Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 18721 til 18740 af 31547
-
Fænotyper og Genotyper
ForumindlægHey igen. Jeg skal redegører for hvad begreberne fæno- og genotype er, og det har jeg styr på. men så fortsætter spørgsmålet: hvordan viser de sig ved forskellige former for nedarvningsmønstre og forklar sammenhængen mellem gener og blodtype.. der ryger jeg lidt af igen. håber i kan ... -
Begrænset vækst
ForumindlægHej alle. Jeg sidder i den tragiske situation at jeg skal op i mundtlig matematik på onsdag, og er kørt helt fast i spørgsmålet om logistisk vækst - faktsik så meget at jeg ingen idé om hvad det er for en størrelse. Spøgsmålet lyder: Redegør for forskellige vækstmodeller - herunder mind... -
Studieområdet - metoder?
ForumindlægHej. Jeg har funderet lidt over et af de faglige mål for SO: Vælge og anvende fagligt relevante studiemetoder og arbejdsformer Er der nogen der ved, hvorvidt faglige metoder kan høre til under denne? Dvs. naturvidenskabelig metode, matematisk metode, humanistisk metode etc. Eller hører disse me... -
Vandløbet som økosystem
ForumindlægHej alle. Jeg sidder lidt fast i noget omkring vandløb osv. Jeg har 4 spørgsmål jeg bare ikke kan finde svarende på, så håber nogen måske kan hjælpe.. 1. En overordnet beskrivelse af hvordan vandets strømningsmønster i et naturligt vandløb skaber varierede levesteder? 2. En forklaring på hvorda... -
Psykologi B eksamen synopsis
ForumindlægHej. Jeg sidder nu med 24 timers forberedelse til psykologi på B niveau, jeg har haft det siden efter jul i 1.g. Jeg har om arbejdspsykologi og jeg har trukket 4 artikler omkring stress. Jeg har fået at vide at jeg ud fra det skal lave en problemformulering og en synopsis der skal fungere so... -
Nulhypotese
ForumindlægHej Jeg har fået denne opgave, og min besvarelse ind til videre ser sådan ud: a) Redegør for begrebet 0-hypotese H0 En nulhypotese siger, at der ikke er nogen forskel på de observerede data og de forventede data. P-værdi siger, at der er x% sandsynlighed for at afvise en sand hypotese. ... -
HASTER!! Termin min død
ForumindlægJeg kan desværre se, at ingen har svaret på mit forespørgsel. Jeg ved ikke om jeg har været præcist nok i min tidligere besked, men jeg ønsker mig blot et link eller en mail, hvori jeg kan få noget inspiration. Jeg er på herrens mark:( Hvilke analysemodeller følger du/i, til de forskellige emn... -
Hjælp!! Opgave om scandic food
ForumindlægJeg har fået en opgave om scandic food. Spørgsmålene er: Spørgsmål 8 Med udgangspunkt i vedlagte artikler bedes du besvare følgende spørgsmål: 1. Redegør for Scandic Foods eksportmotiver og eksportberedskab. 2. Analyser hvilke forhold Scandic Foods omverden, der påvirker virksomhe-dens udvikling.... -
Biologi eksamen - problemformulering
ForumindlægHejsa alle sammen! :-) Jeg har trukket enmet "Energi i et økosystem. Fotosyntese og respiration" til eksamen, og jeg har 24-timers forberedelse. Med til emnet hørte artiklen http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/nogen-snegl-stjaeler-gener-fra-alge. Jeg ville sætte kæmpe pr... -
Problemformulering - Mundtlig samfundsfag A
ForumindlægHej alle på Studieportalen Jeg har netop været oppe og trække samfundsfagsspørgsmål, og derfor ville jeg høre om i ville give mig lidt konstruktiv kritik. Jeg trak identitesdannelsen og har lavet følgende problemfirmulering, som jeg mener er mulig at besvare via bilagene. Problemformuleri... -
Ubestemte integraler
ForumindlægHej alle jeg sidder og arbejder med regneregler og beviser for ubestemte integraler og det går ikke super godt. :/ Er der nogen der kan redegøre for dette: F(x) = ∫f(x)dx ⇔ F'(x) = f(x) Jeg er med på at F(x) er lige ∫f(x)dx (det ubestemte integral), men jeg for... -
Redoxreaktion
ForumindlægJeg har reaktionen Al + S --> Al2S3 Jeg skal redegøre for delreaktioner og oxidationstal. Er dette korrekt: først afstemmes reaktionen: 2 Al + 3 S --> Al2S3 (eller skrives den således: 2 Al + 3 S --> 2 Al3+ + 3 S2- ?) Oxidation: 2 Al --> Al23+ + 6 e- Reduktion: S32- + 6 e- -->... -
Søger stof om "Demokrati og medier"
ForumindlægHej, Jeg har for nyligt fået en samfundsfagsrapport for, der skal omhandle demokrati og medier. Rapporten er en slags øvelse til en synopsis. Vi skal lave en problemformulering, opstille nogen problemstillinger og redegøre, analysere og vudere det. Vi skal selv finde på vores emne, men det ska... -
Eksponential funktione - flere forskrifter...
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe med med denne opgave: Jeg skal give en matematik redegørelse for at en eksponential funktion kan beskrives ved de her tre forskellige forskrifter: f(t) = b*at , hvor a = fremskrivningsfaktoren f(t) = b*ekt , hvor k = vækstkonstanten f(t) = b*(2)(t / T2... -
Kvindens cyklus
ForumindlægSkal til eksamen tirsdag og sidder og kigger på de spørgsmål jeg kan trække. Er nået til emnet om kvindens cyklus og har fået stillet denne opgave: - En redegørelse for de hormonelle reguleringsmekanismer under kvindes menstruationscyklus, samt hvorledes kendskab hertil kan anvendes i svanger... -
Samfundsfag eksamen: Hvem får hvad og hvorfor?
Forumindlæghej alle. sidder midt i min 24-timers eksamen og har her udarbejdet en problemformulering. Er der nogen der vil tjekke den igennem? :-) Mit emne hedder: "hvem får hvad og hvorfor?" og omhandler til dels carina-sagen og fattigdom/social ulighed og lighed. Overordnet problemformulerin... -
Eksponetielle funktioner
ForumindlægForklar hvad man forstår ved en eksponetiel funktion. Du skal desuden redegøre for fordoblings- og halveringskonstanten og hvordan man bestemmer denne. Til slut ønskes en forklaring af hvad de forståes ved tilnærmelsesvis eksponetiel funktion. og hvordan forskriften for denne findes. Tjekspørg... -
differentialligninger og kolesterol
ForumindlægJeg har meget brug for hjælp til disse opgaver - bliver konstant i tvivl om jeg gør det rigtigt :( Bestemmelse af den fuldstændige løsning til differentialligningen. dy/dx = ay + b, a kan ikke være 0 Redegørelse for at nedenstående differentialligning er af samme type som ... -
Ligevægt
ForumindlægHejsa, Ønsker at finde ligevægten (J,A) med J > 0 og A > 0. J = 1,2A * (1 - 0,001A) A = 0,5J + 0,7A Sidder hér med besvarelsen på denne opgave. Undre mig dog over at min lærer i sine mellemregninger skriver: J = 2(A - 0,7A) = 0,6A Nogle kloge mennesker hér, som kan redegøre for hans ræ... -
Upolære stoffer
ForumindlægHej alle, Jeg sidder med en kæmpe hovedpine over forståelsen af molekylets egenskaber, her snakker jeg i forbindelse med polære og upolære bindinger. Jeg har læst om det flere gange i kemibogen, men hvis jeg fik til opgave at 'redegøre' eller 'analysere' stoffet CO2, ville jeg...
