Søgning på: matematik fp9 maj 2020. Resultater: 18701 til 18720 af 34132
  • Fremlæggelse om tangens

    Forumindlæg
    Jeg har matematik på b-niveau, og skal fremlægge om tangens. Jeg skal forklare tangens (bl.a. ved hjælp af enhedscirklen) og komme med beviser. Men hvilke beviser kan jeg benytte?
  • Integral / Differentialregning - Bevis

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og forbereder mig til Matematik B eksamen. Med hensyn til Differential- og Integralregning, hvis jeg skal lave nogle beviser til eksamen - Er der så nogle som ville være gode at vise?
  • Matricer og vektor

    Forumindlæg
    Matematik A. Muntlig. - har burg for hjælp til dette spørgsmål. Ved ikke hvordan den skal løses eller hvilket bevis jeg skal fremføre løsning af 2 ligninger med 2 ubekendte med inddragelse af determinant
  • hjæælp

    Forumindlæg
    Hey.. Har noget matematik for, og ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal løse opgaverne? Nogle der har lyst til at hjælpe? Skriv så sender jeg opgaverne.. på forhånd tak
  • Differentialligninger. Både y'=ay(M-y) og y'=b-ay

    Forumindlæg
    Jeg skal op til matematik eksamen på onsdag, og stødte ind på spørgsmål omkring differentialligninger både lineær og logistisk vækst. Hvordan vil man kunne beskrive eller forklare grafens udseende mht. typerne?
  • overgangsformel

    Forumindlæg
    Hej allesammen.. jeg skal til eksamen i matematik A imorgen og sidder lige og læser.. kan nogen fortælle mig hvad overgangsformel er? jeg forstår den simpelthen ikke :S på forhånd tak
  • Hlp mat..

    Forumindlæg
    Nogen der har tid til at hjælpe mig med en opgave i matematik, den skulle være ret let.. Kan ikke sætte den ind her, da der er et billede osv. så skriv til mig så sender jeg et link :)
  • Hvor finder jeg gamle eksamensopgaver henne?

    Forumindlæg
    Overskriften siger måske lidt af sig selv.. Ved godt det er inde på UVM men synes bare ikke rigtig jeg kunne finde dem. Skal bruge eksamens opgaverne i kemi og matematik A-niveau 1 årig. På forhånd mange tak
  • Starte forfra.

    Forumindlæg
    Har brug for lidt hjælp ang. genoptræning af matematik. Går iøjeblikket på Teknisk skole i Aalborg, på en web-integrator uddannelse, hvor vi ikke har matematik på skemaet. Troede aldrig jeg skulle sige det, men savner egentligt matematik, og det er jo noget som man ved man skal bruge senere i liv...
  • Hvad er funktionstilvækst

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er ved at forbedre mig til matematik i morgen, hvor en af spørgsmålene lyder "hvad er funktionstilvækst" det står under eksponentielle funktioner så jeg går ud fra det har noget med det at gøre. På forhånd tak :-)!
  • procent og procentvis tilvækst

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til mundtlig matematik snart, og jeg skal havde styr på procent og procentvis tilvækst også skal jeg give en grundigere behandling af renteformlen. Kan nogle forklare det til mig?
  • Sammenhæng ml. differentialligninger og modeller?

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til mundtlig eksamen i matematik A i næste uge.. Under differentialligninger skal jeg komme ind på sammenhængen ml. dem og matematiske modeller.. Jeg kan ikke finde ud af det! Hjælp! Det haster
  • isolér G

    Forumindlæg
    hej sætter med noget matematik, og er bare ikke god til at isolere Formlen er: V=1/3 x h x G jeg skal isolér G, kan nogle hjælpe mig på forhånd tak. ;)
  • grafen for funktionen =)

    Forumindlæg
    hej alle sammen .. sidder her og laver matematik, men har nu brug for jers hjælp venner. håbe i kan hjælpe mig med denne opgave... se --> http://peecee.dk/?id=36062 på forhånd TAKK..
  • lærer søges

    Forumindlæg
    Hej Jeg har virkelig bruge for en lærer der kan hjælpe mig med matematik A, fysikB og engelskeB. derfor søger en privat lærer. vil meget gerne høre, hvis nogen kan hjælpe mig. Mvh
  • afgangseksamen 2006 i 10 klasse...

    Forumindlæg
    Hej kunne godt tænke mig at høre nogle af de emner, som i kom op i 10 klasse sidste sommer!! i dansk, matematik og engelsk hvis i kan huske det! Men er egentlig mest interesseret i dansk..
  • Hjælp søges

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. jeg er en dreng der lige er startet på allerød gymnasium. Jeg søger hjælp til matematik på b niveau, dvs til ting som opgaver, og almindelig lektiehjælp. Hvis i har andre spørgsmål så skriv endelig.
  • Matematikundervisning kbh, Roskilde og Holbæk

    Forumindlæg
    Er du gymnasieelev eller lignende kan jeg tilbyde dig hjælp i matematik af høj kvalitet. Jeg har læst matematik og fysik ved københavns universitet og jeg har selv kun 12-taller i matematik fra min gymnasietid og har derfor en god baggrund for at hjælpe dig til at opnå gode resultater. Norm...
  • HJÆLP! matematisk bevis

    Forumindlæg
    Lad a,b,c∈N. Hvis a|b og b|c så vil a|c. skal bevise det her, er der nogle gode metoder man kan bruge for at bevise noget i matematik?
  • TI-84 søges!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal igang med Matematik B på 2. år på HF her d. 13. Jeg står og mangler en TI-84 lommeregner. Nogle der har en liggende, de ikke skal bruge længere, og er villig til en hurtig handel?