Søgning på: de måske egnede. Resultater: 18721 til 18740 af 29788
-
polynomie
ForumindlægHvordan ser de første par led ud når man skriver summerne ud ? summen fra n=1.. N, N=0,1,2,3.... f (x) = a0 + ∑ an sin(nx) + ∑ bn cos(nx) Det er måske et simpelt problem, men det er et polynomie og når jeg skriver de først par led ud ligner det ikke et polynomie: er det f... -
Inflation i Polen
ForumindlægHej Er der nogen der kan give mig en begrundelse for hvorfor inflationen kan stige kraftigt? og hvad det påvirker? f.eks. i polen, hvor inflationen steg med 500 % efter det kommunistiske styre brød sammen.Hvorfor steg den så voldsomt? Var det fordi staten havde styret prisdannelsen, og da d... -
Forskel på berøring og smerte
ForumindlægHej folkens. Jeg er igang med SRP om smerte og smertebehandling. Jeg har nu to spørgsmål, som jeg håber i måske kan give et svar på, og evt nogle kilder. Og ja, jeg har selv prøvet at søge uden held :-( 1. Hvad er forskellen mellem almindelig berøring/følesans og egentlig smerte? (Det handler... -
Faseforskel RL-Kreds
ForumindlægHej derude! Jeg har eksperimentelt bestemt faseforskydningen mellem strøm og spænding for en spole. Men hvordan bestemmer jeg den teoretisk, når frekvensen er den variable. Altså fastholdes resistansen og induktansen. Vil nemlig gerne lave en teoretisk sammenligning med mine resulateter.... -
Oversættelse af 2 sætninger
ForumindlægHej, jeg sidder fast med to sætninger jeg skal ha' oversat fra dansk til tysk: 1. Måske er han blevet et bedre menneske - Vielleicht ist er ein besserer Mensch geworden 2. Vi er dem, vi er – og vi kan ikke ændre os - Wir sind wer wir sind – und wir können uns nicht v... -
Koffein
ForumindlægHej er der nogle af jer dejlige mennesker der kan fortælle noget om koffeins kemiske egenskaber? Jeg er kommet frem til at der må være nogle aminer, amider og methylgrypper! Hvad det så har at sige hmmm vil jeg lade være op til jer :-D Nogle eksperter derude som kan hjælpe en forvirret pige... -
Pia Kjærsgaards grundlovstale 2004 hjælp
ForumindlægHar fået denne opgave: Skriv en stil om Pia Kjærsgaards grundlovstale . Stilen skal indeholde: 1) en redegørelse for talens indhold 2) en analyse af talen i forhold til argumentationsteori, sproghandlinger og appelformer. 3) en vurdering af Pia Kjærsgaard som politiker og som taler. Stilen sk... -
Hvor lang bør min diskussion være?
ForumindlægHej med jer :) Jeg har efterhånden skrevet 15 sider på min SRP, og er nu i gang med at skrive min diskussion. Men, jeg er lidt i tvivl om, hvor lang min diskussion bør være? Jeg er bange for, at jeg kommer til at gentage mange ting, jeg allerede har nævnt i min analyse og fortolkning. Lige p... -
Hjælp i SRP - Hvordan gribes vurderende spørgsmål an?
ForumindlægHej alle hjælpsomme sjæle! Jeg er nu gået den sidste fase i min SRP opgave i møde, og her skal jeg gøre følgende: Vurdere med udgangspunkt i vedlagte bilag, i hvor høj grad cubakrisen kunne have udviklet sig til en omfattende konflikt. Venter selv på svar fra min vejleder, men ville også g... -
Hjælp til hvordan vurderende spørgsmål gribes an
ForumindlægHej alle hjælpsomme sjæle! Jeg er nu gået den sidste fase i min SRP opgave i møde, og her skal jeg gøre følgende: Vurdere med udgangspunkt i vedlagte bilag, i hvor høj grad cubakrisen kunne have udviklet sig til en omfattende konflikt. Venter selv på svar fra min vejleder, men ville også ger... -
Poem: "YOU" - help me out
ForumindlægHejsa! Jeg skal finde ud af hvad dette digt har med at gøre "identitet og drømme". Er den dybere hensigt måske, at det handler om indtryk. YOU You blunder into a room and fill it with your eyes your open your mouth and from the highways of your tongue huge clumsy words with enor... -
Hjælp til en opgave (mekanik)
ForumindlægEn bold med massen 150 g triller ned ad en 25 m lang sliske. Slisken danner en vinkel på 35 grader med vandret. Beregn det arbejde, tyngdekraften har udført, når bolden er trillet de 25 m. Hvilket arbejde ville tyngdekraften udføre, hvis bolden i stedet vippede ud over kanten fra det øverste pun... -
Holocaust- revisionisme
ForumindlægJeg har en generel stor interesse for 2. verdenskrig, men især for Holocaust - revisionisme og de videnskabelige ting, man b.la kan læse www.holocaust.nu . Jeg vil nemlig gerne høre, om der er nogen der har den samme interesse som mig, da jeg gerne ville kunne udveksle viden og erfaring med en så... -
NMR af en fedtsyre
ForumindlægJeg sidder med et NMR spektret for methylesteren af en w9 fedtsyre, men synes ikke at kunne det til at passe helt. I alt burde der skulle være 36 H'er. Indtil videre har jeg tænkt følgende: a) Methyl-gruppen til højre for esteren. d) Den lange kæde f) De 2 H'er i dobbeltbindingen e... -
korrektur
Forumindlæghej allesammen. jeg ved godt at det måske er lidt meget at spørge efter, men sidder med min færdige srp opgave, og har bare læst den igennem alt for mange gange, plus jeg oveni er super dårlig til det med komma. Jeg har fået afvide af min lærer at det ville være godt at få en til at læse kor... -
mat opg. hjælp
ForumindlægJeg står overfor en opgave, hvor en funktion f er givet ved f(x)= 2x^(2)- lnx, x>0..opgaven er at bestemme koordinatsætet til punkt P på grafen for f, hvori grafen f har en vandret tangent?nogle forslag...har umiddelbart ingen forslag....måske vil differentialkvotienten være et skridt videre, ... -
E/m
ForumindlægHej måske er der nogen af jer, som har arbejdet med øvelsen, hvor man kan bestemme forholdet mellem elektronens ladning, og den masse idet en elektronstråle med kendt fart afbøjes i et magnetfelt af kendt styrke...A)så er spørgsmålet bare: om den vandrette komposant af jordens magnetfelt vil have... -
Supernova type Ia metode
ForumindlægHej, jeg tænkte på om der var nogen der indenfor astroni og afstandsbestemmelse ved hvad Supernova type Ia metoden går ud? Det er til et eksamensspørgsmål, og det står ikke i vores bog. Mit umiddelbare gæt er at man kan finde afstanden til en supernova type Ia nogenlunde præcist vha. afstandskvad... -
1.G's opgave!
ForumindlægHej, jeg har valgt at skrive om Jette A. Kaarsbøl's bog "den lukkede bog", i min 1.G's opgave. Jeg ville høre, om nogle af jer ved, hvor jeg muligvis kan finde analyse/fortolkninger af lige netop denne bog?Jeg vil meget gerne have lidt at støtte mig op af, og holde mig til. måsk... -
Tysk
ForumindlægHej SP Jeg har en tysk stil som skal afleveres og bruges til fremlæggelse. ca. 212 ord Nogen som har lidt tid til at se den igennem og rette mine fejl. Er ikke så god til tysk så derfor kan der måske godt være mange fejl. Den skal KUN rettes for nutid/datid fejl & ikke nutid ...
