd! -
Målestoksforhold.
ForumindlægHej, jeg sidder lige og laver matematik aflevering og kan ikke komme videre. Opgave: Tegn bunden af container 2 i målestoksforholdet 1:10 Også er målene: 250mm, 1500mm og 1900mm Kan I hjælpe i hjælpe med hvad det er i målestoksforhold? Tak på forhånd. -
Formel for en funktion !
ForumindlægMatematik: Folkeskolens afgangsprøve. En pyramide laves af centicubes. lag 1 (fra toppen) giver 1 terning lag 2 giver 9 terninger lag 3 giver 25 terninger osv. Hvordan skrives det som en funktion. JH -
Lineære funktion??
ForumindlægJeg sidder nu igen og forbereder mig, på min matematik eksamen... Jeg har godt styr på lineære funktioner og hvad det er osv. Men mit spørgsmål er så: Hvad kan man bruge lineære funktioner til? Altså hvad kan man bruge det til i hverdagen osv.? Og hvordan ville i forklare hvad lineære funktioner ... -
Grader?
ForumindlægOkay, lidt matematik-halløj: Det handler om cosinus. : I den retvinklede trekant ABC skal du beregne de ukendte stykker, når <B = 43 grader og kateten a = 10 grader.. what do i do?
